Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Heb je de juiste studiekeuze gemaakt?


  • Totaal aantal stemmers
    219
  • Opiniepeiling gesloten.

Kitteh

Legacy Member
Ik leer ook op kot, zo ver mogelijk weg van de kerstsfeer. Na 5 jaar unief blijft het nog altijd in mijn hoofd kerst=vakantie=niks doen.
Nu gewoon nog proberen weg te blijven van mijn tamzak-kotgenoten en samen te leren met de strevertjes. Enige nadeel is dat die om 9u 's ochtends beginnen :sleep:

joshetei

Legacy Member
8u 'smorgens beginnen --> 6-7u 'savonds stoppen --> 6u tot 12u vrijen tijd -->win!profit!chill!

sommige mensen hebben inderdaad hun beste moment savonds om te studeren maar voor velen is de blok ook zwaarder dan nodig omdat ze te lang in hun bed blijven liggen. In dit ritme kan ik gewoon elke avond op café gaan en toch minstens 8u studeren.

glashelder

Legacy Member
joshetei zei:
8u 'smorgens beginnen --> 6-7u 'savonds stoppen --> 6u tot 12u vrijen tijd -->win!profit!chill!

sommige mensen hebben inderdaad hun beste moment savonds om te studeren maar voor velen is de blok ook zwaarder dan nodig omdat ze te lang in hun bed blijven liggen.
Nee, ik ga gewoon later slapen en sta later op... Het verschuift gewoon een paar uur, het is daarom niet zwaarder of ik doe daarom niet minder (alhoewel ik echt geen 10-11 uur per dag ga blokken :wtf:), mijn ritme is gewoon anders. Er is niemand die zegt dat je 's ochtends moet beginnen en 's avonds moet stoppen, je kan ook gewoon 's middags of in de late namiddag beginnen en doorgaan tot 's avonds of 's nachts. Dan is het niet zwaarder, het is gewoon op een ander tijdstip. Ik zou het véél zwaarder hebben moest ik om 8 uur moeten beginnen en dan x uur moeten blokken zonder eerst eens op m'n gemak bezig te zijn (mijn pauzes zouden verschrikkelijk uitlopen).

Ik doe eerst alles wat ik wil en als ik mij begin te vervelen, als het internet op is of als ik mij ál te schuldig begin te voelen, dan begin ik. En dan werk ik wel door tot ik klaar ben met wat er gepland is. En dan ga ik later slapen ja, maar dat maakt niet uit want ik kan toch uitslapen :p

Da's wel raar tijdens de blok, dan zie je hier mensen posten om 11u dat ze zich 3 uur overslapen hebben of weet ik veel, en dan denk je van wtf, ik ben net wakker, ik ga eerst nog iets eten, op 't gemak een beetje rondsurfen, een serietje checken en dan begin ik wel een keer :p Of om 16 uur posten ze dat ze een slechte dag hebben gehad en hun doelstellingen niet gehaald hebben, terwijl ik denk van "allez, je hebt nog heel de avond en nacht" :p

Snowyflake

Legacy Member
glashelder zei:

Jep weeral dikke ² hier :p

Vorig jaar in December in het begin van de blok verklaarde mijn vriendin mij zot en had ze altijd zo'n zot gedacht van mensen die 's nachts blokten. Iedereen ziet dat als zoveel zwaarder of weet ik veel wat :p Maar doordat ze met mij samen was kon ze nauwkeurig mijn bioritme zien en besefte ze dat het eigenlijk gewoon hetzelfde is als haar maar dan alles 6u opgeschoven.

Alteration

Legacy Member
Snowyflake zei:
Jep weeral dikke ² hier :p

Vorig jaar in December in het begin van de blok verklaarde mijn vriendin mij zot en had ze altijd zo'n zot gedacht van mensen die 's nachts blokten. Iedereen ziet dat als zoveel zwaarder of weet ik veel wat :p Maar doordat ze met mij samen was kon ze nauwkeurig mijn bioritme zien en besefte ze dat het eigenlijk gewoon hetzelfde is als haar maar dan alles 6u opgeschoven.

En zo vredig stil dat het dan is :applause:

glashelder

Legacy Member
Snowyflake zei:
Jep weeral dikke ² hier :p

Vorig jaar in December in het begin van de blok verklaarde mijn vriendin mij zot en had ze altijd zo'n zot gedacht van mensen die 's nachts blokten. Iedereen ziet dat als zoveel zwaarder of weet ik veel wat :p Maar doordat ze met mij samen was kon ze nauwkeurig mijn bioritme zien en besefte ze dat het eigenlijk gewoon hetzelfde is als haar maar dan alles 6u opgeschoven.
Ja, zo precies alsof je doorblokt tot midden in de nacht van 's morgens vroeg. Benee, ik begin maar als veel mensen al klaar zijn :p

Mijn ma snapt dat ook niet. Die denkt dat ik veel minder slaap omdat ik zo laat ga slapen. Ze wéét ook wel dat ik later opsta, maar toch klopt dat volgens haar niet, en denkt ze dat het superongezond is en dat ik daar zwak en ziek van word of zo :p

Het enige nadeel dat ik al ondervonden heb is dat je de dag voor het examen met een blokmoment minder zit :p Waar je normaal zou doorgaan tot 's nachts kan dat niet altijd, als je al vroeg op de ochtend een examen hebt. Maar dan begin ik wat vroeger. Oh, en examens om 9 uur zijn ook kut als je in dat ritme zit, aangezien ik dan om 6u30 op moet. Gelukkig heb ik er nu maar ééntje (helemaal aan 't eind), de rest is om 14u :woohoo:

Kitteh zei:
Gebeurt dat ooit? :unsure:
Dat gebeurt wel eens, het probleem is dat ik dan weer van voor af aan begin :unsure: Dan ga ik weer naar Facebook, dan weer 9gag, dan nog eens 9lives,... Tegen dat ik aan het eind van dat riedeltje zit, is er meestal op de eerste sites wel weer iets nieuws :unsure:

Misericordiam

Legacy Member
Maar o wee als je dan examen om 09.00 in de ochtend hebt.

Bioritme naar de kloten en als je zoals mij een slechte slaper bent, bye bye nachtrust en frisse geest.

Ninja edit: zoals je dus zelf zegt :p

freakykiller

Legacy Member
Tja dat is het enige moeilijke.

Oftewel schakel ik me bioritme terug tegen dat het examens is, of ik slaap gewoon 1/3/5 uur. Sowieso moet ik nog altijd immens veel doen de dag voor mijn examen en gebeurt et heel weinig dat ik >5 uur slaap voor mijn examen.

's nachts leren gaat nu eenmaal beter :cool:

Iemand

Legacy Member
Voila, mijn nachtelijk moment zit er al op. Morgen een tandje hoger schakelen, maar moet 's avonds bij kameraden.

Aangename ontspanning maar wel uurtjes weg!

Veel succes nog hier. We zijn goed bezig, den blok moet nog beginnen en we zijn al on fire. Katsing.

Joeshoe

Legacy Member
Mijn vader is ook zo iemand die vindt dat je moet beginnen studeren om 8u 's morgens, anders ben je niet goed bezig :wtf:
Ik begin gewoon een paar uur later tegen de middag en doe dan door tot 's avonds of 's nachts. Ik ben geen ochtendmens en ik ben verschrikkelijk slecht in vroeg opstaan, zelfs al ga ik vroeg slapen (21-22u) geraak ik nog niet uit bed voor 11u.
Tot nu toe nooit problemen gehad met nachtleren, elke blokperiode is er wel één examen waar ik tot een uur of 4-5 's nachts zit te leren om dan 3 uur later examen te gaan spelen.

Snowyflake

Legacy Member
Alteration zei:
En zo vredig stil dat het dan is :applause:

idd :woohoo: alé meestal studeer ik wel met muziek maar toch dan kan de muziek veel zachter staan omdat je geen lawaai moet wegfilteren :D Of als de koptelefoon te warm word aan de oren, hem effe afzetten :p

glashelder zei:
Ja, zo precies alsof je doorblokt tot midden in de nacht van 's morgens vroeg. Benee, ik begin maar als veel mensen al klaar zijn :p

Mijn ma snapt dat ook niet. Die denkt dat ik veel minder slaap omdat ik zo laat ga slapen. Ze wéét ook wel dat ik later opsta, maar toch klopt dat volgens haar niet, en denkt ze dat het superongezond is en dat ik daar zwak en ziek van word of zo :p

Jep daar hebben mijn oudjes ook wat problemen mee. Ze weten ondertussen al dat tot 12u 's middags in mijn bed liggen niet betekent dat ik niets doe (waren ze in het begin bang voor) maar nu hebben ze altijd schrik van "slaap je wel genoeg?" "zie dat je aan genoeg uren slaap geraakt" en van die zinnekes ... Terwijl ik tijdens de blok en examens wss meer slaap dan tijdens het jaar ... Want dan time ik het altijd mooi af op 8u terwijl tijdens het jaar ben ik blij met 6u slapen. maja dat snappen ze nog niet zo goed :p

pietjepek zei:
Maar o wee als je dan examen om 09.00 in de ochtend hebt.

Bioritme naar de kloten en als je zoals mij een slechte slaper bent, bye bye nachtrust en frisse geest.

Ninja edit: zoals je dus zelf zegt :p

Jep die examens om 9u ontregelen alles :s Op examendagen las ik dan uiteraard een middagdutje in om de verloren slaap in te halen :p Ik probeer die nacht voor het examen wel altijd nog aan de gouden 3u slaap te geraken. Dus tegen 4-5u gaan slapen. Vroeger lukt meestal niet door bioritme. Dan heb ik op het examen meestal toch genoeg adrenaline op helder en fris te zijn voor 2-3 uurkes en krijg pas mijnen klop eenmaal thuis :D Maja zoals ik al zei dan is het siesta :p

Utred

Legacy Member
Planning is gemaakt! Morgen begin ik en ik heb 3/4 dagen buffer.
Waarom heb je een dokter nodig?

coldplayke

Legacy Member
Hoe maken jullie je planning eigenlijk: zetten jullie je vakken wat door elkaar, of werken jullie elk vak apart af alvorens naar het volgende te gaan?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan