Archief - Q: Opleiding illustratieve vormgeving Sint Lucas Antwerpen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ravenslayer

Legacy Member
Nu ik wist niet of ik dit hier mocht plaatsen of toch beter bij Werk & Studie, maar aangezien er wss meer mensen die deze richting mss volgen hier komen kijken plaats ik het voorlopig hier. (moest het een van de moderators het niet passen, mijn excuses en zou je het dan aub kunnen verplaatsen)

Nu mijn vraag,

Ik zou graag willen weten van studenten die deze richting volgen hoe het gesteld is op het vlak van tekenen (uitgebreide studie naar waarneming of meer abstract?) en wat er van je verwacht word op de ingangsproeven?

greetz,
Leslie Van den Broeck

ravenslayer

Legacy Member
ik doe DAE maar kom tot de conclusie dat ze teveel aandacht besteden aan programmeren en te weinig aan tekenen (vooral in het 2de jaar dan), daarom dat het voor me niet veel nut heeft om dit te blijven volgen

V!$u4L

Legacy Member
ravenslayer zei:
ik doe DAE maar kom tot de conclusie dat ze teveel aandacht besteden aan programmeren en te weinig aan tekenen (vooral in het 2de jaar dan), daarom dat het voor me niet veel nut heeft om dit te blijven volgen
Maar wie weet is dat eerste jaar maar een overgangsfase, wat ook zo vaak is. Ik zat in het eerste voor reclame ook bijlange niets reclamegerelateerd te doen, dat kwam pas vanaf het tweede.
En ik moet ook wel zeggen dat St. Lucas A'pen al veel laat tekenen, zelfs al in de reclame, dus dan zeker ook bij de illustratieve. Van de ingangsproeven weet ik niet veel meer, maar dat was voor de 3 grafische richtingen wel dezelfde. Gewoon hoe je het aanpakte in functie van je richting was belangrijk, ook hoe boeiend, 'gecultiveerd' en enthousiast je zelf was.

ravenslayer

Legacy Member
tnx voor de informatie,maar in DAE is er in het eerste niet om te zeggen weinig tekenen maar ik zie dat het in het tweede jaar wel zo is, en ik vind niet dat je na 1 jaar studie naar correct tekenen die basis niet meer moet krijgen op school.

Nu ik heb hiervoor 4 jaar publiciteit gedaan in het middelbaar dus zou illustratieve vormgeving me wss ook wel liggen.

dOmme zEbra

Legacy Member
Ik doe grafische aan sint lucas antwerpen. 't is geen illustratieve maar de ingangsproef is wel een makkie. het gaat er gewoon om dat ze zien da je genoeg gemotiveerd bent en dat je weet waar je mee bezig bent. je krijgt inderdaad wel veel tekenen in de illustratieve hier.

eddie

Legacy Member
ik ben ook van plan om naar st. lucas te gaan. tekenen is absoluut geen probleem maar wat wordt er zowat op motivatie gesprek gevraagd?
zijn da gewoon van die 'waarom wilde da doen' vragen ? of komen ze af met 'wat ziet u hier in' als ze nen foto van een opgefikte mot laten zien...

wa is btw in grote lijnen het verschil tusse grafische en illustratieve

Xiao

Legacy Member
:offtopic:

Weet iemand of Toegepaste Informatica een ingangsproef heeft?

Xiao

Legacy Member
wsl KDG in Antwerpen.
Ergens wel spijtig dat er geen examen is, aangezien er mij werd verteld dat er 350 mensen beginnen, en nog niet de helft naar het 2de jaar gaat.

Devastate

Legacy Member
llsanderll zei:
wsl KDG in Antwerpen.
Ergens wel spijtig dat er geen examen is, aangezien er mij werd verteld dat er 350 mensen beginnen, en nog niet de helft naar het 2de jaar gaat.

klopt idd ...
maar komt door diverse redenen :)

Helvetica

Legacy Member
Ik zit nu in men laatste jaar multimedia, op sisa. Ik was eerst van plan devine te gaan doen in Kortrijk, maar nu raden ze me erg aan om minder technisch te gaan doen en een meer grafische richting te gaan volgen. Ik ben al altijd verzot op tekenen geweest, dus ben ik ook benieuwd naar wat ze je precies leren bij illustratieve vormgeving in sint lucas. (dan bedoel ik van technieken, schilderen, computer?,..)
Ik heb ook gehoord dat de sfeer in sint lucas veel beter is dan op de academie voor schone kunsten?

V!$u4L

Legacy Member
Veel gaan ze je daar niet aanleren, het is allemaal op eigen houtje dat je software, technieken e.d. opsteekt... al wat ze doen is je creatief "proberen" te stimuleren en je in de juiste richting sturen. Nu, er zijn wel vakken zeefdruk, litho, model- en waarnemingstekenen, etc. maar ze gaan heus geen tips & tricks verklappen (zo zijn ze wel). En als je grafisch en in tekenen aangelegd bent, laat je best even een portfolio zien, ook bij de toelatingsexamen.

Ik studeer dit jaar af van SLA (reclame), maar zijn er hier geen illustratieve die even kunnen antwoorden?

syndrom

Legacy Member
ik ben in me broek aant kakken voor men ingangsexamen voor sint lucas gent.
Ik heb daar echt schrik voor :(

LeSec

Legacy Member
reavX zei:
ik ben in me broek aant kakken voor men ingangsexamen voor sint lucas gent.
Ik heb daar echt schrik voor :(

Ist voor grafische vormgeving?

Ken daar wel paar mensen, kerel uit mijn klas gaat het volgend jaar ook doen.
En in de cafetaria 's middags babbel ik er soms ook mee, met die mensen!
Die zeiden allemaal dat dat zeer goed te doen was, en afgaande op het werk dat je hier al gepost hebt schat ik je kansen zeer goed in.

Gewoon véél & goed werk tonen in je portfolio, en goed motiveren. Dan zal het wel gaan :')

V!$u4L

Legacy Member
reavX zei:
Ik heb daar echt schrik voor :(
Maar allee, das echt twee keer niks. Gewoon met een frisse kop wat leuk werk bijhebben, enthousiast zijn en wat algemene kennis bezitten. Easy peasy lemon squeezy.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan