Archief - hotel site

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Tiim

Legacy Member
Het ziet er vrij amateuristisch uit :p,

Maar van de kleuren zit het wel goed ;)

[HBV]-=XortioN=-

Legacy Member
Het ziet er idd vrij amateuristisch uit
Moest ik van jou zijn zou ik iets meer css-look toe gaan en niet te veel photoshop effecten erop los laten :)
De kleuren zitten wel goed, maar wat je er mee gedaan hebt zit minder goed.

GregoryCo

Legacy Member
Ok bedankt :)
Hoe kan ik dat meer css-look gaan geven? Ik ben nog niet zo lang bezig met webdesign, mijn idee was om alles met photoshop te doen en dan slicen, behalve de inhoud en menu enz. Ik heb hier wel een paar tutorials staan om css te gebruiken, maar ik geraak er niet echt slimmer van. Het zijn dingen die ik al ongeveer weet. Ik weet alleen niet wanneer ik css moet toepassen en op wat.

Steffo

Legacy Member
css look, wat is dat toch altijd met die css look, web 2.0 look.. Tis een echte hype, leer gewoon designen! Hoelang gaat die css look nog meegaan ? Jongens toch.

Belgerbil

Legacy Member
als je hulp nodig hebt probeer dan is hier te gaan kijken :)

zou trouwens geen splash site gebruiken, de meeste mensen hebben dan het "ik typ den URL al in, ik wil uwe site en ni eerst op een hallo knopke klikken" gevoel :D

zou ook proberen de fotokes vanboven ni zo tegen de rand te plakken, een klein beetje space tussen uw browser en dat mag wel vind ik (moet ni veel zijn +- 10 pixels ofzo)

de rest zit wel vrij goed, maar kzou ni overdrijven me die bloemmetjesmotieven boven uw tabelletjes, da gaat op den duur vrij zwaar worden

en ge hebt uw links in uw vorig postje omgedraaid denk ik :p

GregoryCo

Legacy Member
ja kheb ze idd omgedraaid :p
met welk design zou ik best verder doen? nieuw of oud?

btw, tnx voor de link en tips :)

Belgerbil

Legacy Member
graag gedaan, ik zou het 2de design pakken. maar wel met mss een ander motiefke boven uw kadertjes

GregoryCo

Legacy Member
het oude dus?

en bij die nieuwe; in dreamweaver staat alles goed en als ik dan preview doe of in IE kijk dan staat alles door elkaar :( (je kan het zien in de link)

pff kgeraak er geen wijs meer uit, met al die kuttabellen:s slicen kan toch zo moeilijk nie zijn?

ozl

Legacy Member
Ipv tabellen -> CSS (daarvoor gebruikt ge het dus)

Bekijk gewoon de broncode eens van een andere site van hetzelfe genre (die met CSS werkt) en als je zegt dat je CSS kent zul je ongeveer wel weten wat je moet doen.

Belgerbil

Legacy Member
ja ne site volledig in CSS maken is voor een beginnend iemand mss nog net iets te hoog gegrepen denk ik :) eerst beginnen in tabelletjes voor de structuur enzo door te krijgen is het beste volgens mij

[HBV]-=XortioN=-

Legacy Member
Steffo zei:
css look, wat is dat toch altijd met die css look, web 2.0 look.. Tis een echte hype, leer gewoon designen! Hoelang gaat die css look nog meegaan ? Jongens toch.
omdat als beginner het een ziekte is om veel photoshop effecten te gebruiken die dan vaak niet echt mooi uitkomen ... en heb ik iets gezegd van web 2.0 ?
Ik heb gezegd css, geloof mij css zal niet verdwijnen van deze wereld ;)

Css is geen hype, het is een standaard. Als "designer" zou jij dat toch moeten weten.
Een deftige website maken zonder css lijkt me nogal passé, tabellen gebruiken om uw design goed te krijgen is tegenwoordig not done. En dat heeft niets met hypes te maken, dat heeft te maken met het leesbaar maken op elk medium. Denk maar eens na over de zin 'less is more' ..

Als jij de guru onder de designers bent, toon ons dan hoe je het wel doet in plaats van de mensen, die wel proberen tips te geven af, te breken.

@ hotelsite ... goed bezig :)

GregoryCo

Legacy Member
eerlijk gezegd wil ik liever met css werken omdat ik overal gehoord hebt van als je professioneel wilt website's maken dat je dat best met css doet..
kzal mijn werk er eens van maken en adhv een tutorial css te leren

btw XortioN, dat laatste, was dat nu sarcastisch of..? :)

squan

Legacy Member
QFT @ hierboven

CSS is trouwens niet zo heel moeilijk om te leren, beter dat je er gewoon meteen mee begint eigelijk.

GregoryCo

Legacy Member
in die tutorial heb ik ook gelezen dat je uw code zelf helemaal moet kunnen schrijven.. is dat echt zo? ik maak nu gebruik van het designblad en niet code (enkel om grootten enz te wijzigen wel)

Belgerbil

Legacy Member
ik heb mijn HTML op school ook ooit in een leeg kladblok moete leren :) dat is gewoon omda je dan sneller fouten in je code vind etc... maar je kan evengoed dreamweaver gebruiken.

maar let wel op als je je code al kent en weet wat de tags betekenen ga je ook beter met bv dreamweaver kunne werken.

[HBV]-=XortioN=-

Legacy Member
[B!'X!R']['@(V);10339971 zei:
eerlijk gezegd wil ik liever met css werken omdat ik overal gehoord hebt van als je professioneel wilt website's maken dat je dat best met css doet..
kzal mijn werk er eens van maken en adhv een tutorial css te leren

btw XortioN, dat laatste, was dat nu sarcastisch of..? :)

was niet sarcastisch :)
@ code zelf schrijven ... ik gebruik notepad ++ , met ander woorden idd alles zelf schrijven. Van de eerste xhtml regel tot de laatste php regel.

op google moet je eens 'css tutorials' intypen ... vind je zeker wel wat :)
hier heb je bijvoorbeeld een site met wat css uitleg : http://www.sitepoint.com/subcat/css

Ingis

Legacy Member
die 'nieuwe' design is ook niet zichtbaar in firefox (of het ligt aan de nieuwste versie, kan ook)
over het oude design ga ik niets meer kunnen zeggen aangezien alles zowat al gezegd is :)
probeer ook alle afbeeldingen neer te zetten met behulp van CSS ipv html

while your add it....
leer/lees dan gelijk dingen over het correct gebruik van tags ed (zelf alles typen is echt het beste :) zo heb ik het mezelf jaren geleden ook allemaal geleerd ^^ )
je site is namelijk echt niet correct :) (krijg 106 errors met validator > http://validator.w3.org/check?uri=h...(detect+automatically)&doctype=Inline&group=0 )
Het is niet moeilijk/veel om vanaf het begin de goede tags en afsluitingen te gebruiken :)
---------
Btw, mocht je vragen hebben omtrent het coderen, je mag me altijd een pm sturen :)
zit nu toch de hele dag achter de pc ongeveer om aan opdrachten te werken ;)
---------

mvg Ikaryas
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan