Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Heb je de juiste studiekeuze gemaakt?


  • Totaal aantal stemmers
    219
  • Opiniepeiling gesloten.

Infineon

Legacy Member
is idd een mogelijke manier van oplossen maar bij mij lukt et nooit om dat op te lossen :s

TheRedDevils

Legacy Member
L(x,y,λ) =12x/(25+3x) + 15y/(20+2y) + (x+y-15)λ

En oplossen maar! afleiden naar x en y en λ en dan dat stelsel oplossen.

Orchidee

Legacy Member
Lagrange! Da was nog es tof om te doen vorig jaar! :)
Ik mis die tijd van toen!

Nu hebben we nog nie eens de kettingregel gezien bij afgeleiden.:s:s

Lorvet

Legacy Member
Die multiplicator-methode van Lagrange wordt in het echt gebruikt of wat? :unsure:

Afiscaliteit

Legacy Member
Vandaag toch voor 8u proberen gaan.

Registratie- en successierechten :puke:

Infineon

Legacy Member
tis eindelijk eens gelukt om op te lossen. wsl al 10 van die oefeningen gemaakt en nog nooit gelukt :unsure:

Burrid

Legacy Member
Is er eigenlijk een manier om eens uw hersenen te laten scannen zodoende meer info te krijgen over welk deel beter ontwikkeld is?

Cadiuro

Legacy Member
Al een uurtje gedaan. Silicaten, hoera...

Burrid (of iemand anders :p): Kan jij me vertellen wat het verschil tussen hoge en lage kwarts is?

TheRedDevils

Legacy Member
Infineon zei:
tis eindelijk eens gelukt om op te lossen. wsl al 10 van die oefeningen gemaakt en nog nooit gelukt :unsure:

Post nog eens wat oefeningen? Recht gaat te snel vooruit en zo kan ik wat wiskunde oefenen :unsure:

Afiscaliteit

Legacy Member
Toch al een goed uur bezig maar toch het gevoel niets bijgeleerd te hebben. :sad:

Ironpole

Legacy Member
TheRedDevils zei:
Post nog eens wat oefeningen? Recht gaat te snel vooruit en zo kan ik wat wiskunde oefenen :unsure:
Diagonaliseer eens:
[latex]\begin{align*}\left[\begin{array}{cccc}
156 &22 &54 &-13 \\
22 &4 &13 &-3 \\
54 &13 &156 &-22 \\
-13 &-3 &-22 &4
\end{array}\right]\end{align*}[/latex]

Burrid

Legacy Member
Cadiuro zei:
Al een uurtje gedaan. Silicaten, hoera...

Burrid (of iemand anders :p): Kan jij me vertellen wat het verschil tussen hoge en lage kwarts is?

Er zijn verschillende vormen van kwarts naargelang de temperatuur en druk deze zich in bevinden. Zie hier de figuur:
http://bitterrootgms.org/images/quartz_clip_image002.jpg
Laag-kwarts (of alfa-kwarts) komt voor bij lage temperatuur en lage druk. Hoog-kwarts (of beta-kwarts) komt voor bij dezelfde lage druk maar hogere temperatuur.

Als we aan het aardoppervlak een vorm van kwarts vinden anders dan lage kwarts, is dit instabiel.

Ik weet niet of dit genoeg info is, maar anders moet je maar verder vragen.

Lorvet

Legacy Member
Ironpole zei:
Diagonaliseer eens:
[latex]\begin{align*}\left[\begin{array}{cccc}
156 &22 &54 &-13 \\
22 &4 &13 &-3 \\
54 &13 &156 &-22 \\
-13 &-3 &-22 &4
\end{array}\right]\end{align*}[/latex]

Het begint met m en eindigt op aple!

Frisko

Legacy Member
Een uur en kwart gewerkt voor de middag, toch al 39 pagina's, als een vak u wat ligt gaat het toch goed vooruit :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan