Archief - hotel site

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

GregoryCo

Legacy Member
Dus als je css gebruikt heb je helemaal geen tabellen nodig? Kzal vandaag eens kijken naar die tutorial. En proberen zelf de code te schrijven van de pagina. Ben ik nu nog iets met mijn slices? Ik vermoed dat ik al die afbeeldingen/slices moet positioneren met css?

Ook bedankt voor de nuttige reply :)

Ingis

Legacy Member
dmv van divs kun je gemakkelijk positioneren.
ik heb het vroeger geleerd dmv van de dingen die stonden op http://handleidinghtml.nl/
ondertussen is deze site hopeloos verouderd maar het staat er tenminste in duidelijk nederlands hoe en wat.
voor de basis kun je altijd hier kijken zolang je in het hoofd houdt dat deze codes/tags niet meer (juist) werken.
het is dan ook geen XHTML ;)

GregoryCo

Legacy Member
kzit vast :s

voorlopig heb ik dit:
Code:
body {
	background-color:#FFFFB9;
	font-family:Arial, Helvetica, sans-serif;
	font-size:12px;
	color:#000000;
	}
	
#header1 {
	background:url(images/main-page_02.gif);
	background-position:top center;
	width:700px;
	height: 155px;
	padding-top:10px;
        vertical-align:text-top
	}

De body doet zijn werk perfect, maar #header1 wil niet reageren :( kheb al vanalles geprobeerd maar tevergeefs. Ontbreekt er iets mss? Ik heb al css templates gedownload en bekeken maar daar staat niet veel anders in dan ik heb gedaan...
(css is al gelinked in het doc)

Ingis

Legacy Member
wordt de #header1 aangeroepen dmv van een id?
dus <div id="header1"> ... ?

GregoryCo

Legacy Member
stond er nog niet in :)

Nu heb ik dit staan in het doc:

Code:
<body>
<DIV ID="header1">
</body>

Maar er veranderd nog niet veel, waarschijnlijk is er nog iets mis in mijn CSS? Want ales ik het selecteer in design dan staat er precies een heel klein balkje, precies of de img veel kleiner is geworden.

Ik krijg een invalid markup

Devastate

Legacy Member
vergeet uw div niet te sluiten

Code:
<div id="ikbeneendivid"> 
   <p>bladiebla</p>
</div>

GregoryCo

Legacy Member
jep juist gevonden en het werkt :)

zo heb ik het gedaan:
Code:
<p id="header1">

is dat hetzelfde?

/edit: niet dus :p

Devastate

Legacy Member
ps; uw fout zit in uw css; op de laatste regel staat geen ";"

[HBV]-=XortioN=-

Legacy Member
[B!'X!R']['@(V);10341863 zei:
jep juist gevonden en het werkt :)

zo heb ik het gedaan:
Code:
<p id="header1">

is dat hetzelfde?

/edit: niet dus :p

dat is ook een mogelijkheid , maar probeer toch
<div id="...">
<p>bla bla bla</p>
</div>

te gebruiken, is een iets correctere manier :)

GregoryCo

Legacy Member
ja dat was ondertussen opgelost:)

Hoe zorg ik er eigenlijk voor dat het géén background is maar gewoon een image?
Er hangt een link aan die image waardoor ik er niet kan op klikken als het achtergrond is

GregoryCo

Legacy Member
tnx

sry voor de domme vragen:$
het is ingewikkelder dan ik had verwacht

edit: heb nu pas door dat slicen helemaal niet nodig is :s
alleen als ik hem clickable maak komt daar zo een blauwe rand rond, is dat normaal?

Devastate

Legacy Member
ja, maar kan je weghalen door de border van je image op 0 te zetten.

GregoryCo

Legacy Member
helemaal vernieuwd :)
http://users.skynet.be/fa314098/ilcasale.htm

Alleen is het nog de bedoeling om die kaders apart in te kunnen voegen met behulp van CSS. Maar het lukt blijkbaar niet om 2 background-images over elkaar te zetten.
Nu staan die kaders vast in 1 image (maar ik kan ze nog apart zetten), anders zal het knoeien zijn om de juiste positie voor de tekst te hebben zeker?

Alles met css en kaders enz gemaakt met photoshop.
Hopelijk staat het goed gecentreerd.

Morgen eens kijken voor het menu en de verschillende talen.

Bram

Legacy Member
ik zie een gele webpagina...

reden:
Code:
background-image:url(website onderdelen/header.jpg);

Geen spaties gebruiken.

GregoryCo

Legacy Member
fixed

ik merk op dat bij andere resoluties de site verplaatst, hoe valt dat op te lossen?

Code:
CSS code:
body {
	background-color:#FFFFB9;
	font-family:Arial, Helvetica, sans-serif;
	font-size:12px;
	color:#000000;
	}
	
#header {
	background-image:url(websiteonderdelen/header.jpg);
	width:800px;
	height:170px;
	border:none;
	background-repeat:no-repeat;
	margin:0px 300px;
	}
	
#inhoud {
	background-image:url(websiteonderdelen/inhoud.jpg);
	width:800px;
	height:540px;
	border:none;
	background-repeat:no-repeat;
	margin:0px 300px;
	}

Devastate

Legacy Member
niet werken met margin:0px 300px;

wat beter is is heel je website in een div "container" zetten, deze div een breedte te geven (800 px) en dan hierop margin: 0 auto; toepassen.

succes, ik bekijk je resultaat wel eens na dour :p

GregoryCo

Legacy Member
tnx voor de tip! het werkt :)

Kan iemand mij zeggen hoe ik het volgende probleem kan oplossen?:$

Ik heb dus in photoshop de 2 kaders (menu en inhoud) gemaakt óp het witte gedeelte (voor de inhoud). Nu is het geen probleem om die los te krijgen van elkaar omdat ik gewerkt heb met layers in photoshop.
Om niet te zitten knoeien zou ik die kaders dus graag met CSS positioneren in het witte gedeelte. Alleen kan ik geen 2 achtergronden boven elkaar plaatsen, ofwel? Ik moet dus kunnen typen in die 2 kaders. Ik zou kunnen als achtergrondkleur gewoon wit geven, en als achtergrond die kaders, maar dan zie ik dat zwarte randje niet meer omdat ik dus die image niet meer gebruik.
Of bestaat er nog een andere manier?

EDIT: Kheb toch een oplossing gevonden :)

Het was wel wat zoeken naar de juiste positie, maar het is toch gelukt.
hopelijk is het een goeie manier:

Code:
#inhoudpositie {
	font:Arial, Helvetica, sans-serif;
	font-size:12px;
	color:#404040;
	margin:37px 164px;
	width:600px;
	}

Resultaat te zien op http://users.skynet.be/fa314098/ilcasale.htm
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan