Archief - Blok

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Kowalskii

Legacy Member
Racing_Genk zei:
Mijn ma heeft wel zo van die drankskes gekocht die u extra energie geven (nee geen red bull ofzo ma iets wa ge echt in den apotheker moet gaan halen), die neem ik telkens de dag van het examen 's morgens :p

Redbull van den aldi :D

freakykiller

Legacy Member
Wel,
-rendement is het best met geen PC in de buurt (of als je het scherm kan aandoen en jezelf tegenhouden uit te doen)
-ritueel als je begint kan helpen ? In het middelbaar begon ik altijd met een cola-blikske open te doen en ja dan wist ik mentaal van "jep ik moet blokken" omdat ik anders niet in start geraakte
-vindt iets dat u wakker houdt :p ? Velen gebruiken energy drinks, ik eigenlijk gewoon muziek... en ik heb al vaak eens dagen van 24 uur wakker zijn gedaan :unsure: (gemoet dan wel ook mentaal achter staan, het willen ipv zuchten/klagen over hoeveel werk je nog hebt)
-extensions voor uw google chrome die sites blokt die waste of time zijn als ge niet te weerhouden zijt van de PC. Of programma'kes die op u scherm tonen hoelang je bezig bent, dus als je leert zie je hoelang je al leert en als je pauze neemt (reset je de timer) zie je ook hoeveel tijd je verdoet :p (heeft me toch 1 keer geholpen toen ik absoluut nie meer kon leren)


josilirios zei:
Best wel grappig hoeveel moeders zo een shit kopen.
², als ge het mentaal nie wilt dan gaat al die zever niet helpen :p

h0pje

Legacy Member
Om één of andere reden blok ik het best vanaf 20u 's avonds tot rond 2u 's nachts. En als ik efkes ontspanning nodig heb zet ik mijn persoonlijke "Get psyched!"-mix op zodat ik weer helemaal opgepept sta om er weer aan te beginnen! :lol:

joshetei

Legacy Member
freakykiller zei:
Wel,
en ik heb al vaak eens dagen van 24 uur wakker zijn gedaan :unsure: (gemoet dan wel ook mentaal achter staan, het willen ipv zuchten/klagen over hoeveel werk je nog hebt)

Das toch gewoon onmogelijk, hoe graag ge dat ook wilt... Na maximum een uur of 12 zo voort doen moet ge toch slapen om dat te verwerken. Als ge dan nog doordoet ligt uw rendement toch enorm laag? Dan ist imo beter om 6 uurkes in uw bed te kruipen en daarna voort te doen

Forzaracing

Legacy Member
Dynarax helpt bij mij wel om mij beetje energie te geven, begin om 9u smorgens en tegen 16u is de fut er toch wat uit met die dynarax kan ik makkelijk doordoen tot 19u-20u.
Weet niet of het mentaal of aan de pilletjes ligt maar zolang ik het "effect" maar blijf voelen ist goed :p
en magnesium, neem ik enkele examenperiodes al in, helpt om u te kalmeren en u te concentreren ;)

freakykiller

Legacy Member
joshetei zei:
Das toch gewoon onmogelijk, hoe graag ge dat ook wilt... Na maximum een uur of 12 zo voort doen moet ge toch slapen om dat te verwerken. Als ge dan nog doordoet ligt uw rendement toch enorm laag? Dan ist imo beter om 6 uurkes in uw bed te kruipen en daarna voort te doen

Wel niet onmogelijk aangezien ik het al paar keer heb gedaan. Het gaat er eerder om dat als ik gefocust ben en goed bezig, dat ik wil verder doen. Ik ben iemand die slecht/traag in gang raakt dus als ik gefocust ben, wil ik zoveel mogelijk doen. Als gij gemakkelijk in gang raakt is het beter te slapen natuurlijk.

Burrid

Legacy Member
Na 4 jaar is het gewoon een manier van leven.
Het speelt zich toch af 4-6 maand per jaar, dus ipv veel vrije tijd en weinig leren, is het nu veel leren en weinig vrije tijd.

Royal Belgium

Legacy Member
josilirios zei:
Best wel grappig hoeveel moeders zo een shit kopen.

De mijn niet :sad:
Nee, ik ben daar blij om, ik haat pillen slikken, ik ben niet echt een voorstander van medicatie :p

Slapen met open raam doe ik, en voor de rest gewoon leren, meer niet. De laptop laat ik wel afstaan, want als die opstaat is het miserie.

etii0

Legacy Member
Orchidee_x zei:
Mja ik studeer niet veel vakken luidop ;) In de boekentoren ofzo zou ik ook niet kunnen studeren, zeker niet. Maar in de bib van 't kaho is het behoorlijk kalm. (wel wat te warm vind ik) :)

Kalm opt KAHO? Misschien nu dan, als de lessen voorbij zijn... Overdag en vooral over de middag enorm veel lawaai...

Lollypop

Legacy Member
NotoriousP zei:
Elk jaar is hier een topic over...

Traditie behouden hè ;-)

Heb hier al leuke tips gezien. Maar begrijp niet dat sommige al kunnen stoppen met studeren tegen 16 u :p

glashelder

Legacy Member
Lollypop zei:
Heb hier al leuke tips gezien. Maar begrijp niet dat sommige al kunnen stoppen met studeren tegen 16 u :p

Sommigen beginnen dan pas :unsure: Moet hier nog steeds 30 blz bio-antropologie erdoor jagen.

Nu ja, ben ook niet echt modelstudent op dat vlak. Alhoewel, ik werk veel tijdens 't jaar en doe dus amper iets tijdens de blok. Weinig tips dus, behalve een duidelijke structuur (weten waar wat staat, dat je niet op 't laatste moment 15 minuten kwijt bent met iets op te zoeken omdat je je cursus niet weet liggen of omdat het niet geordend is) en een duidelijk, realistisch (!) doel stellen elke dag (vandaag moet je X of Y gedaan hebben, je dag is niet voorbij voor dat gedaan is).

Lorvet

Legacy Member
Pokemon kijken. Of strips lezen. Of Avatar kijken. In ieder geval iets nostalgisch doen in uw vrije tijd en daarbij iets goed gesuikerd drinken, werkt voor mij :)

Hoder

Legacy Member
Uitstelgedrag tot de tijdsdruk te groot is. Mijn schema elk jaar!

e.House

Legacy Member
glashelder zei:
Sommigen beginnen dan pas :unsure: Moet hier nog steeds 30 blz bio-antropologie erdoor jagen.

Nu ja, ben ook niet echt modelstudent op dat vlak. Alhoewel, ik werk veel tijdens 't jaar en doe dus amper iets tijdens de blok. Weinig tips dus, behalve een duidelijke structuur (weten waar wat staat, dat je niet op 't laatste moment 15 minuten kwijt bent met iets op te zoeken omdat je je cursus niet weet liggen of omdat het niet geordend is) en een duidelijk, realistisch (!) doel stellen elke dag (vandaag moet je X of Y gedaan hebben, je dag is niet voorbij voor dat gedaan is).

Geen modelstudent lol? Jij bent hier waarschijnlijk een van de grootste modelstudenten. Elke les gaan, elke dag bezig zijn met een of andere leerstof, samenvattingen maken van elk vak.

En dan zeggen dat je niet studeert, terwijl je in de nacht nog bezig bent? Ook al begin je later te leren, je bent toch elke dag weer in de weer..

glashelder

Legacy Member
e.House zei:
Geen modelstudent lol? Jij bent hier waarschijnlijk een van de grootste modelstudenten. Elke les gaan, elke dag bezig zijn met een of andere leerstof, samenvattingen maken van elk vak.

En dan zeggen dat je niet studeert, terwijl je in de nacht nog bezig bent? Ook al begin je later te leren, je bent toch elke dag weer in de weer..

Ik vergelijk mezelf dan met diegene die hier om 8 uur al opstaan, of per dag 6 of 8 uur blokken. Daar kom ik bijlange niet aan. Ik lees mijn samenvattingen, ik kom maximum aan 2-3 uur per dag blokken.

Ik was in de nacht nog bezig omdat ik de hele avond bij Mark zat ;) Ik was pas thuis rond middernacht, en moest nog meer dan de helft van dat vak doen.

(Ik ga overigens ook niet naar elke les hoor, helemaal niet. Ik ben wel elke dag bezig met de leerstof [in plaats van naar de les te gaan] en ik maak inderdaad samenvattingen... Waardoor ik dus in de blok zo weinig doe. Het eerste semester unief wist ik nog niet goed wat er van mij verwacht werd en leerde ik ook veel meer. Had toen redelijk hoge punten en toen had ik door dat het eigenlijk niet zo nodig was :p)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan