Archief - Blok

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Lollypop

Legacy Member
Blok komt er aan of is al bezig voor sommige, maar nu vroeg ik mij toch af wat zo jullie geheimen, trucs, hint, tips,... zijn om efficiënt en goed te werk te gaan.

Voorbeelden kunnen zijn:

- goede vitaminen of andere (legale) pillen
- wat is je tijdschema (van wat uur tot wat uur werk je, in welke blokken bv. 2 uur studeren, 15 min pauze,...) en wat doe je dan tijdens je pauze ?
- ...

Moest hier al een topic over zijn, mijn excuses dan :)

En alvast iedereen veel succes ;)

josilirios

Legacy Member
dat was mijn geheim ook, maar zo geheim is dat nu nietmeer precies :/

Racing_Genk

Legacy Member
Tips, geheimen, hints,... bestaan nie om te blokken...

Gewoon achter uwen boek zitten en leren, meer moet ge nie doen :p

Ale ja das toch bij mij het geval, ksta op om 13u, begin te blokken om 13u30. Om het halfuur/uur zit ik wel eens vijf minuten ergens opt internet en kstop tegen pakweg 01:00

SysRq

Legacy Member
Lollypop zei:
goede vitaminen of andere (legale) pillen

Omega-3 supplementen helpen een beetje. Bij de apotheek geven ze je ook ephedrinetabletten mee als je zegt dat je een verstopte neus hebt en de sprays je neus uitdrogen, maar verwacht niet al te veel. Voor het overige, is er nog altijd uw vertrouwde huisarts.

Op tijd eten en op tijd slapen, is 't moederlijke advies.

Orchidee

Legacy Member
Kdenk dat voor velen (mezelf inclusief) het studierendement omhoog gaat als er geen pc in de buurt is. Om die reden ga ik vaak naar de bib, of studeer ik buiten aan de tuintafel of zo.

Lollypop

Legacy Member
Orchidee_x zei:
Kdenk dat voor velen (mezelf inclusief) het studierendement omhoog gaat als er geen pc in de buurt is. Om die reden ga ik vaak naar de bib, of studeer ik buiten aan de tuintafel of zo.
Buiten zou ik veel te snel afgeleid zijn vrees ik :p

Orchidee

Legacy Member
Lollypop zei:
Buiten zou ik veel te snel afgeleid zijn vrees ik :p

Van mezelf gaat het alleszins beter. Ala ik met mijn laptop in de buurt zit, zit ik constant heel het internet af te surfen. Buiten ben ik ook wel soms afgeleid hoor, maar dat valt best mee. Ik ben van mening dat ik beter vijf minuten kan zitten rond te turen (en intussen mn ogen wat ontspan) dan dat ik een halfuur blijf plakken aan mijn pc en uiteindelijk geen echte pauze heb gehad (zo voelt het toch voor mijn hoofd en mijn ogen).

Racing_Genk

Legacy Member
Orchidee_x zei:
Kdenk dat voor velen (mezelf inclusief) het studierendement omhoog gaat als er geen pc in de buurt is. Om die reden ga ik vaak naar de bib, of studeer ik buiten aan de tuintafel of zo.

In een bib kunde toch echt nie studeren he. Ik heb de gewoonte om mijn leerstof luid op te herhalen als ik studeer en da gaat daar helemaal nie :s:s

Orchidee

Legacy Member
Racing_Genk zei:
In een bib kunde toch echt nie studeren he. Ik heb de gewoonte om mijn leerstof luid op te herhalen als ik studeer en da gaat daar helemaal nie :s:s

Mja ik studeer niet veel vakken luidop ;) In de boekentoren ofzo zou ik ook niet kunnen studeren, zeker niet. Maar in de bib van 't kaho is het behoorlijk kalm. (wel wat te warm vind ik) :)

Gatsby

Legacy Member
Lollypop zei:
Blok komt er aan of is al bezig voor sommige, maar nu vroeg ik mij toch af wat zo jullie geheimen, trucs, hint, tips,... zijn om efficiënt en goed te werk te gaan.

Voorbeelden kunnen zijn:

- goede vitaminen of andere (legale) pillen
- wat is je tijdschema (van wat uur tot wat uur werk je, in welke blokken bv. 2 uur studeren, 15 min pauze,...) en wat doe je dan tijdens je pauze ?
- ...

Moest hier al een topic over zijn, mijn excuses dan :)

En alvast iedereen veel succes ;)


Ik blok graag met achtergrondmuziek of met mijn koptelefoon op en laag volume. Ik word altijd automatisch wakker rond 8u-8u30 en begin meestal te studeren van 12u tot 20u. Pauze van een kwartier = eten en naar het wc gaan, efkes naar buiten gaan.
Voor ik effectief begin, schrijf ik eerst op welke paragrafen/hoofdstukken ik gedaan wil hebben die dag en dan is het gewoon nog een kwestie van studeren en afstrepen.

Oh, en slaap is heilig voor mij tijdens de blok. :bow:

@Orchidee_X: er zijn zo programmaatjes die bepaalde websites blokkeren voor een periode die je zelf kan instellen. :p

lantaarnpaal

Legacy Member
Mijn ouders hebben van die pillen gekocht, die neem ik dus ook.

Qua studietips, gewoon grondig leren en bij oefeningen toepassen wat je geleerd hebt. Vroeger zocht ik altijd zelf manieren, en kende ik de geleerde methodes ni goed, en dat zag je ook aan mijn punten :p


Slapen met raam open helpt ook om frisser te zijn in de ochten

kil911ler

Legacy Member
Slaap is heel belangrijk om de grote materie leerstof te verwerken!

joshetei

Legacy Member
8-19u studeren
19-23u ontspanning, maar dan wel echt buitenkomen(sport, café, whatever) dus niet gamen/tv kijken na al een ganse dag aan nen bureau te zitten, vergt wel wat discipline om altijd om 23u naar huis te gaan :p

Slaap is heel belangrijk om de grote materie leerstof te verwerken!
²

En gewoon wat wilskracht ipv rommel te slikken/drinken, bij mij is dat hoogstens 6 Nalu's op een ganse examenperiode

Geen vaste pauzemomenten plannen vind ik ook het beste, als ge nu goed op dreef zijt en 3u kunt doorknallen dan moet ge geen pauze nemen puur omdat ge dat gepland had

Orchidee

Legacy Member
Gatsby zei:
@Orchidee_X: er zijn zo programmaatjes die bepaalde websites blokkeren voor een periode die je zelf kan instellen. :p

Weet ik, maar dan vind ik weer een andere interessante website ofzo. Nee, overdag probeer ik het surfen echt te beperken. 's avonds dan wel eens wat als ik gestopt ben met studeren.
En idd, slaap is heilig! Nachtjes doordoen is niets voor mij.

@Lantaarnpaal: Welke pillen neem je dan?

lantaarnpaal

Legacy Member
Orchidee_x zei:
@Lantaarnpaal: Welke pillen neem je dan?

Dunno, maar ze stinken echt hard als ik dat potje open doe.

Ik vermoed dat het placebo's zijn, maar het goede aan placebo's is dat ze zelfs werken als je weet dat ze placebo's zijn :woohoo:

Racing_Genk

Legacy Member
Mijn ma heeft wel zo van die drankskes gekocht die u extra energie geven (nee geen red bull ofzo ma iets wa ge echt in den apotheker moet gaan halen), die neem ik telkens de dag van het examen 's morgens :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan