Archief - SKETCHBOOK: KenSpectre / SpectreX

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

The recycleload

Legacy Member
Ge leert er niet veel uit, tekeningen zijn zo vlak als een vogel teken een ruit.
Again, volumes!
Maar manga leent zich niet voor echt driedimensioneel te tekenen.
Ik zou is iets anders proberen daar leer je zoveel meer uit, en leer je echt mee tekenen.
Dit is gewoon een cirkel tekenen, met daar een stukje aan, om daarna standaard vlakke ogen mond, enzo voort te tekenen.

Soulless

Legacy Member
Waarom mag je hier geen manga posten? Als hij dat een leuke stijl vindt kan hij er toch in groeien. Of moet ge japanner zijn om manga te mogen tekenen :( ?

The recycleload

Legacy Member
ik heb niks tegen manga, goeie manga zoals in films spirted away of zo vind ik zelf erg mooi.
Maar als je echt wil leren tekenen is met manga beginnen niet echt een goede keuze omdat manga een vrij strikte stijl is, en een stijl is waarin je weinig volume ziet, hoewel deze er wel degelijk is in goede manga, zoals die van miyazaki of osamu tezuka.(bij pokémon zit er over het algemeen weinig volume in)
Je kan beter eerst dingen tekenen waarin je duidelijk volume ziet.

Soulless

Legacy Member
Ach ja... Omdat de meerderheid hier manga niet als een art beschouwd, wordt deze jongen afgekraakt. Er zijn manga tekeningen waar jullie enkel van kunnen dromen dat jullie ooit zo goed kunnen tekenen. Ieder zen mening zeker?

Je moet ergens beginnen en zelf je stijl ontwikkelen, maar uiteindelijk zal je steeds ergens onder vallen. In dit geval is het manga/oosterse comics...

Narrow-mindend people :) typisch 9lives community...

Soulless

Legacy Member
The recycleload zei:
ik heb niks tegen manga, goeie manga zoals in films spirted away of zo vind ik zelf erg mooi.
Maar als je echt wil leren tekenen is met manga beginnen niet echt een goede keuze omdat manga een vrij strikte stijl is, en een stijl is waarin je weinig volume ziet, hoewel deze er wel degelijk is in goede manga, zoals die van miyazaki of osamu tezuka.(bij pokémon zit er over het algemeen weinig volume in)
Je kan beter eerst dingen tekenen waarin je duidelijk volume ziet.

Ja, daar heb je wel een punt, ook alle professionele manga artiesten kunnen goed werken met volume. (dus als basis begin je idd beter met zulke studies)

Maar ik vind het lame dat mensen hier direct die stijl afvallen gwn omdat ze van mening zijn dat iedereen het kan/gehyped is.

General Lee

Legacy Member
Soulless zei:
Er zijn manga tekeningen waar jullie enkel van kunnen dromen dat jullie ooit zo goed kunnen tekenen.

Narrow-mindend people :) typisch 9lives community...
Ik denk niet dat dergelijke uitspraken hier in dank gaan afgenomen worden :)

Soulless

Legacy Member
General Lee zei:
Ik denk niet dat dergelijke uitspraken hier in dank gaan afgenomen worden :)

Neen idd, maar ik ben dat al gewoon hoor. Als je mening niet gelijk is aan die van de mods/community ... aiaiaiaiai.

Point taken?

JackM

Legacy Member
Soulless zei:
Ach ja... Omdat de meerderheid hier manga niet als een art beschouwd, wordt deze jongen afgekraakt. Er zijn manga tekeningen waar jullie enkel van kunnen dromen dat jullie ooit zo goed kunnen tekenen. Ieder zen mening zeker?

Je moet ergens beginnen en zelf je stijl ontwikkelen, maar uiteindelijk zal je steeds ergens onder vallen. In dit geval is het manga/oosterse comics...

Narrow-mindend people :) typisch 9lives community...

u bedoelt die mensen die direct de ganse community uitmaken voor vorte vis omdat ze eens een mening niet delen?

The recycleload

Legacy Member
Soulless zei:
Ach ja... Omdat de meerderheid hier manga niet als een art beschouwd, wordt deze jongen afgekraakt. Er zijn manga tekeningen waar jullie enkel van kunnen dromen dat jullie ooit zo goed kunnen tekenen. Ieder zen mening zeker?

Je moet ergens beginnen en zelf je stijl ontwikkelen, maar uiteindelijk zal je steeds ergens onder vallen. In dit geval is het manga/oosterse comics...

Narrow-mindend people :) typisch 9lives community...

Hier krijg ik het dus, van eh, ik zeg niet dat ik manga niet appercieer.
Maar dat manga niet goed is om te leren tekenen!
Ik weet zeker dat een goed manga tekenaar ook andere dingen goed kan zoals goeie anatomie/ figuur tekenen.
Als hij dat niet zou kunnen dan trokken zijn manga tekeningen ook op niks.

Ik probeer deze jongen echt niet af te kraken eh, ik probeer hem er op te wijzen dat veel stijlen van tekenen, en ook manga draait om een 3d illusie te creëren op een stuk 2d papier.( manga zit hier jammer genoeg tussen in, goei manga heeft bijvoorbeeld algeheel goed volume, maar mond, ogen enzo is meer 2d, maar dan op een 3d vorm geplakt.


chihiro_p.jpg


Het varken heeft duidelijk volume, het meisje ook alleen haar ogen mond en zo voort is meer 2d dan 3d.
Dit is voorbeeld van goeie manga, en er zit duidelijk volume in.

Sorry voor het offtopic gedoe.

Soulless

Legacy Member
@ recycle:

Als je mijn tweede post leest, zie je dat ik u gelijk geef ! :)

Het is idd waar dat je best eerst leert volume/perspectief/schaduwen/vorhoudingen etc te tekenen vooraleer je echt concreet te werk gaat.

DieselPower

Legacy Member
Soulless zei:
Ja, daar heb je wel een punt, ook alle professionele manga artiesten kunnen goed werken met volume. (dus als basis begin je idd beter met zulke studies)

Maar ik vind het lame dat mensen hier direct die stijl afvallen gwn omdat ze van mening zijn dat iedereen het kan/gehyped is.

Soulless zei:
Neen idd, maar ik ben dat al gewoon hoor. Als je mening niet gelijk is aan die van de mods/community ... aiaiaiaiai.

Point taken?

Soulless zei:
Ja die bedoel ik idd...
Oei oei, iemand die veel van manga houdt is op z'n tenen getrapt. De toon voor de discussie is gezet en zal wss uitmonden in een flamewar. Bedankt om de thread te derailen en uw eigen zo'n volwassen aan te meten.

Soulless

Legacy Member
DieselPower™ zei:
Oei oei, iemand die veel van manga houdt is op z'n tenen getrapt. De toon voor de discussie is gezet en zal wss uitmonden in een flamewar. Bedankt om de thread te derailen en uw eigen zo'n volwassen aan te meten.

Ik hou niet meer of minder van manga als van westerse art of welke art dan ook. ik ben gwn blijkbaar niet zo narrow-mindend om direct (negatieve)kritiek te gaan uiten op iets dat mij minder aan staat. Als het om "kunst" gaat moet je voor alles durven open te staan ?

bv:

Het inpakken van grote gebouwen met spek. Is het kunst? Naar mijn mening is het waste van voedsel, maar ik kan er wel goed inkomen dat er meer achter zit? Ik kan er inkomen dat mensen het wel kunst vinden. Ik ga niet direct zeggen van, neen WTF das geen kunst das bullshit, iedereen kan dat !

Soulless

Legacy Member
Maar ja ik zal zwijgen, het heeft toch geen zin tegen het establishment te beginnen hé.

General Lee

Legacy Member
Soulless zei:
Maar ja ik zal zwijgen, het heeft toch geen zin tegen het establishment te beginnen hé.
Zie daar in de verte, de eenzame vrijheidsstrijder, de Ché Guevara van de tekenkunst
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan