Archief - VOTE: Photobattle - Herhaling

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

orez

Legacy Member
Vanaf nu kan je stemmen op de inzendingen ! (foto's zijn anoniem!)

A

A.jpg


B

B.jpg


C

C.jpg


D

D.jpg


E

E.jpg


#1 - 3 punten
#2 - 2 punten
#3 - 1 punt

Thema's waarop er mag gevote worden :

A. - Zomer (een echt zomers gevoel creëren)
B. - Highkey
C. - Basiskleuren (Rood; Groen; Blauw)
D. - Contrasten (Klein - Groot, Rijk - Arm, ...)
E. - Motion (bewegende beelden leuk vastleggen.)

Zelfde puntensysteem als de foto's!

Have fun voting

orez

Legacy Member
is opgelost, was mijn schuld ;)
Khad perongeluk een fucked up .htaccess file geupload :p

ThE_RuThLeSs

Legacy Member
Foto's
-----------
E = 3Pnt
A = 2Pnt
C = 1Pnt


Thema's
---------
D = 3Pnt
E = 2Pnt
C = 1Pnt

LeSec

Legacy Member
Foto's:
E= 3ptn
C= 2ptn
A= 1pt

Thema's:
D= 3ptn
A= 2ptn
E= 1pt

wouter_dc

Legacy Member
Oké, had een hele tekst getypt, ga ik per ongeluk naar vorige page = tekst weg :')
Dus;

A: Te simpel, te klassiek, al te veel gezien. Ook te kleine scherptediepte imo.

B: Ma zó scheef. Waarom toch? Zegt me ook niet veel, té registrerend (Though de enige in kleur :sop:)

C: Spreekt me wel aan. Perfecte symmetrie had beter geweest en de tekst op de lampen (links) had weggewerkt moeten worden. Lampen draaien of desnoods photoshop laten werken

D: U hebt geprobeerd, maar gefaald. Technisch is het een flop. Ook té registrerend. Sorry

E: Wederom hier op technisch vlak helemaal niet in orde. Had hij technisch in orde geweest had hij nog een kans gemaakt. Nu voel ik me genoodzaakt hem op de derde plaats te zetten, net omdat een goede foto (imo) rust op een degelijke tot perfecte technische basis.
Da wit: my eyes! :eek: En het zwart is veel te donker, niks detail nog. Ofwel heb je serieus contrast verhoogd, ofwel is het een technische fout. Onderwerp vind ik wel leuk though.


Daarom kom ik volgende stand:

1: C
2: A
3: E


Thema's:
C
D
A

Floyd

Legacy Member
Foto's:
1. C (beste)
2. B (tweede)
3. D (derde)

Ik zou precies een ander puntensysteem toekennen? 5-3-1 bijvoorbeeld? Zodat de favoriet veel meer beloond wordt?


Thema's:
1. C (Basiskleuren)
2. B (High key)
3. E (Beweging)

orez

Legacy Member
Ieder commentaar wordt voor de volgende battle bekeken floyd ;) bedankt voor het voorstel.

Ringo

Legacy Member
Foto's
-----------
E = 3Pnt
A = 2Pnt
C = 1Pnt


Thema's
---------
E = 3Pnt
A = 2Pnt
D = 1Pnt

Garmir

Legacy Member
Foto's
---------------
E = 3pt
D = 2pt
A = 1pt


Thema's
---------------
D = 3pt
A = 2pt
E = 1pt

Floyd

Legacy Member
Okido orez!

Mijn commentaar, trouwens:
A: Zoals wouter_dc zegt... het berucht "eerste idee" wanneer je denkt over herhaling. Het idee dat je dan eigenlijk zou moeten laten vallen om naar iets beter op zoek te gaan, want het is zo cliché.
B: Mooie kleuren en licht, inderdaad een beetje scheef jammer genoeg. Ik vind dat het onderwerp perfect uit de foto komt.
C: Fascinerend! Ik weet niet wat het is en heb ook geen zin erachter te komen. Mooi en geslaagd. Het onderwerp van de foto ook perfect volbracht, wat ik ook erg belangrijk vind.
D: Ook zoals wouter_dc zegt, de bedoeling was goed, maar ik heb zelden zo'n verkeerde belichting gezien bij zo'n voorbedachte foto? Waarschijnlijk kwam het er niet uit zoals de fotograaf in gedachten had en heeft dan zijn of haar toevlucht genomen tot te felle nabewerking?
E: Ook hier ga ik akkoord met Wouter. Het contrast en de nabewerking gaat gewoon volledig de mist in imo... Jammer want er is een mooie rustige foto van te maken.

Xo0

Legacy Member
FOTO'S
A = 3pnt
E = 2pnt
C = 1pnt

THEMA'S
A = 3pnt
D = 2pnt
C = 1pnt

Mr. Humphries

Legacy Member
Foto's

E= 3ptn
C= 2ptn
A= 1pnt

Thema's

A=3ptn
D=2ptn
E=1pnt

Xo0

Legacy Member
Uitleg:
A: Redelijk simpel, maar beheerst en mooi uitgevoerd, proper werk en mooie Depth of field.

B: Kleuren vallen wel mee, maar dat het zo scheef staat soort me eindeloos. Verder zegt het mij niet veel.

C: TL lampen, mooi gedaan, zoals de eerste simpel maar mooi uitgevoerd.

D: Nice try, maar overbelicht, en geen smakelijk geheel.

E: Mooi contrast en lijnenspel. Mooie vignettering. Hier en daar wat uitgebrand maar mooi geheel.

kUg

Legacy Member
FOTO
E: 3 pnten
C: 2 pnten
B: 1 pnt

C en A zijn te typisch naar mijn mening, spreken mij totaal niet aan. E heeft idd een paar steekjes laten vallen door de overbelichting, maar is de enigste interessante foto voor mij waar dat ik eventjes bij stil stond.
C krijgt 2 pnten door dat het technisch mooi gedaan is.
B tja...A is te typisch en D ? komaan...schaduw?, slechte belichting...buiten een schoon glas niks aan.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan