Archief - PHP: Creëren van een browsergame

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

koebeest

Legacy Member
Hoi iedereen,


Ik ben eigenlijk op zoek naar iets op het net dat ik eigenlijk nog nooit gezien heb. Dus dacht ik, misschien kennen jullie wel zo een site. Ik zoek een site met tutorials waarbij je in php dingen leert zoals het maken van een browsergame (dus echt gamemaking gericht), zoals de bank in een browsergame, winkels laten bouwen en die ook omzet laten maken. Hoe je een browsercasino kan maken ,.......


Kunnen jullie mij helpen ? Ik zou jullie alvast heel dankbaar zijn!


Jens

GuntherDW

Legacy Member
zoiets vergt ENORM veel moeite en steekt nogal wa tijd in, kdenk ni da ge da zomaar rap ff in een tutorial kunt steken ze :p

Bunz

Legacy Member
Begin alvast maar met heel het concept uit te denken, ne mens moet ook leren kruipen voor hem leert lopen. Het concept daar vergt meer en meer tijd inz u (niet gwn, bouwt wa gebouwkes en laat ze omzet maken).

Wa ge eigenlijk moet doen is heel u game eninge uitdenken, hoe ze punten kunnen scoren, wa da en da geeft als ge da combineerd met da, enz ... (dat alleen al pakt enorm veel tijd)

Daarna kunde hier eens langs komen ... (omdan nog te horen dat ge der zot veel tijd in moet steken)

omfg

Legacy Member
zó heel moeilijk is dat niet.. ik en een maat zijn samen bezig aan zo'n browser spel :)
maar je maakt het natuurlijk zo moeilijk als je zelf wilt ;)

killgore

Legacy Member
omfg zei:
zó heel moeilijk is dat niet.. ik en een maat zijn samen bezig aan zo'n browser spel :)
maar je maakt het natuurlijk zo moeilijk als je zelf wilt ;)
w8 maar tot je iets populair maakt, dan moet je cst aan gameplay tweaking en snelheidstweaking doen. Frustrerend tot en met.

Flipkikker

Legacy Member
sinds wanneer moet alles in tutorial-vorm beschikbaar zijn?

zo'n dingen leer je zelf, denk je zelf uit, maar weet dan ook dat er bij het aanleren van een programmeertaal bepaalde richtlijnen meegegeven worden:

(als het mogelijk is in de programmeertaal)

- werk gestructureerd, schrijf eerst een design document
- zorg voor beperkingen zodat het niet onoverzichtelijk wordt
- als je in team werkt => genoeg comments in de code, en duidelijke benamingen gebruiken
- werk in modules, met klassen en objecten

maak bvb om te beginnen een sobere, overzichtelijke layout, en begin dan met coden, het zal mss duidelijker voor je zijn als je praktischer begint ipv abstract door meteen de achterliggende code zonder layout te programmeren ;)

ohja, als je zo'n browserspel wilt maken hoop ik dat je toch al genoeg ervaring hebt met php, mysql en designing (hoewel dat laatste door anderen kan overgenomen worden)

verdere tips of hulp moet je maar aan men broer vragen, hij is er 1 aan het maken, ik niet :p
(omfg)

orez

Legacy Member
een tutorial vorm over zoiets? Leer eerst deftig PHP, eenmaal je PHP enorm goed onder de knie hebt begin er dan maar aan...

Iedereen denkt tegenwoordig dat alles automatisch gaat... en gelieve ook onmiddelijk een DUIDELIJKE titel te gebruiken, was nu toch niet zo moeilijk om te zetten:

PHP: Browsergame

AncientRites

Legacy Member
ik heb een half jaar geleden zo een tutorial gevolgd, kruipt wel wat tijd in
er bestaan dus wel degelijk tutorials over, en meer dan eentje
de tutorial bestond uit enerzijds PHP, MySQL en Apache, ging allemaal vrij vlotjes eigelijk. Spijtig dat ik de site nimeer weet hehe

DJ_Trash

Legacy Member
ack

als ge zoiets wilt maken wordt er toch verondersteld da het woord "systeemontwikkeling" U iets zegt.

schrijf eerst eens een toepassingske me nieuwberichten ofzo; of een forum... Dan hebde tenminste een idee wa de bassisbeignselen van client en serverside scripting zijn

maar meneer wil direct gaan "dragonslayen"
You know what happens to level 1 knights huh, they get fried

NeoNeke

Legacy Member
idd, ik ben bezig met een flashgame en zoals gezegd: je maakt het zo moeilijk als je zelf wilt, nuja ik denk dat je eerst moet leren stappen voordat je wil gaan lopen.

Als je eenmaal die stap wil zetten om aan zoiets te beginnen, moet je denk ik al genoeg ervaring hebben opgedaan dat tutorials je niks meer zeggen en enkel dienen als korte referentie om te checken hoe zij het doen...

killgore

Legacy Member
NeoNeke zei:
idd, ik ben bezig met een flashgame en zoals gezegd: je maakt het zo moeilijk als je zelf wilt, nuja ik denk dat je eerst moet leren stappen voordat je wil gaan lopen.
flashgame =/= browsergame

een flashgame kunde echt vrij simpel maken, zonder te veel game-logica. Maar aangezien een gewoon browser game meestal geen gfx heeft (of dus zeer statische) moet je daar al heel wat meer gameplay insteken omdat je minder nadruk op de actie kan leggen, wat dus al wat meer tijd kost. Ook moet je basis-layout, gebruikerssysteem, nieuwspage, ... ontwikkelen en dan zijde nog nie eens bezig met gamedev.

NeoNeke

Legacy Member
je kan het idd vrij simpel maken maar dat is het niet ;)

'k wou enkel vergelijking maken dat je ook niet snel een tut vindt hoe je een volledig spelleken maakt in Flash (en ik bedoel iets meer dan een pong ofzo...)

Trouwens een basis-layout, gebruikersysteem, gameplay-tweaking moet je ook continu doen zu in Flash... (in praktisch iedere aplicatie dat je maakt trouwens...)

killgore

Legacy Member
NeoNeke zei:
je kan het idd vrij simpel maken maar dat is het niet ;)

'k wou enkel vergelijking maken dat je ook niet snel een tut vindt hoe je een volledig spelleken maakt in Flash (en ik bedoel iets meer dan een pong ofzo...)

Trouwens een basis-layout, gebruikersysteem, gameplay-tweaking moet je ook continu doen zu in Flash... (in praktisch iedere aplicatie dat je maakt trouwens...)
uhu, ma ge snapt het niet. Ik zeg niet dat ge in flash geen superspellekes kunt maken. In flash kunde al vrij gauw een uber-basisspelleke maken, zonder da ge eigenlijk vanalles nodig hebt (menu e.d.).

Een browser game (tekst-based dus) kunde geen gauw-gauw versies van maken die ietwat speelbaar zijn.

Boddah

Legacy Member
blijkbaar is iedereen met zoiets bezig, ik trouwens ook :D
vorig jaar rond deze tijd aan begonnen, met af een toe een maand met niks te doen en zo. enorm veel om te tonen heb ik tot dusver nog niet.
zoiets maken gaat traag vooruit, dus bedenk eerst een goed concept, zodat je niet na een half jaar opeens bedenkt dat het op niks trekt.

omfg

Legacy Member
Boddah zei:
blijkbaar is iedereen met zoiets bezig, ik trouwens ook :D
vorig jaar rond deze tijd aan begonnen, met af een toe een maand met niks te doen en zo. enorm veel om te tonen heb ik tot dusver nog niet.
zoiets maken gaat traag vooruit, dus bedenk eerst een goed concept, zodat je niet na een half jaar opeens bedenkt dat het op niks trekt.
ben nu een goeie maand bezig en ik heb (vind ik) toch al redelijk veel me mijn spel :p
-register/loginsysteem (duh)
-newsposting systeem
-users online :p + find user
-statistics
-ranking
-crime (per rank kan je een nieuwe crime doen, crimes werken met % kans)
-car theft + garage
-training en ben nu bezig met wrestling
-ne winkel waar je al bescherming en bodyguards kan kopen (hoewel je ze nog nie nodig hebt)
-binnenkort komt de bank enzo
/edit
o ja je kan ook berichten naar mekaar sturen int spel :p

Boddah

Legacy Member
nice.
staat er al iets van online?
show me yours and I'll show you mine :D

Boddah

Legacy Member
tis gefixed. was een server error, dus gelukkig niet mijn fout ;)

tikketim

Legacy Member
omfg zei:
ben nu een goeie maand bezig en ik heb (vind ik) toch al redelijk veel me mijn spel :p
-register/loginsysteem (duh)
-newsposting systeem
-users online :p + find user
-statistics
-ranking
-crime (per rank kan je een nieuwe crime doen, crimes werken met % kans)
-car theft + garage
-training en ben nu bezig met wrestling
-ne winkel waar je al bescherming en bodyguards kan kopen (hoewel je ze nog nie nodig hebt)
-binnenkort komt de bank enzo
/edit
o ja je kan ook berichten naar mekaar sturen int spel :p


lijkt me wel verdacht veel op barafranca:)
http://www.barafranca.nl/
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan