Archief - POST: schetsen en tekeningen V4

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

WolCoM

Legacy Member
Ah bummer, dacht dat ik deftig gesearched had. Niet dus. :)
Alvast bedankt.

Cederzo

Legacy Member
karikatuurtje en een stoere kerel met badmuts en duikbril.

caricature3.jpg

Floyd

Legacy Member
'k Heb ook eens iets getekend daarstraks:

kleintjerb1.gif


Afgetekend van een (overigens zelf gemaakte) foto.
Ik zie er zelf al vrij veel fouten in, maar 'k zou graag hebben dat wie zich geroepen voelt er toch nog is zijn/haar deskundig oog op werpt. Waarschijnlijk zie je vanalles dat ik niet zie!
Bedankt

Spectre

Legacy Member
ene arm korter dan de andere
linkerhand lijkt wat op een handschoen
heeft precies een bocheltje
klopt ook iets niet met de benen denk ik

voor de rest vrij goed

Floyd

Legacy Member
Op een slechte manier 'gedigitaliseerd' (foto van genomen), onafgewerkt, schaduwen een beetje verpest, maar omdat ik niet zeker ben of ik het nog ga afwerken en ik graag nog wat feedback krijg:

ps01mm3.gif


Gebaseerd op een foto van Patti Smith, maar de tekening lijkt er niet echt meer op, denk ik.

moemi

Legacy Member
Heb ook nog es iets getekend.

Schetske tijdens een (saaie) les van een klasgenootje :p



En dan wat uitgewerkt:





@ Floyd : zieter al goed uit vind ik. (ben wel geen expert in portretten, dusja) Zeker aan verderwerken. Misschien kun je de referentiefoto posten? Want zeggen of ze erop lijkt kan ik niet zo.. (eens gezien op google maar vind niet direct die foto. )

Floyd

Legacy Member
Bedankt, moemi. Hier is de referentiefoto.

edit: goed dat je daarnaar vraagt. Ik heb tekening en referentie eens in photoshop over en naast elkaar gelegd; dat is echt goed om te zien wat je goed en slecht hebt gedaan!

Cederzo

Legacy Member
Floyd, ik zou de ogen een stuk groter maken, kunt ze zelfs overdrijven als ge wilt. Voor de rest vind ik het best goed hoor, zeker afmaken die handel :)

@ tom : thx, maar ik ben een dikke noob in illustrator :P

-scroin

Legacy Member
Long time no post, dus zullen we er nog maar eens iet opzetten zeker :)
Figuurkes.jpg


Wat denken jullie?

Tzen maar wa rappe creaties tussen de soep en de patatten

Recipe4hate

Legacy Member
Mooie stijl -scroin, maar enkele harde 1kleurige schaduwen zouden niet misstaan. je hebt al highlights aangeduid, maar eventueel ook nog heel subtiel met een lightere kleur aangeven van waar de zon komt?

DieselPower

Legacy Member
Kvind ze bangelijk, maar post ze toch maar in een groter formaat.
Ik ben trouwens meer fan van cellshading :)

ravenslayer

Legacy Member
ben de laatste tijd veel videotutorials aant zien over tekenen (gnomon dvds)
en probeerde vandaag enkele van de technieken diek gezien heb uit

het environment schetsje is een snel thumbnailtje dat eventueel uitvergroot en gedetaileerd kan worden. Ben dankzij de dvds van scott robertson veel teweten gekomen over perspectief datk op school nog geen eens van hoorde tijdens de lessen natuurtekenen.

het ventje is begonnen met het kleine zwarte schaduwpoppetje dat los weergeeft wat het moet worden en dan daarop heb ik een illustratie verdergebouwd.

drawing.png

Cederzo

Legacy Member
ravenslayer, die environment is een vette thumb :niceone:

Zijn de gnomon dvd's de moeite waard? Kheb er ooit eens een fragment van gezien, (character designing denk ik), maar zo geweldig dat ik er die som geld aan zou moeten geven vond ik da stukske nie.

D3C0Y

Legacy Member
mja der zijn kuch "andere manieren" kuch om aan de dvd te geraken
ravenslayer gij gaat da vetjes doen volgend jaar in DAE !

ravenslayer

Legacy Member
tnx :)
kdoen men best om zoveel mogelijk bijteleren
en de gnomon dvds zijn hun geld wel waard ze als ge het hebt maar als studentje is de inkomst per maand iets te laag om het er aan uittegeven.

Floyd

Legacy Member
Inderdaad. Ik ben van niemand op dit forum zo hard fan als DarkGamec!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan