Archief - Q: PHP & Framework/Template/MVC/CMS/...

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

passero

Legacy Member
killgore zei:
nuja, ik weet dat dit beetje afwijkt van topicvraag, maar heb geen tijd om op serious zijn (nogal lange :p) post te antwoorden.

Effe kort kwijt: probleem was wel dat drupal in het begin niet echt superefficiënt was, nogal slechte & veel queries.

In het begin? tip: 9lives....

demon326

Legacy Member
passero zei:
In het begin? tip: 9lives....

9lives is ondertussen toch al een stuk verbeterd :D, al zouden ze hun tweak tips aan de drupal community mogen geven:unsure:

passero

Legacy Member
benny zei:
9lives is ondertussen toch al een stuk verbeterd :D, al zouden ze hun tweak tips aan de drupal community mogen geven:unsure:

Ze hebben er wel een paar weken serieus deftige drupal specialisten moeten voor betalen om da deftig te tweaken... Denk niet dat ze dat zomaar aan de community geven hoor.
Er zijn zo nog bedrijven die deftige modules hebben laten ontwikkelen maar waar ze uitdrukkelijk op voorhand op papier gezet hebben dat het niet mag vrijgegeven worden...

dJeez

Legacy Member
`SeriOUs zei:
Ook heb ik voor het gebruik van drupal schrik dat het wat te veel wordt voor de eindgebruiker. Niet dat ze een complete leek op internet-vlak is, maar heb zelf de admin van drupal doorgenomen. Voor iemand die nog nooit een site heeft geadministered komt het wel moeilijk over.
In het begin is die backend inderdaad overdonderend - en dan zeker voor een niet echt IT-minded persoon. Maar eens je het principe wat doorhebt is die toch wel handig in gebruik. Nu ja, mijn ervaring met Drupal is wel vrij beperkt (ik moet trouwens dringend eens upgraden en wat content in Technation steken + er een betere stijl voor kiezen dan de default :p).

Wat ik wel mis in Drupal is een degelijke workflow implementatie (liefst nog gekoppeld aan de taxonomie), moest die er in zitten (die is momenteel nog niet gepland - althans toch volgens Buytaert zelf op FOSDEM) dan zou het echt wel zeer nuttig worden.

killgore

Legacy Member
passero zei:
In het begin? tip: 9lives....
Het is ook een immens idee om een site met een zeer specifieke (zware) backend als 9lives op een CMS te laten draaien, gelijk welk for that matter. Daar zijn genoeg discussies over geweest, en als sommige medewerkers zelf zeiden 'wij dachten al van in het begin dat dit ging mislukken', dan denk ik dat het eerder aan walgelijk slecht software engineering ligt als iets anders.

Ik denk dat de querycount nog steeds aan de hoge kant ligt, maar in het begin was het iets rampzaliger hoor :p.
dJeez zei:
In het begin is die backend inderdaad overdonderend - en dan zeker voor een niet echt IT-minded persoon. Maar eens je het principe wat doorhebt is die toch wel handig in gebruik. Nu ja, mijn ervaring met Drupal is wel vrij beperkt (ik moet trouwens dringend eens upgraden en wat content in Technation steken + er een betere stijl voor kiezen dan de default :p).

Wat ik wel mis in Drupal is een degelijke workflow implementatie (liefst nog gekoppeld aan de taxonomie), moest die er in zitten (die is momenteel nog niet gepland - althans toch volgens Buytaert zelf op FOSDEM) dan zou het echt wel zeer nuttig worden.

Nja, Buytaert zelf houdt em nog maar een paar maand exclusief bezig met drupal, tot dan was ie doctoraatsstudent & assistent aan ugent, dusjah, mssch dat er wat meer zal wijzigen nu.

dJeez

Legacy Member
killgore zei:
Nja, Buytaert zelf houdt em nog maar een paar maand exclusief bezig met drupal, tot dan was ie doctoraatsstudent & assistent aan ugent, dusjah, mssch dat er wat meer zal wijzigen nu.
Nope, het ging echt over Drupal 7, dus veel valt er niet te verwachten ivm een workflow voor de nabije toekomst. Ik hoop dat hij succes heeft met zijn startup (Acquia) in Boston (7 miljoen USD startkapitaal ronselen doet niet elke startup hem na :p).

passero

Legacy Member
killgore zei:
'wij dachten al van in het begin dat dit ging mislukken', dan denk ik dat het eerder aan walgelijk slecht software engineering ligt als iets anders.

De echte reden waarom ze drupal gebruikt hebben voor 9lives was eigenlijk om te experimenteren met drupal voor een iets grootschaliger project bij telenet.... Sinds dat 9lives up and running is, heb ik niets meer gehoord van dat project, ik denk dat het ook al genoeg zegt...

goodbytes.be

Legacy Member
Wil je een eenvoudig en deftig systeem om te bloggen dan is WordPress zeker een topper. Wij gebruiken die liever dan Drupal, als het om een blog gaat.

Wil je meer flexibiliteit en gaat je project verder dan een blog alleen, dan is Drupal zeker een mogelijkheid, maar ook daar zal je je weg in moeten zoeken.

Als php-framework gebruiken wij regelmatig CodeIgniter, bijvoorbeeld www.tjooze.com is daarmee gebouwd op relatief korte tijd, maar coderen moet je wel uiteraard wel zelf dan.

KoenDK

Legacy Member
drupal drupal... pfff... ik heb de indruk dat hier nooit iets anders wordt voorgesteld dan drupal

alles wat jij wil kan je met Joomla doen, maar ik denk dat je zoiezo een kleine opleiding zal moeten geven als andere gebruikers de site zullen updaten ipv jij zelf... of dat nu drupal is of joomla of iets anders

Xavez

Legacy Member
Textpattern! :). Opensource, een grote plugins database, heerlijke scheiding van inhoud en opmaak, een droom van een CMS om een template mee te maken, community support is redelijk tot zeer goed, documentatie is héél sterk en het is een ongelooflijk snel CMS. What more could you wish for? Voorbeeldjes van TXP sites: http://txpmag.com/all_sites

(valt het op dat ik ervan bezeten ben? Het ding heeft een kleine leercurve, maar once you go TXP, you almost never go back :)).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan