Archief - Blok

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Fliblit

Legacy Member
Proim zei:
Cold Turkey: The Free Productivity Program

Voor het tijdelijk blokkeren van websites.

Hebben ze dat al gefixed voor 2012? Ik gebruikte dat in de vorige blok, maar toen het 1 januari 2012 was werkte het opeens niet meer :(

Ik sta op om 7u, werken van 8u-10u, pauze, 10u30-12u30, middagpauze, 1u30-3u30, pauze, 4u-6u, eten. Indien nodig dan nog van 7u-9u, in theorie dus zo'n 10 uur studeren per dag maar in de praktijk lukt dat nauwelijks. Nuja, acht uur is natuurlijk nog altijd goed.

PineMangoes

Legacy Member
Een richting pakken die je interesseert en waar je niet al te veel voor moet studeren. Problem solved.

Subai

Legacy Member
Iets in je pauze plannen dat je écht graag doet... Dan kijk je ernaar uit en werkt het belonend. En vooral niet uitstellen, u er gewoon aanzetten en gaan!

Proim

Legacy Member
Fliblit zei:
Hebben ze dat al gefixed voor 2012? Ik gebruikte dat in de vorige blok, maar toen het 1 januari 2012 was werkte het opeens niet meer :(
Is al lang fixed ja :)

lectroluv

Legacy Member
ik ben toch wel jaloers als ik zie hoe weinig sommige mensen hier blokken :s

ik zit van 8u30 's ochtends tot 23u 's avonds aan mijn bureau... met 2 keer een halfuur pauze om te eten, en dan nog eens een kwartier om het uur-anderhalf uur ofzo

tzijn zelfs dagen dat ik tot 00u30 doordoe

pfff

Boemkool

Legacy Member
ik studeer meestal een uurtje of twee in de namiddag en dan half twaalf tot half vier fzo verderleren terwijl ik wa streams kijk... en dan tot twaalf uur slapen.
Echt ongezond en tvlot ook totaal niet, kben nooit echt een topstudent geweest :unsure:

Racing_Genk

Legacy Member
lectroluv zei:
ik ben toch wel jaloers als ik zie hoe weinig sommige mensen hier blokken :s

ik zit van 8u30 's ochtends tot 23u 's avonds aan mijn bureau... met 2 keer een halfuur pauze om te eten, en dan nog eens een kwartier om het uur-anderhalf uur ofzo

tzijn zelfs dagen dat ik tot 00u30 doordoe

pfff
Amai, maar dat komt mss omdat ge door het jaar geen kloot doet?

Ik zelf zou op elk vak slagen denk ik als ik vanaf nu ongeveer zes uur per dag leer, maar dat komt dan wel omdat ik alles altijd bij hou en ik niet meer voor verrassingen ofzo kom te staan. Ik leer wel meer dan 6u per dag want ik probeer toch wel 15 te halen :p

lectroluv

Legacy Member
tijdens 't jaar onderlijn ik al mijn cursussen... dus veel doe ik idd niet.


Maar, zijn jullie er dan allemaal door in 1e zit? Ik heb wel nog nooit 2e zit gehad, dus da's wel een vree goeie motivatie om door de zware dagen te komen. En ik feest wel massa's tijdens het jaar dus een paar dagen na de blok ben ik de miserie alweer vergeten :)

reFleX.be zei:
ik studeer meestal een uurtje of twee in de namiddag en dan half twaalf tot half vier fzo verderleren terwijl ik wa streams kijk... en dan tot twaalf uur slapen.
Echt ongezond en tvlot ook totaal niet, kben nooit echt een topstudent geweest :unsure:

ben je er dan door in 1e zit? en wat voor richting doe je mssn?

Boemkool

Legacy Member
lectroluv zei:
tijdens 't jaar onderlijn ik al mijn cursussen... dus veel doe ik idd niet.


Maar, zijn jullie er dan allemaal door in 1e zit? Ik heb wel nog nooit 2e zit gehad, dus da's wel een vree goeie motivatie om door de zware dagen te komen. En ik feest wel massa's tijdens het jaar dus een paar dagen na de blok ben ik de miserie alweer vergeten :)



ben je er dan door in 1e zit? en wat voor richting doe je mssn?

nee, 2 herexamens van de 6 in eerste semester
handelsingenieur

Orchidee

Legacy Member
etii0 zei:
Kalm opt KAHO? Misschien nu dan, als de lessen voorbij zijn... Overdag en vooral over de middag enorm veel lawaai...

Over de middag is het inderdaad te druk maar in de ochtend en late namiddag is het wel cva vind ik.;)

PineMangoes

Legacy Member
lectroluv zei:
tijdens 't jaar onderlijn ik al mijn cursussen... dus veel doe ik idd niet.


Maar, zijn jullie er dan allemaal door in 1e zit? Ik heb wel nog nooit 2e zit gehad, dus da's wel een vree goeie motivatie om door de zware dagen te komen. En ik feest wel massa's tijdens het jaar dus een paar dagen na de blok ben ik de miserie alweer vergeten :)



ben je er dan door in 1e zit? en wat voor richting doe je mssn?

Wel zeer goed dat je er door raakt maar ik denk niet dat dit gemiddeld is. Ik volgde geen lessen en met 6u per dag tijdens de blok had ik voldoende. Denk dat de meerderheid eerder bij mijn schema aanleunt.

Vordesh

Legacy Member
Moet u dan afvragen wat mensen met een gezin en deeltijds werk en hoger afstandsonderwijs moeten doen..

Dus denkt gewoon dat het nog altijd erger kan :unsure:

Pieterjan94

Legacy Member
Dynarax kan je dat ook gewoon in de apotheek kopen? Hoeveel kost dat dan ongeveer?
(en hoeveel kost metastudent?)

Chilliewillie88

Legacy Member
Pieterjan94 zei:
Dynarax kan je dat ook gewoon in de apotheek kopen? Hoeveel kost dat dan ongeveer?
(en hoeveel kost metastudent?)

dynarax kan je inderdaad bij de apotheek kopen, kost niet zoveel maar het helpt ook gwn geen zak. Vroeger ook wel eens een paar doosjes van gekocht. Spaar uw geld, drink u een paar glazen cola of ne red bull.

Pjken007

Legacy Member
Mijn broer pakte vroeger ook van die energiedrankjes bij examen die zijn uithouding en concentratie verhoogden. Bij hem werkte dat zei hij...
Kheb het ook 1 keer geprobeerd bij een examen, maar bij mij werkte het gewoon enorm vochtafdrijvend :p Gelukkig deed de examenbegeleiding niet echt moeilijk over mijn plaspauzes...

Tijdens het jaar studeer ik niet. Momenteel leer ik [latex]\( \approx 4u \) [/latex] per dag. Tijdens de examens zelf is dat iets meer...
Meestal doe ik 1u leren, 1u chillen, ... Dat chillen is wat surfen of eens pingpongen ofzo ...
Sporten is sowieso de beste 'ontspanning' tijdens het studeren door denk ik :)

Ik probeer ook altijd min. 9u slaap te hebben :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan