Archief - Fotoshoot Doel

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wie komt er op 28 september mee naar Doel?


  • Totaal aantal stemmers
    31
  • Opiniepeiling gesloten.

wouter_dc

Legacy Member
Ook een definitieve nee, dacht dat ik het al vermeld had, niet dus :p. Ook al moet ik vandaag in het Antwerpse zijn, ik ga er niet meer geraken. Moet huizen gaan bezichtigen voor school :) Van 14-18h :(

Chibiboy

Legacy Member
Is een leuk initiatief, helaas familiedinges hier. Hoop wel dat er in de toekomst nog zo'n ideeën naar boven komen :)

vincentvc

Legacy Member
ben enkele dagen geleden in doel geweest. creepy shit. idd wel goei plaatske om foto's te trekken.

Mr. Humphries

Legacy Member
Haja, hier mijn gsm nummer: dan kan je altijd bellen moest er iets zijn of mocht je toch nog komen: 0499/ 20.19.10.

Voor diegene die komen: tot rond 14.00u aan de kerk!

SweetEmmaRose

Legacy Member
ik kan ni komen. Dresse zit hier halfnaakt naast mij en ik moet nog koffiekoeken voor hem gaan halen en hem dan een massage geven...
Amuseer jullie toch maar.
En btw, ik ben getrouwd!

Mr. Humphries

Legacy Member
Ok, ik ben even nagegaan. Den BAsil Fawlty kan ook niet komen, dus zouden we er met 3 staan? Ik, Syrus.be en webdesigner. Klopt dit? Babsie en catscratch komen dan later?

Tot straks dan!

BTW: proficiat Emma, wanneer is het feest?

Basil Fawlty

Legacy Member
Ja, ik kon niet komen want ik was vergeten dat mijn zus verjaart :$ Volgende keer wil ik wel eens meegaan :)

SweetEmmaRose

Legacy Member
Sorry, de meet en greet van gistre in een beetje uitgelope tot in vandaag.
Bovendien benk eigelijk nogaltijd ni geneze :p

Feest moet nog bepaald worde maar klaat het zeker wete :)

Babs

Legacy Member
Tss, kben teleurgesteld!
Tzal de laatste keer geweest zijn als er toch maar zoveel volk werkelijk interesse in heeft...

Maar bon, mijn foto's zitten nog vast op Frank zn kaartje >_< Nog ff wachten tot ik ze heb en kan bewerken.

Twas wel raar, efkes de mensen hun huizen binnen gaan :eek:

Basil Fawlty

Legacy Member
Interesse wel maar met de bus kon ik er, in combinatie met mijn zus haar verjaardag, echt niet geraken :)

Mr. Humphries

Legacy Member
Ja, we stonden daar dus met 3, allez, eerst ik alleen, maar chance dat Lies en Frank er dan nog aankwamen!
Voor de rest was het wel spooky, die leegstaande huizen waar je dan helemaal in kan rondneuzen, maar langs de andere kant was het er ook redelijk toeristisch, jammer eigenlijk. Foto's komen eraan! :)

SweetEmmaRose

Legacy Member
sorry :sad: kwas echt kei hard van plan te kome, tstond zelfs in op mijn kalender en al!
Maar stomme dresse en decoy hadde hun trein gemist en tege da wij de volgende ochtend wakker ware wast al te laat :(

Mr. Humphries

Legacy Member
Voila, hier een paar van mijn foto's. Ik wou ze hier taggen, maar mijn webruimte moet nog aangepast worden :).

BTW: Webdesigner, jij ging toch ook komen?

webdesigner

Legacy Member
Ik had er inderdaad graag bijgeweest. Daar ik nog een paar van mijn schetsen moest omvormen tot kunstwerken (;)) voor een jubileum, is met dit gewoon ontgaan. Heb wel spijt dat ik niet ben geweest. Maar aangezien ik vrij nieuw ben in de wereld van fotografie vroeg ik me eigenlijk ook af wat ik daar kwam doen :p.

Mijn panasonic lumix FZ28 zal niet kunnen meten met jullie toestellen denk ik :).
Anyway, ik vind dat we zoiets zeker moet terugdoen maar op voorhand beginnen regelen zodat we er zeker allemaal aanwezig kunnen zijn!

Cheers!

D3C0Y

Legacy Member
SweetEmmaRose zei:
sorry :sad: kwas echt kei hard van plan te kome, tstond zelfs in op mijn kalender en al!
Maar stomme dresse en decoy hadde hun trein gemist en tege da wij de volgende ochtend wakker ware wast al te laat :(


i'm sowwy :hug:

Catscratch

Legacy Member
Och ja 't was een gezellig uitstapke, al vond ik het wel spijtg dat er idd zo weinig mensen waren.

Iemand enige voorstellen om iets te gaan fotograferen in november ofzo?

wouter_dc

Legacy Member
Mr. Humphries zei:
Voila, hier een paar van mijn foto's. Ik wou ze hier taggen, maar mijn webruimte moet nog aangepast worden :).

BTW: Webdesigner, jij ging toch ook komen?

1. Geen "Doel-gevoel" hier. Ook te grijs, niet echt genoeg contrast imo. Al zou hard contrast die foto ook niet beter maken.

2. Iets beter, maar zegt niet genoeg. Onderaan teveel nietszeggende ruimte imo. Daar ontbreekt "iets" dat "iets" vertelt/weergeeft/...

3. Ook nog niet echt het verlaten, desolate "Doel-gevoel", maar het is een goed beeld dat aangeeft dat je richting Doel aan het gaan bent :)
Iets te weinig contrast ook, waar is het écht wit?

4. n/o maar die is slecht. Veel te saai, horizon in het midden, staat ook niks op buiten een maisveld en ne grauwe lucht en wat storende draden. Ook ineens in kleur. Imo moet er samenhang zijn tussen de beelden. Voorlopig de slechtste foto :)

5. Je hebt geprobeerd met de compositie te werken. De schuine lijnen werken, maar ze leiden mijn oog naar nergens. Ze vertrekken mooi uit de hoek linksonderaan, maar ze stoppen gewoon aan de andere kant in het midden. Wederom horizon in het midden en een absoluut nietszeggende lucht. Door je knieën, lucht weg en veel lager standpunt. En dan iets zoeken dat aandacht vraagt in je beeld en daar je schuine lijnen naar laten leiden.

6. same maar in z/w :p 5 is dan slechter, omdat de rest ook z/w is :)

7. kleur? :cry: Saai standpunt. Komt over voor mij als snapshot. Je staat naast de tafel, neemt je toestel en neemt een foto. Er had iets beters ingezeten, wederom door de knieën -> veel lager, extremer standpunt. Dat plus je diafragma open zetten (want de achtergrond stoort: niet genoeg onscherpte en het witte uitgebrande stoort ook) en een dramatische z/w omzetting + 1 fles kapot slagen op tafel = win-situatie & win-foto :)
Op zo'n momenten mag een fotograaf imo ingrijpen en een fles kapot slagen als het de foto ten goede komt. Al begin je dan meer 'zelf' situaties te creëren ipv een beeld te geven van hoe Doel erbij ligt atm.

8. Had iets krapper gemogen. Mss iets dramatischere bewerking (zeker met het losgekomen behang etc). Linkse centimeter stoort me :)

9. Een detail, had graag ook bijkomend de hele scène gezien. Jammer dat de trap niet 'afgebladerd' is, of het konijn een oor/oog mist, maar daar kan je niet aan doen :p


Mijn conclusie; kleuren: weg, omzettingen dramatischer en nog meer aandacht aan de compo. Maar ik heb het gisteren al gezegd tegen iemand, da Doel zeker een goeie "leerlocatie" is. Mede door de setting zullen je foto's sneller interessant worden, heel moeilijke lichtomstandigheden (heeel veel contrast tss licht-donker), ...


Zo, klaar :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan