Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Heb je de juiste studiekeuze gemaakt?


  • Totaal aantal stemmers
    219
  • Opiniepeiling gesloten.

Matt.

Legacy Member
Veel te weinig gedaan maar 't is bedtijd... Stellen jullie je soms ook de vraag waarom ge zoveel moeite doet, en niet gewoon gaat werken en je andere dromen waarmaakt? :unsure: Da's zo een eeuwige mentale strijd, studeren om later voldoening uit uw werk te halen (wat toch een groot deel van uw leven is) of voldoening halen na uw werkuren... :p Want meestal gaan die twee niet echt samen! En dan spreken we nog niet over het ethische aspect van uw capaciteiten benutten... Duidelijk bedtijd dus. :unsure:

Iemand

Legacy Member
Ale, pagina 208...
Heb er wel 40 nog moeten aanduiden vandaag dus die nog niet echt geleerd.

Nu de samenvatting van het eerste stuk doornemen. Pauze bestaat uit tanden poetsen.

Th1x4nG

Legacy Member
Zo'n samenvatting waar de auteur ervan macht heeft afgekort tot 'm8'. Ge weet gewoon da ge de beste samenvatting aller tijden in uw bezit hebt dan. :')

freakykiller

Legacy Member
Matt. zei:
Veel te weinig gedaan maar 't is bedtijd... Stellen jullie je soms ook de vraag waarom ge zoveel moeite doet, en niet gewoon gaat werken en je andere dromen waarmaakt? :unsure: Da's zo een eeuwige mentale strijd, studeren om later voldoening uit uw werk te halen (wat toch een groot deel van uw leven is) of voldoening halen na uw werkuren... :p Want meestal gaan die twee niet echt samen! En dan spreken we nog niet over het ethische aspect van uw capaciteiten benutten... Duidelijk bedtijd dus. :unsure:

Natuurlijk wel en zeker als je zo van die threads leest als:
https://www.beyondgaming.be/archive/werk-studie.130/de-merde-van-een-nine-to-five-job.838242

Ahja wat kunt ge anders doen hé. Dat alternatief is zo risky

Snowyflake

Legacy Member
Matt. zei:
Veel te weinig gedaan maar 't is bedtijd... Stellen jullie je soms ook de vraag waarom ge zoveel moeite doet, en niet gewoon gaat werken en je andere dromen waarmaakt? :unsure: Da's zo een eeuwige mentale strijd, studeren om later voldoening uit uw werk te halen (wat toch een groot deel van uw leven is) of voldoening halen na uw werkuren... :p Want meestal gaan die twee niet echt samen! En dan spreken we nog niet over het ethische aspect van uw capaciteiten benutten... Duidelijk bedtijd dus. :unsure:

Ja natuurlijk maar studeren is wat? 4-6 jaar van uw leven en that's it. Dus paar jaar doorbijten en ge kunt dan nog altijd doen wat je wilt. Wilt ge uw capaciteiten benutten, voldoening halen na uw werkuren, op wereldreis gaan, naar het buitenland, vrijwilligerswerk gaan doen, etc ... Allemaal ook mogelijk na je studies. Uiteindelijk kan je dus OF hetzelfde leven hebben OF een beter leven. Slechter gade nooit uitkomen maar zonder studies is er geen bodem, dan kan je diep vallen, heel diep :s

Nunak

Legacy Member
Voila de theorie van vak 2 is erdoor. De oefeningen zijn voor tijdens de examens zelf. Vanaf morgen vak 3 :woohoo:

Iemand

Legacy Member
Niet té romantisch bekijken ook he Snowyflake. ;)
Je hebt heus geen hogere studies nodig om ver te komen in het leven. En een diploma geeft geen bodem, het verhoogt de kans op een bodem, maar neemt het zeker niet absoluut weg.

Anyway,
Helft samenvatting eerste deel doorgenomen, nu nog wat world of goo spelen op mijn telefoon om wat de stof te laten bezinken en slapen.

Slaapwel guys,
Ik ga trachten mijn bioritme wat aan te passen, dus nu moet ik er écht uit om 10 uur.

Snowyflake

Legacy Member
Jipla ondanks dat de dag slecht begonnen was vandaag podiumplaats behaald :D 3de beste blokdag tot nu toe ^^ Nu dutje doen :D

Iemand zei:
Niet té romantisch bekijken ook he Snowyflake. ;)
Je hebt heus geen hogere studies nodig om ver te komen in het leven. En een diploma geeft geen bodem, het verhoogt de kans op een bodem, maar neemt het zeker niet absoluut weg.

Anyway,
Helft samenvatting eerste deel doorgenomen, nu nog wat world of goo spelen op mijn telefoon om wat de stof te laten bezinken en slapen.

Slaapwel guys,
Ik ga trachten mijn bioritme wat aan te passen, dus nu moet ik er écht uit om 10 uur.

Ja kmoest Matt beetje moed inspreken he :D

libaros

Legacy Member
Die 9 to 5 topic doet u wel over het feit nadenken van wat na mijn studies.

Want uiteindelijk ieder bepaalt wat hij wil in zijn leven. Vrije tijd < carriere of vice versa of misschien zelfs onderzoek. Volgens mij zitten we met het 'het gras is groener aan de overkant' gedachtegoed. Alleen heeft de topicstarter daar een extreme vorm van:p

Het feit is wel een beheerd diploma = werkzekerheid, en sowieso al een zorg minder wat u ook wel gelukkiger maakt.

On topic: ik moet dat nachtblokken echt beginnen af leren, wss weer om 7 uur in mijn bed. Ik kijk uit naar 3 februari:(

waffel

Legacy Member
Nog aardig kunnen leren deze nacht! I'm out, 't is terug aan de ochtendshift.

Baats

Legacy Member
Snowyflake zei:
Eerlijk gezegd vind ik FA nog redelijk interessant, gisteren stak recht zelf zo tegen dat ik effkes een uurtjes FA heb bekeken :p
Maar ik heb dat idd ook wel als ik niet frequent genoeg pauzeer dat ik vanalles optel en aftrek om dan tot de conclusie te komen dat ik eigenlijk niet meer weet wat ik nu eigenlijk aan het corrigeren was :p

Nu economie aan het leren dat gaat wel vlot :)

Ik begin er weer aan, allerlei manieren vinden in de taballen die we mogen meenemen om daar info uit te halen die we eigenlijk vanbuiten moeten kennen :cool: (zoals vereenvoudigde cashflow, die je uit de uitgebreide kan halen, bv.)

_ns_

Legacy Member
Matt. zei:
Veel te weinig gedaan maar 't is bedtijd... Stellen jullie je soms ook de vraag waarom ge zoveel moeite doet, en niet gewoon gaat werken en je andere dromen waarmaakt? :unsure: Da's zo een eeuwige mentale strijd, studeren om later voldoening uit uw werk te halen (wat toch een groot deel van uw leven is) of voldoening halen na uw werkuren... :p Want meestal gaan die twee niet echt samen! En dan spreken we nog niet over het ethische aspect van uw capaciteiten benutten... Duidelijk bedtijd dus. :unsure:

Zoveel moeite... voor mij blijft het studentenleven nog altijd het zaligste ze, nu even 1.5 maand er voor afzien heb ik er voor over :D.

Infineon

Legacy Member
iemand die mij hierbij kan helpen?

W(x,y)=12x/(25+3x) + 15y/(20+2y) met restrictie x+y=15
hier moet ik de maximale winst uithalen, via lagrange of gwn x=15-y, maar tlukt mij noit om dit op te lossen. (oplossing: x=5,y=10,w=5250)

josilirios

Legacy Member
Infineon zei:
iemand die mij hierbij kan helpen?

W(x,y)=12x/(25+3x) + 15y/(20+2y) met restrictie x+y=15
hier moet ik de maximale winst uithalen, via lagrange of gwn x=15-y, maar tlukt mij noit om dit op te lossen. (oplossing: x=5,y=10,w=5250)

is dat niet gewoon die x=15-y inpassen zodat ge nog op 1 variabele werkt en dan af te leiden en die afgeleide gelijk stellen aan 0, dan zit ge toch op MIN/MAX?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan