Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Heb je de juiste studiekeuze gemaakt?


  • Totaal aantal stemmers
    219
  • Opiniepeiling gesloten.

AmandaH

Legacy Member
Ik zou die laatste 1,5u studeren schrappen uit uw schema.
9,5u/dag studeren houdt ge geen 7 weken vol anders.

Tsubasa

Legacy Member
Ik studeer liever wat meer overdag met minder pauze (probeer die toch te beperken) om 's avonds wat langer te kunnen ontspannen. Dat laatste halfuurtje ontspannen 's avonds bij jou, zou voor mij veel te kort zijn...

Vincort

Legacy Member
Cadiuro zei:
Is zoals in fak Letteren een aantal weken terug - de ene knaller na de andere à la Wild Thing, Who the fuck is Alice, We Will Rock You, kortom, echt muziek waar je om 3u 's ochtends zo hard mogelijk moet op meebrullen... Maar neen, enkel wij met een man of vijf, en dat is dan nog niet eens onze home-fakbar. Was daar echt teleurgesteld in.

De muziek in letteren...:naughty:

Digital Lies

Legacy Member
Misschien geen slecht idee, maar kben vooral een avondmens eigenlijk, mijn beste uren zijn altijd 20-24u. Nuja, tis misschien geen slecht idee om een wat gezonder bioritme te ontwikkelen. :p

9u: opstaan( douche + ontbijt)
10u-12u30: studeren 2.5
12u30-14u: eten+pauze
14u-17u30: studeren 3.5
17u30-18u: pauze (lopen?)
18u-21u: studeren 3
21u: eten, pauze, slapen

Ziet er al heel wat haalbaarder uit, thnx!

Cadiuro

Legacy Member
Vincort zei:
De muziek in letteren...:naughty:

Ik weet niet wat het daar meestal is, maar toen dat avondje klassieke rock was echt een welkome afwisseling tegenover wat je altijd hoort overal :p Daarom dat ik zo verbaasd was dat niemand anders daar zo in opging

Orchidee

Legacy Member
Digital Lies zei:
Misschien geen slecht idee, maar kben vooral een avondmens eigenlijk, mijn beste uren zijn altijd 20-24u. Nuja, tis misschien geen slecht idee om een wat gezonder bioritme te ontwikkelen. :p

9u: opstaan( douche + ontbijt)
10u-12u30: studeren 2.5
12u30-14u: eten+pauze
14u-17u30: studeren 3.5
17u30-18u: pauze (lopen?)
18u-21u: studeren 3
21u: eten, pauze, slapen

Ziet er al heel wat haalbaarder uit, thnx!

Is inderdaad beter. Als je dan eens achter zit op schema kan je dan nog altijd eens wat doorwerken, terwijl als je elke dag bomvol plant en er dan nog iets wil bijplannen...

josilirios

Legacy Member
Snowyflake zei:
Je zou het beter omgekeerd doen. Als examen volgorde 3,2,1 heeft leer je de blok ook 3,2,1 want anders leer je 3 maar één keer terwijl op mijn manier leer je het twee keer en zit er het herhalingsaspect in + uw laatste examen zal nog beter in uw hoofd zitten als je dat ook laatst deed in de blok.

ik plan voor dat nummertje 3 dan ook wel een extra dag in om het geheel nog eens te herhalen hoor, ik heb het nooit anders gedaan dus zou echt niet weten wat het beste is. Het laatste examen dat nog verser in m'n hoofd zou zitten zal wel afwegen tegen de eerste examens die nog verser in m'n hoofd zitten zeker...

Vincort

Legacy Member
Cadiuro zei:
Ik weet niet wat het daar meestal is, maar toen dat avondje klassieke rock was echt een welkome afwisseling tegenover wat je altijd hoort overal :p Daarom dat ik zo verbaasd was dat niemand anders daar zo in opging

Matige alternatieve rock. Gelukkig niet te luid, kan je op zen minst nog converseren!

Joeshoe

Legacy Member
Digital Lies zei:
Het concept van een inhaalweek is me trouwens vreemd. Ik heb nog gewoon een week les van bijna alle vakken.

Is vooral iets dat je ziet bij grote universiteiten. Die hun rooster tijdens de week is minder flexibel dan die van een kleine hogeschool bijvoorbeeld. Dan is het wel handig dat je een week hebt voor inhaallessen.
Zelf ook nooit gehad. Misschien spijtig, want inhaallessen worden nu gewoon gegeven tijdens onze vrije momenten :(

joshetei

Legacy Member
Voor mij is het meestal (niet zo op de minuut stipt natuurlijk)
7.45-8.00 ontbijt (douchen doe ik in de blok savonds, ik wil geen tijd verspillen in de voormiddag want dan studeer ik veel efficienter)
8.00-11.00 studeren, zo vroeg lukt dat nog om zo'n lang blok te doen
11.00-11.15 pauze
11.15-13.00 studeren
13.00-13.45 pauze+eten, ideaal om eens naart nieuws te kijken ofzo
13.45-15.30 studeren
15.30-16.15 pauze, meestal het afgesproken uur om samen met anderen te pauzeren (we wonen allemaal op letterlijk 500m van elkaar)
16.15-18.30 studeren
18.30-23.00 eten/gamen/café/whatever..alst echt nodig is nog n klein efforken doen om te studeren

joshetei

Legacy Member
Digital Lies zei:
Misschien geen slecht idee, maar kben vooral een avondmens eigenlijk, mijn beste uren zijn altijd 20-24u. Nuja, tis misschien geen slecht idee om een wat gezonder bioritme te ontwikkelen. :p

9u: opstaan( douche + ontbijt)
10u-12u30: studeren 2.5
12u30-14u: eten+pauze
14u-17u30: studeren 3.5
17u30-18u: pauze (lopen?)
18u-21u: studeren 3
21u: eten, pauze, slapen

Ziet er al heel wat haalbaarder uit, thnx!

ga je niet sterven van de honger zo rond 19u?

libaros

Legacy Member
Ik ga deze keer wel eenpoging wagen een normaal bioritme te volgen.
8-12 30 beginnen
eten
13-16
pauze
16 30-18 45
etenstijd
19 30-21 30
En laptop bannen gedurende deze weken, het zal nodig zijn.

Racing_Genk

Legacy Member
josilirios zei:
ik plan voor dat nummertje 3 dan ook wel een extra dag in om het geheel nog eens te herhalen hoor, ik heb het nooit anders gedaan dus zou echt niet weten wat het beste is. Het laatste examen dat nog verser in m'n hoofd zou zitten zal wel afwegen tegen de eerste examens die nog verser in m'n hoofd zitten zeker...
Ik heb ook gepland volgens jouw methode en voor dat eerste examen 7 dagen omdat ik het ervoor nog niet geleerd heb :p

glashelder

Legacy Member
Ik zou echt helemaal kriegel worden van zo'n gedetailleerde planning :unsure: Ik heb nu ook wel een planning, maar die zit in mijn hoofd. Deze week kwantitatieve analyse (+ paper afwerken voor werkcollege), volgende week economie en de week daarna nog een week kwantitatieve analyse. En tijdens de examens zelf alleen het eerstvolgende vak dat ik heb.

Op het monitoraat gaven ze bij die examen-infosessies ook altijd zo'n gedetailleerde planning, dat je dan moest gaan inschatten hoeveel minuten je kwijt zou zijn aan bladzijde 10 tot 20 of weet ik veel :wtf: En dan voor alle bladzijden en alle hoofdstukken en alle vakken samentellen en dan kon je dat inschuiven in een planning. Zo van 13u tot 13u15 bladzijde 7 tot en met 15 :')

Ik ga echt niet van minuut tot minuut opschrijven wat ik wanneer moet doen. Ik hou mijzelf een doel voor (gisteren wou ik bijvoorbeeld de inleiding en het hoofdstuk over ANOVA snappen) en dan werk ik gewoon door tot ik daarmee klaar ben. Ik ga mij dan ook geen onrealistische doelen opleggen (of juist te gemakkelijke), want dan kom ik niet rond.

Utred

Legacy Member
Ik kijk niet eens naar het uur als ik studeer.
Beu-> pauze
Honger-> eten

Baats

Legacy Member
Snowyflake zei:
bah liever wiskunde dan dat recht van bertel hoor :puke: Ik moet wel zeggen die laatste lessen van dienen andere prof waren wel interessant :D Recht volgend semester zie ik eigenlijk wel nog zitten bij hem.

Recht gaat toch een pak beter vooruit ze, nu heb ik tenminste het gevoel dat ik iets doe :p

Ik vond die kerel idd ook zeer aangenaam, en de leerstof nu was ook niet zo moeilijk, dus da's positief :)


Eigenlijk zie ik alles wel zitten buiten financiële analyse en wiskunde.. Nog een kleine maand tijd om daar verandering in te brengen.

Cadiuro

Legacy Member
evil_konijn zei:
Ik kijk niet eens naar het uur als ik studeer.
Beu-> pauze
Honger-> eten

Als ik dit zou aanhouden, zou mijn dag er zo uitzien:

Opstaan
Eten
Slapen

boogje

Legacy Member
Mijn dagschema:

9u00: opstaan
9u30: leren
23u30: slapen

Makkelijker te onthouden en works like a charm de vorige twee jaren.

Iemand

Legacy Member
Baats zei:
Recht gaat toch een pak beter vooruit ze, nu heb ik tenminste het gevoel dat ik iets doe :p

Ik vond die kerel idd ook zeer aangenaam, en de leerstof nu was ook niet zo moeilijk, dus da's positief :)


Eigenlijk zie ik alles wel zitten buiten financiële analyse en wiskunde.. Nog een kleine maand tijd om daar verandering in te brengen.

Van wie hebben jullie recht?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan