Archief - SKETCHBOOK: KenSpectre / SpectreX

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

KenSpectre

Legacy Member
Eens terug begonne met tekenen en zal dan ook maar eens een sketchbookske opstarten he :)

Zwaan, vooral studie om van simpele objecten(cirkel, rechthoek...) iets te creeëren:
Zwaan.JPG


Grendel the Gremlin, vooral studie op weeral simpele objecten en ook beetje shaden:
GrendelGremlinSmall.JPG


Paard, al iets meer halen uit de simpele objecten, totaal de mist in gegaan met shaden hier vindk persoonlijk.
PaardSmall.JPG


Comments en Critique zijn altijd welkom :)

D3C0Y

Legacy Member
kan alleen maar opbouwende kritiek geven, nog veel oefenen ;)

KenSpectre

Legacy Member
SweetEmmaRose zei:
Terug begonnen? Wa tekende je hiervoor dan?

http://spectre313.deviantart.com/gallery/

Ma lange tijd gestopt wegens school, social enzo. Maar aangezien ik toch richting ga veranderen heb ik nu meer tijd :)
En ben van plan het dit keer te blijven doen. Volg nu de lessen op drawspace.com
Is wel weer allemaal die begin dingen (vandaar de cartoon achtige dingen zoals die gremlin :p ) maar dat kan nooit kwaad. Hierna ben ik van plan de boeken van Loomis te verslinden. Die vind je gratis online.

KenSpectre

Legacy Member
Nog een 3tal studies:

Linus the lion:
linus%20the%20lionSmall.JPG


Fuzzy koala:
Fuzzy%20the%20koala%20small.JPG


Bitty:
BittySmall.JPG


Hopelijk komen er binnenkort wat leukere lessen, heb het wel gehad met die simpele dinge :unsure:
Binnekort ook eens beginne aan anatomie enzo :)

The recycleload

Legacy Member
Argh, don't draw like that.
Het is nogal vrij oncreatief als je platte manga/beertjes figuren tekent.
Leer eerst een cubus bol en alle basis vormen tekenen, tot dat je ze kan draaien in perspectief zoals je wil.
Stop ook niet met dingen te tekenen die je wil, het is nogal demotiverend om alleen kubusen ellipsen te tekenen, maar oefen er wel veel op.
Daarna kijk je naar vormen van gezichten, lichaamen of eender wat.
En pas je de basis vormen hierop toe.

Je zei iets van antomie leren, leer eerst de grote vormen en proporties, geen spieren of zo, tenzij er grote spiergroepen zoals, biceps, grote rugspier omdat ze op zichzelf al een grote vorm hebben.

Nog een link om je verder te helpen, er staat in het begin dat je heel vrij moet hoofden schetsen, dit is wel waar, maar geloof me je moet eerst een heel basic hoofd kunnen tekenen om daarna van vrije vormen hoofden te kunnen tekenen.


http://www.conceptart.org/forums/showthread.php?t=84105

KenSpectre

Legacy Member
@recycle: thx for the tips and link. Denk nie da ik nog verder ga doen met die lessen wat ik nu bezig ben want da is vree tegen mn goesting leer er nix mee :)

KenSpectre

Legacy Member
En daar zijn we weer :p

Deze is nog van die lessen toen:

animgirl.JPG


Designtje (srr van de kleur :p ):

mannetjes.JPG


Comic book head Front view (Krijg nu lessen in comic book style op CA.org en dit was de eerste assignment.)

ComicHeadFront.JPG


Comments always appreciated ^^

tomh

Legacy Member
dikke nek noemen ze dat.
tekeningen, alle begin is moeilijk maar dat komt nog! u manga kopke daarboven vind ik wel nice anders :)

KenSpectre

Legacy Member
DieselPower™;10196019 zei:
manga *close*

wrong, moede u stijle eens herkenne ;)

My mistake: ge had het opt meisje, die is ook al oud en was gwn nog om te tone. Toen wouter zei da ik da niemeer moest doen benk ook gestopt ma die hadk toen al.
Die nek bij die laatste is idd wat fout, ma ging vooral om het gezicht.

En ik neem da hier allemaal nie offensief op btw, moest iemand dat denken. Ik leer eruit. :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan