spray-bunny zei:
Naturalisatie is per definitie de nationaliteit van Belg verkrijgen.
Of praat je nu specifiek over manipulatie van statistieken?
Neen hoor. Je hebt gelijk.
De verwarring is ontstaan omdat volgens Nederland de definitie inderdaad "krijgen van de nationaliteit" betekent.
Maar in ons Belgisch beleid wordt de term gebruikt om een specifieke manier om te migreren aan te duiden. Namelijk die vroeger in opspraak kwam door de snel-Belg wet waarbij vreemdelingen "van allerlei slag" zich konden laten naturaliseren op grond van een aantal voorwaarden (bv drie jaar verblijf op belgisch grondgebied, etc.)
Zie ook hier:
Er zijn vier manieren om Belg te worden:
de nationaliteitsverklaring
de 'gewone' nationaliteitskeuze
via een huwelijk met een Belg
door naturalisatie
Deze procedures zijn kosteloos.
Vandaar dus.
Dat van de VS weet ik.
Qua Belgie heb ik het natuurlijk op de EU administratie, NAVO en hoofdkwartieren van bedrijven. Expats.
Allochtonen zijn niet enkel N-Afrikanen en Arabieren.
Klopt, maar ik vrees dat die slechts een kleine minderheid uitmaken van het aantal geëmigreerden. Ik vermoed niet dat we hier om meer dan 1% van het totaal aantal migranten gaat.
Ik ken uw achtergrond natuurlijk niet, maar als je eens in de gemiddelde fabriek rondloopt of 's nachts de kuisploeg ziet in uw kantoor weet je het wel. Ik heb als vakantiejobber echt tientallen productiebedrijven gedaan en redelijk wat kantoren gezien.
Mja goed, dat er een paar kuisen is niet zo vreemd denk ik. Zeker niet als je beseft dat er ook mensen zijn die dit doen via verplichte tewerkstellingsprocedures bv in het kader van strafuitvoering, of vanuit de sociale zekerheid om geen uitkeringen of leefloon te verliezen.
Bovendien moet men ook een periode (lengte is afhankelijk van het land van herkomst) gewerkt hebben, vooraleer je aanspraak kan maken op uitkeringen.
Dit gebeurt vaak door valse werkcontracten, maar ze zijn blijkbaar niet altijd of niet voor de volledige duur vals.
Hoe weet ik dat?
Ik heb met die mensen gepraat. Dat zou je ook eens moeten doen.

De rest zijn enkele Zuid-Europese of Zuid-Amerikaanse "mama's" die gewoon wel iets willen doen voor de kost of voor net dat beetje meer. Die zich wel verplicht voelen om mee te werken, ook omdat zij een beter idee hebben van solidariteit, sociale zekerheid, hoe het werkt en hoe het vooral niet werkt en toch een zekere plichtbewustzijn hebben daarin.
Toch liegen de statistieken er niet om. Ze werden hier al aangehaald.
Waarmee ik niet wil zeggen dat iédere allochtoon, met name dan laaggeschoolde allochtonen want zoals ik al aanhaalde hebben hogergescoolden die deftig geïntegreerd zijn totaal geen problemen om werk te vinden, integendeel, per definitie niet werkt.
Als je kijkt in de productie-industrie, bv in en rond de vroegere mijnbouwstreken, zal je ook merken dat daar zeker een significant aantal vreemdelingen bijzitten (er wonen er dan ook vrij veel, ik geloof dat 1 op 3 Limburgers van allochtone origine is, of ben ik mis? Toch zeker in de streek rond Genk bv). Die fabrieken betalen dan ook niet slecht en er zijn veiligheidsrisico's, premies voor ploegen ed. Het gaat hier om mensen die hier geboren en getogen zijn en er reeds voor zoveel generaties zijn.
Het probleem is dat er telkens nieuwe naar hier worden gehaald, en dat deze nog zeer tevreden zijn met wat de overheid hun biedt (sociale woning, uitkeringen, ...).
De groep waarover ik sprak, woont echter ook niet meer in sociale woningen enzovoort. Daardoor wordt het sowieso moeilijker om met een uitkering zonder anciënniteit toe te komen en wordt werken interessanter.
Men wil dit ook vaak omdat men meer besef heeft van de werking van het Belgisch systeem.
Zoals die ene komiek zei over de muur dat de VSA wou bouwen om illegale Mexicaanse migranten buiten te houden: "
Who do you think's gonna build that wall?"

.
Ik vermoed dat je ergens in transport zit omdat je over Bulgaren en Roemenen praat?
Neen hoor. Totaal niet.
Goede post, maar houd uw koosnaampjes toch maar voor u vriendin

.
Niks 'toegeven', da's gwoon mijn overtuiging als moderate.
Idd. Ik ben 40 uur wakker en moet nog een aantal uur studeren.
Ik ben zelf een meisje, niet lesbisch

Oei... 40 uur wakker?? Dat kan niet gezond zijn. :? Sterkte!!
Lijkt me zeer slopend voor het lichaam. Wat doe je misschien of wat is er gebeurt dat je zolang wakker moest blijven of bent geweest? :?
En trlk ken ik de werkloosheidscijfers. Maar stel tegenover de gederfde inkomsten eens de gewonnen inkomsten? Zo'n studie bestaat zelfs niet eens denk ik.
Ik denk dat je het niet wil weten hoor.
- op basis van werkloosheidscijfers voor ènkel Vlaanderen, op ènkel één maand, zou het ons om maandelijks 61 miljoen gaan
Dit gaat enkel over werkloosheidsuitkeringen voor Vlaanderen, op één maand tijd.
De Brusselse en Waalse uitkeringen zitten hier niet bij. Zoals je weet is daar de werkloosheid een pak hoger.
Leeflonen zitten er ook niet bij ... Per gemeente zijn er wel hier en daar eens politici die zich geroepen voelen om het aantal leeflonen naar buiten te brengen, verdeeld naar afkomst van de bewoners en andere criteria ...
Zoek het gerust op, maar wordt niet onwel.
Ziekte-en invaliditeitsuitkeringen zijn er ook niet bijgerekend ...
Kinderbijslag, idem.
De kosten voor het asiel- en migratiebeleid met alles erop en eraan (hotels en andere verblijfplaatsen (oa het klein kasteeltje) huren, voedsel, kost en inwoon dus, voltijds equivalenten, sociaal assistenten, medisch personeel, vertalers en tolken, juridisch assistenten, medewerkers voor ondersteunende diensten zoals administratie, koks, poetsen, afwas, voltijdse permanentie, ...), psychologen, ... Procedurekosten ... ook als een procedure heel vaak wordt herhaald, ... het feit dat deze kinderen naar school moeten, gratis. Vaak worden er sociale huurwoningen gebruikt tegenwoordig, ook op kosten van de overheid. Men moet iets doen om deze mensen te entertainenen: computercursussen, taalcursussen, concerten bijwonen (I kid u not ... ik kende iemand die er werkte en die kon regelmatig eens samen met haar kandidaat-vluchtelingen in de VIP meegenieten van internationale sterren... iets wat vele oude Belgen zich niet kunnen permitteren, zeker niet met het ganse gezin :?)
Gratis medische hulp voor deze groep mensen alsook voor illegalen. (enig idee wat één operatie bv voor onze gezondheidszorg kost? Check dan je facturen maar eens.

), zeker wetende dat het grootste deel van vorig jaar naar hier is gekomen om medische redenen !!
En dan natuurlijk het zakgeld of de leefloon-equivalenten die uitgekeerd moeten worden.
Overige facturen die naar het ocmw gaan, omdat zij zogenaamd niet toekomen met het leefloon.
Dan heeft men het nog niet over sociale fraude, om toch maar een zo hoog mogelijke uitkering te bekomen en/of deze niet te verliezen en/of een dubbele uitkering te bekomen: valse werkcontracten, valse scheidingspapieren (samenwonende ontvangt anders maar 500 euro), valse identiteitsdocumenten, valse domicilie-adressen, valse facturen die het ocmw moet terugbetalen, valse medische documenten, valse zelfstandigheid (schijnzelfstandigheid) en natuurlijk schijnhuwelijken, meerdere vrouwen hebben waarvan een deel in het buitenland zit, telkens met een kind of vijf, die allemaal kindergeld krijgen, ...
Dan hebben we nog niet:
kosten van al het personeel werkzaam bij de ocmw's
kosten voor de zorg voor hun bejaarden en het betalen van de pensioenen van hun bejaarden (hiervoor is er nooit sociale zekerheid betaalt door werkgevers want deze hebben hier nooit gewerkt, simpelweg uit een pot halen die niet bestaat dus, uit een ander vatje tappen met andere woorden :?)
vertalers en tolken in ziekenhuizen installeren
studies doen in ziekenhuizen naar andere culturen omdat ze deze mensen niet voor het hoofd willen stoten
studies doen naar vreemde en nog ongekende ziektes voor "caucasian", waardoor er geen geld kan gaan naar ziektes die hier wel veelvuldig of minder veelvuldig voorkomen
en dan het mooiste van alles:
politie
security en bewaking
beveiligingsinstallaties van alles en nog wat
justitie
cipiers
gevangenissen, incluis alle kosten die dat met zich meebrengt (kost en inwoon, sociaal assistenten, psychiaters, psychologen, juridisch assistenten, maatschappelijk werkers, entertainers, opvoeders, ...)
instellingen voor jeugddelinquenten
medische kosten en overige kosten voor al de mensen die slachtoffer van hun worden (gestolen of in brand gestoken auto's, vermoorde mensen, mensen die spoedoperaties moeten ondergaan, mensen die bedreigd worden en eeuwig naar de psycholoog kunnen, onveiligheidsgevoelens op straat die de stress van mensen sterk omhoog jagen, ...)
alles wat moet vernieuwd worden van de maatschappij omdat zij het vernield hebben (bushokjes, treinstellen, metrostellen, openbaar vervoerselementen, wagens van politie, etalageramen, ... - ...)
het oneigenlijk gebruik van instellingen en instanties zoals bv spoed afdeling bezoeken ipv naar huisarts te gaan
...
nog een grote grap:
onderwijs voor die mannen ... incluis taalonderwijs, cultuur onderwijs, ...
1001 juridisch assistenten, sociaal onderzoekers, juristen, advocaten, magistraten, ... om de rechtszaken te behandelen, maar ook om ervoor te zorgen dat zij hun rechten maximaal kunnen benutten... vaak werken de advocaten bv allemaal pro deo ... en instituten die hun rechten moeten beschermen (CGKR, ...)
subsidies voor de vele verenigingen en organisaties die ze opstarten, of bv om de religieuze uitspattingen te bekostigen (moskee), ...
Nog zo zeker dat de balans positief is?
Ik ontken dus helemaal de problemen met migranten niet. Ik geloof gewoon niet dat de kosten de baten overschrijden.
Kijk dan bovenstaande lijst nog maar eens na, en vul me aan als ik iets vergeten ben.
