Mr. Humphries zei:
Voila,
hier een paar van mijn foto's. Ik wou ze hier taggen, maar mijn webruimte moet nog aangepast worden

.
BTW: Webdesigner, jij ging toch ook komen?
1. Geen "Doel-gevoel" hier. Ook te grijs, niet echt genoeg contrast imo. Al zou hard contrast die foto ook niet beter maken.
2. Iets beter, maar zegt niet genoeg. Onderaan teveel nietszeggende ruimte imo. Daar ontbreekt "iets" dat "iets" vertelt/weergeeft/...
3. Ook nog niet echt het verlaten, desolate "Doel-gevoel", maar het is een goed beeld dat aangeeft dat je richting Doel aan het gaan bent
Iets te weinig contrast ook, waar is het écht wit?
4. n/o maar die is slecht. Veel te saai, horizon in het midden, staat ook niks op buiten een maisveld en ne grauwe lucht en wat storende draden. Ook ineens in kleur. Imo moet er samenhang zijn tussen de beelden. Voorlopig de slechtste foto
5. Je hebt geprobeerd met de compositie te werken. De schuine lijnen werken, maar ze leiden mijn oog naar nergens. Ze vertrekken mooi uit de hoek linksonderaan, maar ze stoppen gewoon aan de andere kant in het midden. Wederom horizon in het midden en een absoluut nietszeggende lucht. Door je knieën, lucht weg en veel lager standpunt. En dan iets zoeken dat aandacht vraagt in je beeld en daar je schuine lijnen naar laten leiden.
6. same maar in z/w

5 is dan slechter, omdat de rest ook z/w is
7. kleur?

Saai standpunt. Komt over voor mij als snapshot. Je staat naast de tafel, neemt je toestel en neemt een foto. Er had iets beters ingezeten, wederom door de knieën -> veel lager, extremer standpunt. Dat plus je diafragma open zetten (want de achtergrond stoort: niet genoeg onscherpte en het witte uitgebrande stoort ook) en een dramatische z/w omzetting + 1 fles kapot slagen op tafel = win-situatie & win-foto

Op zo'n momenten mag een fotograaf imo ingrijpen en een fles kapot slagen als het de foto ten goede komt. Al begin je dan meer 'zelf' situaties te creëren ipv een beeld te geven van hoe Doel erbij ligt atm.
8. Had iets krapper gemogen. Mss iets dramatischere bewerking (zeker met het losgekomen behang etc). Linkse centimeter stoort me
9. Een detail, had graag ook bijkomend de hele scène gezien. Jammer dat de trap niet 'afgebladerd' is, of het konijn een oor/oog mist, maar daar kan je niet aan doen
Mijn conclusie; kleuren: weg, omzettingen dramatischer en nog meer aandacht aan de compo. Maar ik heb het gisteren al gezegd tegen iemand, da Doel zeker een goeie "leerlocatie" is. Mede door de setting zullen je foto's sneller interessant worden, heel moeilijke lichtomstandigheden (heeel veel contrast tss licht-donker), ...
Zo, klaar
