Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Heb je de juiste studiekeuze gemaakt?


  • Totaal aantal stemmers
    219
  • Opiniepeiling gesloten.

Snowyflake

Legacy Member
Aww kheb al spijt van mijn eigen maatregel :s, net wakker maar heb mij gisteren voorgenomen dat ik pas mag ontbijten als ik nog een hoofdstuk afwerk, maar heb nu al super veel honger en geen zin in dat hoofdstuk :sad:

coldplayke zei:
Hoe maken jullie je planning eigenlijk: zetten jullie je vakken wat door elkaar, of werken jullie elk vak apart af alvorens naar het volgende te gaan?

Vak per vak, ik verdiep mij graag in één vak dan kan je helemaal opgaan in die wereld voor paar dagen en begrijp je beter alle verbanden die erin zitten en zie je het hele plaatje.

In het middelbaar vond ik het ook vreselijk als ik twee examens per dag heb omdat ik niet graag 2 verschillende vakken op één dag bekijk.

Alteration

Legacy Member
Spijtig dat 'k geen wiskunde heb. Mis het wel, die oefeningen. Nu is het enkel theorie tot in de oneindigheid, steekt wat tegen.

Snowyflake zei:
Aww kheb al spijt van mijn eigen maatregel :s, net wakker maar heb mij gisteren voorgenomen dat ik pas mag ontbijten als ik nog een hoofdstuk afwerk, maar heb nu al super veel honger en geen zin in dat hoofdstuk :sad:

Eet is gewoon. Dat ge hoofdstukken afwerken aan snoep koppelt, ok. Maar uw ontbijt hebt ge nu eenmaal nodig.

Snowyflake

Legacy Member
Baats zei:
Tijd dat ik klaarraak met deze wisk oef.. Soms zit ik echt lang bezig aan één oefening en dan heb ik het gevoel dat ik van de hele dag eigenlijk niets gedaan heb :/

Waar zit ge al bij wiskunde?

Alteration zei:
Spijtig dat 'k geen wiskunde heb. Mis het wel, die oefeningen. Nu is het enkel theorie tot in de oneindigheid, steekt wat tegen.

² daar ben ik eigenlijk het liefst mee bezig, is zo beetje chill cruisen :D

Utred

Legacy Member
Snowyflake zei:
Aww kheb al spijt van mijn eigen maatregel :s, net wakker maar heb mij gisteren voorgenomen dat ik pas mag ontbijten als ik nog een hoofdstuk afwerk, maar heb nu al super veel honger en geen zin in dat hoofdstuk :sad:

Dat is idioot.

Baats

Legacy Member
Snowyflake zei:
Waar zit ge al bij wiskunde?



² daar ben ik eigenlijk het liefst mee bezig, is zo beetje chill cruisen :D

Bijna alle oefeningen gemaakt, nu nog een klein stukje matrices :)
Jij?

Maar 'k ga straks wel wat recht er door jagen, dan heb ik tenminste het gevoel dat ik iets doe :unsure:

Utred

Legacy Member
Snowyflake zei:
Nja als ik dat niet opleg aan mijzelf komter weer niets van ..

Want je gaat je zeker goed kunnen concentreren als je hersenen vooral bezig zijn met te roepen dat je honger hebt

Snowyflake

Legacy Member
Baats zei:
Bijna alle oefeningen gemaakt, nu nog een klein stukje matrices :)
Jij?

Maar 'k ga straks wel wat recht er door jagen, dan heb ik tenminste het gevoel dat ik iets doe :unsure:

Aah cva, die matrices gaan nog vrij snel :)
Ik ben al klaar met alle oefeningen van wiskunde, enkel nog van het laatste hoofdstuk oef2 en die toepassingen maar dat zien we pas komende week in de laatste les :D

Ik moet vandaag 25 pagina's onderneming en overheid (soor van europees mededingingsrecht) en dan nog 25p gewoon recht onderlijnen en fluoseren.

Cadiuro

Legacy Member
Eerst had ik spijt dat ik gisteren niet naar het Glazen Huis in Leuven was geweest (Netsky enal), maar nu ik filmpjes zie, heb ik niet zo'n spijt. Tleek zo'n typisch gratis-optreden-publiek: beetje bewegen maar daar toch vooral staan. Ik kan daar echt niet tegen he.

Is zoals in fak Letteren een aantal weken terug - de ene knaller na de andere à la Wild Thing, Who the fuck is Alice, We Will Rock You, kortom, echt muziek waar je om 3u 's ochtends zo hard mogelijk moet op meebrullen... Maar neen, enkel wij met een man of vijf, en dat is dan nog niet eens onze home-fakbar. Was daar echt teleurgesteld in.

Enfin, eten binnen tien minuutjes, om 2u of half drie beginnen en hopelijk doorknallen tot de avond.

Matt.

Legacy Member
Na elk hoofdstuk? Sommige cursussen hebben hoofdstukken van 10blz, andere van 100blz? :p

Over diploma's gesproken, ik heb nog steeds geen officieel birefje gekregen om in te kaderen en aan de muur te hangen. :s

Snowyflake

Legacy Member
playforfun91 zei:
Kzou een andere motivatie zoeken :D Zoals: ik ga een diploma halen als ik leer :D

nah dat is te lange termijn dat marcheert niet :p Wat wel ook helpt is de gedachte van erasmus volgend jaar. 1ste zit en betere punten verhogen uw kansen op betere locaties.

_ns_ zei:
of na elk hoofdstuk mogen fappen!

:lol:

AmandaH

Legacy Member
josilirios zei:
alle vakken na mekaar in omgekeerde volgorde dan de examens
als je bvb examen 3, 2 en 1 hebt ( in die volgorde) studeer ik in de blok eerst 1 dan 2 dan 3. Zo heeft mijn zus het mij geleerd (toen ik nog een noob was) en doe het eignelijk nog altijd zo.
Dan herinnert ge u toch relatief zeer weinig van vak 1 als ge dat als allereerste studeert en daar dan als allerlaatste examen van gaat afleggen?

Tsubasa

Legacy Member
Man man, kut dat het middelbaar al 3j geleden is. Deze wiskunde zou anders wel wat sneller gaan. Had ik in't jaar maar gewerkt. Ik ben de eerste die het hier zegt deze blok (het is dan ook dag 2 :unsure:), maar zal zeker niet de laatste zijn!

Baats

Legacy Member
Snowyflake zei:
Aah cva, die matrices gaan nog vrij snel :)
Ik ben al klaar met alle oefeningen van wiskunde, enkel nog van het laatste hoofdstuk oef2 en die toepassingen maar dat zien we pas komende week in de laatste les :D


Bwa, dat kan echt enorm traag gaan bij mij.. Zeker die economische toepassingen.

Ik smijt wiskunde aan de kant voor vandaag, effkes doorperen op Recht.

Utred

Legacy Member
evil-duckie zei:
Man man, kut dat het middelbaar al 3j geleden is. Deze wiskunde zou anders wel wat sneller gaan. Had ik in't jaar maar gewerkt. Ik ben de eerste die het hier zegt deze blok (het is dan ook dag 2 :unsure:), maar zal zeker niet de laatste zijn!

Meh, no regrets!

Snowyflake

Legacy Member
josilirios zei:
alle vakken na mekaar in omgekeerde volgorde dan de examens
als je bvb examen 3, 2 en 1 hebt ( in die volgorde) studeer ik in de blok eerst 1 dan 2 dan 3. Zo heeft mijn zus het mij geleerd (toen ik nog een noob was) en doe het eignelijk nog altijd zo.

Je zou het beter omgekeerd doen. Als examen volgorde 3,2,1 heeft leer je de blok ook 3,2,1 want anders leer je 3 maar één keer terwijl op mijn manier leer je het twee keer en zit er het herhalingsaspect in + uw laatste examen zal nog beter in uw hoofd zitten als je dat ook laatst deed in de blok. Zelf is mijn blok eigenlijk meer at random opgesteld. Probeer wel beetje rekening te houden met de volgorde maar vooral ook zorgen dat de vakken zo gepuzzeld zijn dat ik nooit de laatste dag van een vak heb op een dag zoals kerstavond of nieuwjaar want als ik dan nog niet rond ben moet ik dat vak doorschuiven terwijl op andere dag kunde er gewoon een lange nacht van maken.

Baats zei:
Bwa, dat kan echt enorm traag gaan bij mij.. Zeker die economische toepassingen.

Ik smijt wiskunde aan de kant voor vandaag, effkes doorperen op Recht.


bah liever wiskunde dan dat recht van bertel hoor :puke: Ik moet wel zeggen die laatste lessen van dienen andere prof waren wel interessant :D Recht volgend semester zie ik eigenlijk wel nog zitten bij hem.

Digital Lies

Legacy Member
efkes een dagschema samengesteld.

Dagschema:
9u: opstaan( douche + ontbijt)
10u-12u30: studeren 2.5
12u30-14u: eten+pauze
14u-17u: studeren 3
17u-18u: pauze (lopen?)
18u-20.30u: studeren 2.5
20.30-21.30 eten + pauze
21.30-23u: studeren 1.5
23u30: slapen

Ziet dit er haalbaar uit of riskeer ik een burn-out?
(kdoe Informatica btw, kmoet nie veel vanbuiten studeren, vooral veel oefeningen maken en concepten begrijpen)
Het concept van een inhaalweek is me trouwens vreemd. Ik heb nog gewoon een week les van bijna alle vakken.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan