.Acku.
Legacy Member
Osi` zei:Staat duidelijk op, 3.5% van de hogescholieren zijn afkomstig uit het BSO
En dat is dan welk van de twee?
Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Osi` zei:Staat duidelijk op, 3.5% van de hogescholieren zijn afkomstig uit het BSO
Darth-Falcon zei:geloof het of nie, maar ASO'ers hebben het in technische richtingen zoals EM of electronica even moeilijk als bso'ers, ALLE aso'ers in mijn klas vorig jaar waren fameus geflest.

Ge weet van tevoren dat de pakken veel groter zijn als in ASO, als ge niet constant blijft studeren door de week heen, gaat ge er idd niet geraken.sh0aLa zei:geloof het maar al te best hoor
BSO'ers gaan denk ik meer inspanning leveren, waar ASO'ers denken van ja zal wel gaan en niet teveel leren enzo... Maar dan komen de examens.
Was in mijn geval toch zo, het eerste jaar unief.
Gunske zei:Zit nu in 1 EM bachelor, heb diploma TSO Elektrische installaties.
Ge kunt perfect starten in hoger onderwijs, maar denk niet dat Tso en Bso nu gelijk zijn met dat 7de jaar dat ge hebt bijgedaan, der zitten er een paar bij mij in de klas die hetzelfde als u hebben gedaan en die na de 2de week " verdwenen" zijn...
Ge zult een serieus tandje moeten bijzetten, believe me, zelfs ik heb de 1ste week moeten bijleren om bij te raken met wiskunde ( kloof van wiskunde tussen middelbaar-technisch en hoger onderwijs is enorm groot, en als ik goed gok hebt gij al sinds het 4de geen wiskunde meer gehad ? )
give it a try zouk zo zeggen baad het niet, dan schaad het niet.
maar ge zult moeten leren manen de cantussen achteraf ook meedoen e
![]()

NapalmBenny. zei:Ben daar dit jaar ook afgestudeerd,, ik heb dat verhaal ook gehoord van die BSO'er die daar is afgestudeerd
.
Toevallig niet dirk de peuter (leerkrachtnederlands) die dat zei?![]()

Helene zei:Hej allemaal !
ik ben hier op 9lives terecht gekomen omdat ik een vraag had en ik er maar niet uit geraak !
ik zit nu in het BSO 7 de jaar decoratie, renovatie en schilderen.
een vak die ik met de rapte gekozen heb omdat ik eind 2de middelbaar een B-attest gekregen had.
Waarom? omdat ik toen het besef nog niet had dat je beter je best moest doen vor school in plaats van nooit je boeken open te zwaaien. nu in BSO heb ik het al sinds 3de middelbaar héél gemakkelijk, ik heb wat ik wou. ik leer niets en ben er simpel door.
maar nu???
18 jaar geworden en de klik gekregen dat ik méér wilde dan dit !
ik heb een grote achterstand waarschijnlijk! ( wiskunde enzo .. )
maar toch zou ik echt super super supergraag hogeschool willen doen!
ik ben 2talig opgevoed ( Frans en Nederlands )
kunnen jullie mij een vak aanwijzen dat niet al TE zwaar is, waar ik gewoon goed voor moet studeren en waar motivatie enorm belangrijk is! en liefst iets zonder zware wiskunde enzo...
alvast bedankt !
Groetjes Hélène

Als je niet al te veel inzicht nodig wil hebben dan zal je een niet-exacte studie moeten kiezen: sociale wetenschappen of talen dus.Helene zei:Hej allemaal !
ik ben hier op 9lives terecht gekomen omdat ik een vraag had en ik er maar niet uit geraak !
ik zit nu in het BSO 7 de jaar decoratie, renovatie en schilderen.
een vak die ik met de rapte gekozen heb omdat ik eind 2de middelbaar een B-attest gekregen had.
Waarom? omdat ik toen het besef nog niet had dat je beter je best moest doen vor school in plaats van nooit je boeken open te zwaaien. nu in BSO heb ik het al sinds 3de middelbaar héél gemakkelijk, ik heb wat ik wou. ik leer niets en ben er simpel door.
maar nu???
18 jaar geworden en de klik gekregen dat ik méér wilde dan dit !
ik heb een grote achterstand waarschijnlijk! ( wiskunde enzo .. )
maar toch zou ik echt super super supergraag hogeschool willen doen!
ik ben 2talig opgevoed ( Frans en Nederlands )
kunnen jullie mij een vak aanwijzen dat niet al TE zwaar is, waar ik gewoon goed voor moet studeren en waar motivatie enorm belangrijk is! en liefst iets zonder zware wiskunde enzo...
alvast bedankt !
Groetjes Hélène
Helene zei:kunnen jullie mij een vak aanwijzen dat niet al TE zwaar is, waar ik gewoon goed voor moet studeren en waar motivatie enorm belangrijk is! en liefst iets zonder zware wiskunde enzo...
alvast bedankt !
Groetjes Hélène
NotoriousP zei:Rechten, taal&letterkunde, geschiedenis, communicatiewetenschappen, pol&soc,...
crossfader zei:hallo allemaal, dit is misschien beetje rare thread maar ik zal het eens proberen uit te leggen
ik zit in een 7ndejaar BSO electrische installaties, en na dit jaar zou ik graag nog enkele jaren hoger onderwijs volgen, maar ik heb hier enkele vragen over
zoals de meeste onder jullie wel weten stelt de algemene vorming in het BSO niet veel voor, waardoor ik denk ik wel een achterstand heb in taal/wiskunde.
hierdoor zit ik hier met twijfels ofdat hoger onderwijs niet te zwaar gaat zijn..
ik zou graag enkele mensen die in ongeveer dezelfde situatie zitten/hebben gezeten achter hun mening vragen.
alvast bedankt op voorand
greetz cros