Archief - Q: dynamische website maken

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Ice[Be]

Legacy Member
ok ik zen dus een DIKKE NOOB in site maken maar ik zou het graag leren want desite die ik nu heb trekt wel op niet veel :'( (www.united-warriors.tk )
wat raden jullie aan om een MOOIe site te maken maar dat het toch nog makkelijk blijft om te maken
frontpage heb ik al maar is slecht
en is PHP makkelijk of moeilijk te leren ? :$

Brando[n]

Legacy Member
Ik zou beginnen met (x)html en css... Leer dat eerst als is deftig.. Google of kijk in de sticky en je vind genoeg cursussen.. Met deze 2 talen kan je al iets moois maken!
PHP is een server-side taal: die zou ik toch nog even achterwege laten als je bv. een gastenboek wil schrijven voor je site..

Ice[Be]

Legacy Member
maar kzou graag zo iets hebben waar je je kan inloggen en zo van die dinge

DarkBone

Legacy Member
Ice[Be] zei:
maar kzou graag zo iets hebben waar je je kan inloggen en zo van die dinge
Eerst leren kruipen en dan pas lopen. Je hebt nog nada, noppes, nougabollen programmeerervaring. Je kunt nog amper de code voor een website vlot neerschrijven, wat wil je dan in PHP gaan zitten scripten?

Leer eerst maar es xHTML & CSS. Pas als je dat redelijk onder de knie hebt kunt je wat verder gaan. Niet teveel hooi op je vork willen nemen hé :x

NoFear

Legacy Member
en die phpscripts vind je meestal zo op bvb hotscripts.com

DarkBone

Legacy Member
NoFear zei:
en die phpscripts vind je meestal zo op bvb hotscripts.com
De competentie om ze te begrijpen, aan te passen of te installeren is daarmee nog niet eengekweekt natuurlijk.

zabulus

Legacy Member
aan te raden is: kennis!

en dan gaat da vanzelf, met eender welke tool

Dece

Legacy Member
prefix vergeten --> usernote added.
Meer info over onze prefixen vind u in onze sticky: De regels

DieselPower

Legacy Member
DarkBone zei:
Eerst leren kruipen en dan pas lopen. Je hebt nog nada, noppes, nougabollen programmeerervaring. Je kunt nog amper de code voor een website vlot neerschrijven, wat wil je dan in PHP gaan zitten scripten?

Leer eerst maar es xHTML & CSS. Pas als je dat redelijk onder de knie hebt kunt je wat verder gaan. Niet teveel hooi op je vork willen nemen hé :x

bwa, php of asp hebben uiteindelijk nx met xhtml/css te zien... als hij iemand vindt dat xhtml/css code schrijft voor hem en hij doet zelf de scripting... in feite zijde nx mee xhtml/css als ge php wilt leren, ni?

GuntherDW

Legacy Member
DieselPower™ zei:
bwa, php of asp hebben uiteindelijk nx met xhtml/css te zien... als hij iemand vindt dat xhtml/css code schrijft voor hem en hij doet zelf de scripting... in feite zijde nx mee xhtml/css als ge php wilt leren, ni?

da is dan toch vrij omslachtig nee? :)

Lashknife

Legacy Member
Dieselpower:

euh, als je van zin bent om proper w3 valid xhtml + css te coden, dan is het vooral voor het xhtml gedeelte mss mooi dat je je echo's ook w3 valid maakt? :) Dus dat heeft er evengoed mee te maken! want hoe kan je nu iets echo'en waar je geen verstand van hebt.

DieselPower

Legacy Member
welke echo's? das bijna allemaal text en da zijn problemen voor uwe coder, als scripter moete u daar toch nx van aantrekken... allez imho.

tikketim

Legacy Member
kan perfect met xhtml/css maar dan moet je wle een behaviour gebruiken denk ik

orez

Legacy Member
DieselPower™ zei:
welke echo's? das bijna allemaal text en da zijn problemen voor uwe coder, als scripter moete u daar toch nx van aantrekken... allez imho.


Jah man... ge moe toch op zen minst xhtml/css kunnen om php deftig te kunnen laten parsen... Stel dagge me ene zit die nix van xhtml/css kent, en den andere nix van php...

degene die nix van html kent gaat begot ni weten in welke div of td of whatever element hij gaat moeten laten parsen, en omgekeerd gaat degene die nix van php kent nog nooit verstaan dat hij die bepaalde td of ul in dieje while loop moet zetten enzovoort...

xhtml/css kennen is een MUST als je webbased wil programmeren...

echo'en is niet enkel en alleen tekst... kan zelfs javascript zijn...

Obliv`

Legacy Member
tikketim zei:
kan perfect met xhtml/css maar dan moet je wle een behaviour gebruiken denk ik

en als je die behaviors gebruikt zal je altijd een javascript nodig hebben ;)

DieselPower

Legacy Member
ru`orez zei:
degene die nix van html kent gaat begot ni weten in welke div of td of whatever element hij gaat moeten laten parsen, en omgekeerd gaat degene die nix van php kent nog nooit verstaan dat hij die bepaalde td of ul in dieje while loop moet zetten enzovoort...
Gaat toch perfect? template-engine & als de coder deftige namen heeft gegeven, naar functionaliteit en ni naar plaats, dan kan da voor de scripter toch geen probleem zijn.
nee ge hebt wel gelijk, een minimum van xhtml/css kennis is wel zeker nodig... :)

Ice[Be]

Legacy Member
zeer domme vraag
maar verlopig staat mijn site op telenet en da weegt 10 mb
maar als ik nu PHP zou gebruiken of iets anders zou dat daarom meer gaan wegen of blijft dat gelijk ?

Zero Grav

Legacy Member
Dat is vreemd, wij wegen hier in gram en kilogram.

Pompidom, op telenet kan je sowieso al geen gebruik maken van php dus laten we die droom al even kapotprikken, en de datagrootte van je coding zullen meestal niet bepaald veel verschil maken.

Ze zullen wel onder de zoveel kb blijven, ik vermoed niet dat je voor 10MB code in je pagina gaat willen steken. :')
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan