Archief - POST: schetsen en tekeningen V4

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

DieselPower

Legacy Member
Kom kom dresse, iemand zal zoiets wel over u zeggen omdat ge moderator zijt! :p
Nee uw filmkes zijn echt wel leuk, helaas wel zeer arbeidsintensief, wanneer denkte dat klaar ga zijn?

dresse

Legacy Member
:)
ik moet klaar zijn tegen 8juni.. ik denk klaar te geraken tegen 8augustus ofzo :)
Veel te veel te doen nog :-s en da 2d op 3D werkt toch ni zo goe :(
Fucking deadlines die mij niet toelaten om perfectionist te zijn :'(

sry :) laatste dagen nog ni gaan slapen voor 3u en elke morgen om 8u er terug uit. heb longpijn van de stress :( en dan is floyd niet eens een fan :( dat komt hard aan!! :)
en ik durf men achtergronden niet te posten want als gelle ze niet mooi vindt kan ik ze niet eens meer aanpassen:cry:

SyRuS.be

Legacy Member
dresse zei:
:)
ik moet klaar zijn tegen 8juni.. ik denk klaar te geraken tegen 8augustus ofzo :)
Veel te veel te doen nog :-s en da 2d op 3D werkt toch ni zo goe :(
Fucking deadlines die mij niet toelaten om perfectionist te zijn :'(

sry :) laatste dagen nog ni gaan slapen voor 3u en elke morgen om 8u er terug uit. heb longpijn van de stress :( en dan is floyd niet eens een fan :( dat komt hard aan!! :)
en ik durf men achtergronden niet te posten want als gelle ze niet mooi vindt kan ik ze niet eens meer aanpassen:cry:

post post post!

Cederzo

Legacy Member
thx guys!

dresse zei:
:)
ik moet klaar zijn tegen 8juni.. ik denk klaar te geraken tegen 8augustus ofzo :)
Veel te veel te doen nog :-s en da 2d op 3D werkt toch ni zo goe :(
Fucking deadlines die mij niet toelaten om perfectionist te zijn :'(

sry :) laatste dagen nog ni gaan slapen voor 3u en elke morgen om 8u er terug uit. heb longpijn van de stress :( en dan is floyd niet eens een fan :( dat komt hard aan!! :)
en ik durf men achtergronden niet te posten want als gelle ze niet mooi vindt kan ik ze niet eens meer aanpassen:cry:

dresse, persoonlijk denk ik dat 2D achtergronden een mooier effect zouden hebben op u 2D characters, en dan hebt ge daar (denk ik toch) ook minder werk aan. Maar het verhaal vind ik alleszins wel machtig, en met u vorige filmpkes gezien te hebben denk ik niet dat ge erg fout zou kunnen zitten hoe ge nu bezig zijt, so keep it up :)

dresse

Legacy Member
minder werk?
valt te zien... 70 achgergronden met de hand inkleuren vs 1 keer moddelen en belichten en op render duwen... :)

Het is gewoon makkelijker met 3d achtergronden omdat ge al direct na een dagje modellen al uw layouts hebt op welke ge kunt animeren eh... De shit komt erna als ge de 3D moet laten interacteren met de 2D... :(

ravenslayer

Legacy Member
dresse im a fan 2 dus das nog eentje extra ^^

kvind zowiezo al zot da ge die animaties maakt + het ziet er goed uit

Btw hoe ga je juist tewerk nu ? doe je eerst de animatie in je achtergrond en bazeer je dan je figuur zijn positie op die animatie, of doe je het omgekeerd
?

dresse

Legacy Member
ehm... layout afdrukken (achtergrond in het juiste cadrage) en daar gewoon de keys van de animatie op tekenen die'k wil maken... uiteraard ni gewoon beginne animeren en zien waar u ventje uitkomt, want da loopt meestal ni goe af :)
Vaak pas ik men animatie nog wel wa aan van positie in after effects, ma das eigenlijk ni de bedoeling :)

En die ":sad:" was maar om te zeveren eh :) ik weet wel da gelle allemaal mijn fans zijt :d.

TiB0

Legacy Member
dat zeggen jullie alleen maar omdat ik te lui ben om mijn tekeningen in te scannen :unsure:

ravenslayer

Legacy Member
nieuwe potloden gaan halen dus moest ze testen :D

ent.png


en nog een schetsje dat gaat dienen voor een groter werk

turtle.png

tomh

Legacy Member
vond dit niet echt moeite om 'sketchbook topic' te starten..

Hier wat schetskes, kweet et, dikke bucht.. :sad:

http://imageupload.com/out.php/i1366_random.png
wat tekeningskes

---

http://imageupload.com/out.php/i1365_oog.png
wss beste oog watk ooit heb getekend

---

http://imageupload.com/out.php/i1364_happel.png
appel/hamer, nu de vaas nog ergens..(voor school, ingangsexamen)


---

http://imageupload.com/out.php/i1363_boom.png
visualiseer: "Boom"
Bom / ontploffing: einde
boom: nieuw begin
vind de boom maar gek ...

---

tips enzo welcom:unsure:

Nariwari

Legacy Member
Ik vind het meer een paddestoel (paddestoelwolk met wortels vind ik wel goed gevonden!). Zeker origineel!

Het beste oog dat ge ooit getekend hebt, zie ik op de eerste schets linksboven. Vind ik echt geslaagd en met vaste hand getekend. :)

tomh

Legacy Member
Randii zei:
Ik vind het meer een paddestoel (paddestoelwolk met wortels vind ik wel goed gevonden!). Zeker origineel!

zo had ik het nog niet bekeken :p


thanks voor comment, ik teken ook nog maar paar weken :/

moemi

Legacy Member
Een paar weken? Dan ben je op de goeie weg denk ik. Tekenen houd voor mij in : oefenen en doen, doen, doen. Ge kunt met niets verwachten dat je het leert en direct kunt, idem met tekenen. Ik denk dat zowat iedereen kan tekenen, zolang de wilskracht er maar is en men er veel mee bezig is. De ene is er al wat vlugger mee weg dan de andere, maar lukken zal het wel :)

Ingangsexamen voor welke opleiding btw?

Flipkikker

Legacy Member
ik zou eerst es beginnen met perspectief te leren tekenen, want je hamer klopt niet (van boven de bevestiging van de steel) en je tekening ziet er te plat uit

tomh

Legacy Member
Richting: grafische vormgeving

hij ziet er te plat uit omda ik niks inkleuring gebruik.. en omdat het geen perspectief is, nie?
En de hamer die ik heb overgetekend heeft vanboven zo geen bevestiging.

thanks voor comments

Flipkikker

Legacy Member
mja, die hamer bedoel ik de kop en de steel, tis precies alsof die steel plat is en gewoon onder de kop van de hamer ligt


teken eerst een paar kubussen en cilinders, roteer die dan, en dan kunde die hamer en appel correct en duidelijk tekenen :)

moemi

Legacy Member
da's wel just. En als ge niet mocht weten hoe er aan te beginnen heb ik nog ne cursus in powerpoint dat je eens kunt bekijken. 'T is echt basis van basis. Ze hanteren wel een andere methode dan dat ik ben aangeleerd 5 jaar terug, maar daarom niet slechter.

Als ge hem wilt moet ge maar PM'en.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan