Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
TiB0 zei:Sketchup is gratis en zéér gemakkelijk te gebruiken (als je geen andere 3D programma's gewoon bent, tenminste; het heeft een nogal aparte aanpak).
Je kan ook heel gemakkelijk meubels, texturen, etc. inladen.

Blanco zei:
The_Messenjah zei:3dsmax o/
VIZ suckt eens je met 3dsmax leert werken ze Jack Malibu
Kheb het me eindelijk eens laten uitleggen door iemand en wowowiewa ze gaan na de paasvakantie verschieten op school, moehahahahahah!

Xoliul zei:Daar zit je toch fout hoor. Sketchup is een programma dat dient voor snelle concepting (en dus ook zo gemarket wordt; letterlijk van de site "Developed for the conceptual stages of design"). Niks mis mee, integendeel, ik zou het eigenlijk daarvoor zelf wel gebruiken moest ik niet sneller in Max kunnen werken.
Maar daar houdt het dan ook op: Sketchup is niet echt gemaakt voor nauwkeurigheid: je kan geen absolute coordinaten van objecten, lijnen of faces bekijken. Ook bevat Sketchup geen snapping grid zoals alle serieuze CAD applicaties. Die twee dingen zorgen er dus al meteen voor dat je veel moeite gaat hebben om een architectuurmodel te maken dat 100% correct is, zeker in vergelijking met AutoCad of Max. En laat het nu net zo zijn, dat voor serieuze architectuurvisualizaties, een correct model vereist is voor een serieuze render mee te maken. Daarvoor heb je dus echt wel opties uit ADT of Max nodig. En dan spreek ik nog niet over dingen zoals Subdivisions, HDRI support, splines, bla bla etc...
Ik heb echt niks op Sketchup tegen, het is net goed dat mensen die Max niet kunnen of willen leren hiermee wel iets bereiken, maar het is echt fout om te denken dat Sketchup daarom even goed of zelfs beter zou zijn. Daar wringt het ook net een beetje bij mij omtrent Vray voor Sketchup: als je met Vray serieus wil renderen, moet je genoeg kennis van zaken hebben (dwz, niet zomaar de opties die er mooi uitzien uit je hoofd kennen, maar echt verstaan), als je dan echt genoeg kennis omtrent Vray hebt, is het logisch dat je beseft wat de limitaties en beperkingen van Sketchup zijn en gebruik je dus best een ander programma. Dan hadden ze beter all the way gegaan, en Vray omgevormd naar een dumbed-down, "for noobs" versie, want de opties die ik nu in de render settings zie, zijn dingen die de meeste Sketchup gebruikers niet verstaan.
Lamsednav zei:Hey,
Ik ben even benieuwd wat jullie goede interieur design programma's vinden. Ik ben naar 1 op zoek dat als belangrijkste eigenschap eenvoudig te gebruiken is.
Iemand met meer ervaring ?
Het zou gaan voor een redecoratie van m'n kamer.

) ...
)ViniMan zei:Beetje belachelijk wat je nu aan het zeggen bent, denk ik.
Mijn broer doet architectuur, en bij architecten is het hoognodig om een simpel programma te gebruiken waarbij je dan inderdaad "schetst" van wat je wilt.
Maar je werkt je project ook wel verder uit in SketchUp hoor.
Daarom is een deftige renderer voor een simpel programma wel nodig.
Waarom zou je ineens een moeilijker onder de knie te krijgen model programma gaan gebruiken voor je eind ontwerp in uit te werken? Terwijl het ook gaat met een veel makkelijker model programma waarvoor je dan ineens een deftige renderer hebt.
Vray voor Sketchup nutteloos? Voor jou misschien, voor een architect zeker niet.
