Archief - POST: Experimentele fotografietechnieken

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

daFour

Legacy Member
waar kunt ge zo'n macrolens kopen? voor ne powershot s2 is btw

Typhon`

Legacy Member
Voor prosumer camera's heb je wel voorzetlenzen.
Zo een camera heeft al een macrofunctie op zich hé, een dslr niet :).

Floyd

Legacy Member
wow :) geweldig.

Ik heb ook nog wat zitten experimenteren (misschien toon ik binnenkort ook een paar resultaten), en dit wou ik al meegeven aan de geïnteresseerde lezer: ik krijg het beste resultaat als ik beide lenzen maximum inzoom (hoogste mm-waarde dus) en allebei scherpstel op oneindig.

Typhon`

Legacy Member
Floyd zei:
wow :) geweldig.

Ik heb ook nog wat zitten experimenteren (misschien toon ik binnenkort ook een paar resultaten), en dit wou ik al meegeven aan de geïnteresseerde lezer: ik krijg het beste resultaat als ik beide lenzen maximum inzoom (hoogste mm-waarde dus) en allebei scherpstel op oneindig.
inderdaad, 55 mm anders krijg je een kring met zwart erbuiten. :)

Floyd

Legacy Member
Schitterend, ik ben jaloers. Ik ga er mijn nog vaak aan wagen, denk ik!
Hoe komt eigenlijk dat je exact dezelfde fotopagina hebt als Conspectus, Typhon?

Typhon`

Legacy Member
Floyd zei:
Schitterend, ik ben jaloers. Ik ga er mijn nog vaak aan wagen, denk ik!
Hoe komt eigenlijk dat je exact dezelfde fotopagina hebt als Conspectus, Typhon?
Ik mocht zijn gallerij gebruiken.
Ik vind dat systeem wel simpel en goed en het is dan onnozel om hetzelfde opnieuw te schrijven in html. :)

Mr.Pee

Legacy Member
Inderdaad een zeer handig systeem...
Typhon, daar zitten écht wat pareltjes tussen!

Floyd

Legacy Member
Beetje laat, maar ik heb enkele van mijn foto's ook ge-web-aliseerd:

04.jpg


05.jpg


06.jpg


07.jpg

Typhon`

Legacy Member
leuke foto's!
In foto 23 is je scherpteveld nog groot, hoe heb je dat gefixed?

Floyd

Legacy Member
Typhon, ik veronderstel dat je foto twee bedoelt? In ieder geval, ik weet het zelf niet. :)
guRuh: merci! er is wel wat gephotoshopped, voornamelijk omdat het onderbelicht was. met blending-mode screen en vervolgens blending-mode overlay heb ik dat wat gefikst. that's it.

guRuh

Legacy Member
Is volgens mij omdat ge een standard zoom lens gebruikt (18-55?) met daarop ne 50 mm. Werkt mss beter dan op een tele
Ik gebruik een 50mm op een 70-200, waardoor de werkafstand echt miniscuul is, niet zo' goed idee zo blijkt. De resultaten blijven dan ook uit ;)

Floyd

Legacy Member
Deze foto's zijn gemaakt met een lens op 55mm en een lens op 80mm.
Ja, zelfs met deze lenzen is het al bijzonder moeilijk, ik denk dat het met een telelens niet te doen kan zijn.. :)

Aezopp

Legacy Member
ManMan, sommige fotos, gewoon "genieten". Binnekort ook eens proberen op de 'cheap' way :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan