passero zei:
Heb je al veel ervaring met websites bouwen? Op het eerste zicht lijkt het soms mss minder werk maar je zal altijd op bepaalde zaken botsen die toch serieus veel tijd in beslag nemen hoor.
Drupal heeft alles al voorgedaan. De community zorgt ervoor dat de meeste modules relatief bugvrij zijn, terwijl als jij van scratch begint, zeker een aantal bugs over het hoofd zal zien.
Drupal heeft ook themes beschikbaar. Er zal zeker een theme zijn dat qua structuur overeenkomt met wat jij zou willen en dan is het gewoon kwestie van de images aan te passen, css aan te passen en je hebt je eigen stijl.
Een site opzetten in drupal duurt bij mij ongeveer een uurtje. Dan heb ik een werkende blog, gastenboek, image library, zoekfunctie, userbeheer met rechten, deftige layout.
Het fijntunen duurt dan wel nog wat langer afhankelijk van de noden van de gebruiker maar op een uur kan je wel al een mooi deel tonen.
Hetgeen jij nodig hebt is niet zo speciaal en zijn redelijk standaard features van drupal. Ik denk niet dat het zware configuratie vergt
Ja, ik heb ervaring met websites. (xhtml, css, asp, jsp, php, javascript,...)
Maar veel coden doe ik gewoon niet graag (en ben er ook niet echt goed in), en al zeker niet het toch wel rommelige php... en zoals je zegt: als je zelf iets maakt, ben je er nooit zeker van of iets volledig bugvrij gaat zijn. Er gaat meestal veel tijd in debugging steken.
Maar om even te verduidelijken. Ik ben momenteel dus bezig met 2 websites voor een project. Ik zal dus NIET de gebruiker van de websites zijn.
1tje is een portfolio, redelijk straightforward:
- blogpagina
- gallery (img's en kleine flv's... liefst met een tof javascriptje voor mouseover dingen)
- linkspagina opgedeeld in verschillende categorieën
- enkele meer statische paginas, maar die toch upgedate kunnen worden
Heel erg simpel om zoiets zelf in elkaar te steken eigenlijk.
De andere is eerder een community over een kunstproject, met veel meer user-interactie. Daarvoor zou ik dan mss best Drupal gebruiken.
- gastenboek
- nieuws: op 1 pagina zou daar het nieuws van de moderator, alsook andere gebruikers gepost moeten worden. Weliswaar gescheiden, langs elkaar. Met de mogelijkheid tot ook het posten van imgs, en het geven van comments(Zou dat volledig mogelijk zijn met Drupal, of zijn er daar toch al grote aanpassingen voor nodig?)
- mogelijkheid tot discussies
- ...
Ook heb ik voor het gebruik van drupal schrik dat het wat te veel wordt voor de eindgebruiker. Niet dat ze een complete leek op internet-vlak is, maar heb zelf de admin van drupal doorgenomen. Voor iemand die nog nooit een site heeft geadministered komt het wel moeilijk over.