Archief - VOTE: Photobattle - Herhaling

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

MaVaCa

Legacy Member
Oké, nu de telling gedaan is kan ik ook even mijn mening geven ^^

A: Een klassieker als je aan het thema 'herhalingen' denkt. Daardoor zou je kunnen denken dat je het eerste beste waar je herhalingen in zag hebt gefotografeerd. Ander puntje, heb je gesneden in deze foto? Want dit is toch geen standaard formaat é?


B: Komt mij nogal slordig over, zal waarschijnlijk komen omdat hij zo scheef is en omdat het onderwerp mij niet echt kan boeien. Sfeer zit wel goed, in kleur maar toch krijg je dat donker gevoel door de verzachte kleuren.


C: Tja, mijn foto. Hierover kan ik niet veel zeggen. Puntjes die door sommige mensen zijn aangehaald kloppen, rechtere lijnen en perfecte symmetrie zou het beeld krachtiger gemaakt hebben. Het puntje van de tekst op de lampen misschien ook, aluwel ik daar nog over twijfel.


D: Eerste wat mij opvalt is de overbelichting en de onscherpte van uw onderwerp (of is dat maar een gevoel?). Je hebt je idee waarschijnlijk wat onderschat, zo'n product fotografie met witte achtergrond e.d. is niet gemakkelijk om juist te doen. Ikzelf heb het zeker ook nog niet onder de knie, dus ben ook niet de aangewezen persoon om al te veel commentaar te geven. Maar deze link kan je misschien wat helpen.


E: Mijn favoriet, leuk onderwerp. Moet de andere hier ook terug wat gelijk geven over het contrast. Die staat ook volgens mij een tikkeltje te hoog. Ook is bovenaan de foto alles wat te donker volgens mij, je vignettering loopt door in het onderwerp.

Mr. Humphries

Legacy Member
Ook even commentaar bij mijn slechte foto. Dit was dus idd op het laatste ogenblik nog getrokken, in slechte omstandigheden qua licht e.d. Het enige waar ik wel tevreden over was, dat was de witte achtergrond. Dit was namelijk geen wit papier, maar de potjes stonden wel op een witte kast maar met een een grijze muur erachter. Ik heb deze overgeflitst om zo de scheiding tussen muur en kastje weg te werken. Het spijtige vond ik wel dat je de weerspiegeling in de potjes bleef zien van mjn flits en het kastje enzo.

Ik moet zeggen, dit was idd een van mijn slechtere foto's, miss ook omdat het thema mij niet echt lag, maar ik wou wel zeker eens een keertje meedoen. Eerder had ik ook een paar foto's verwacht van enkele gevestigde waarden hier.

Ik ben een zeer grote amateur-beginneling in dit vak, maar ik wil wel zeker en vast bijleren qua technieken e.d.

Xo0

Legacy Member
Véél te veel, ik denk dat elements dat ook kan, kost maar iets van een 150euro dacht ik.

GenesisX

Legacy Member
MaVaCa zei:
Oké, nu de telling gedaan is kan ik ook even mijn mening geven ^^

A: Een klassieker als je aan het thema 'herhalingen' denkt. Daardoor zou je kunnen denken dat je het eerste beste waar je herhalingen in zag hebt gefotografeerd. Ander puntje, heb je gesneden in deze foto? Want dit is toch geen standaard formaat é?
Wel, je hebt volledig gelijk :D. Ik wou toch meedoen om wat inzendingen te hebben. 'k Had ook nog wel een andere foto, maar die stond mij nie zo aan en deze gaf toch een bepaald gevoel (die blijkbaar niet iedereen krijgt door het zien van de foto).

En 'k heb er een stukje van gesneden, idd. Goed gezien :p.

DieselPower

Legacy Member
Ik vond uw andere nochtans beter en mits enkele wijzigingen ne winnaar :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan