Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Heb je de juiste studiekeuze gemaakt?


  • Totaal aantal stemmers
    219
  • Opiniepeiling gesloten.

_ns_

Legacy Member
Ik ken er nochtans genoeg die boekhouden hebben/hadden in hun 1e bac zonder dat ze in het middelbaar daar iets van hadden gezien hoor. Dat zou ge nu toch wel op u eigen moeten kunnen :oink:

TheRedDevils

Legacy Member
Matt. zei:
Gisteren op ons forum 3 dt-fouten in 1 zin. En zijn post bestond uit 1 zin. :p
Aan 't twijfelen als ik ga lopen of als 'k nog een dag wacht... :p

Wacht nog een dag en loop langs de coupure. Als ik daar iemand zie lopen aan een bommatempo kan ik :' Aaah Matt!' roepen :evil:
Ik zal u dan opt gemak inhalen :unsure:

Morrissey

Legacy Member
De resultaten van die oefeningen staan nochtans in mijn boek als correct... Alé, ge moet de kansen vermenigvuldigen natuurlijk.

NotoriousP

Legacy Member
Morrissey zei:
Dus als ik het goed begrijp:

De kans dat ge ze alle 5 juist toewijst=
1/5 + 1/4 +1/3 +1/2 +1/1= 1/120

De kans dat ge er 2 juist toewijst =
1/5 + 1/4

De kans dat ge er 1 juist toewijst =
1/5
?

5 toewijzen is juist indien je vermenigvuldigt ipv optelt. De rest is fout volgens mij. Bij 2 juist toewijzen bereken je toch enkel maar de situatie dat de eerste en de 2de een juiste fiets krijgen, hier hou je geen rekening met de andere 3...

Baats

Legacy Member
Snowyflake zei:
muhahaha eentje voor Baats en TRD die zich ergeren aan dt-fouten in de samenvatting.
Ook de eerste dt-fout die ik vind :$

op p158, "Antwerpen laad een kraan komen" :rofl:

Ge zout bijna denken dat het express is om jullie te ambeteren :p

Haha, ik heb gisteren exact dezelfde fout aan een maat getoond, 't ging er effkes over ze :p

Ook al een paar keer 'ik wordt' gelezen :help:

En net in een mail van een medestudent: 'ik vindt'.

KILL IT WITH FIRE.

JasonC

Legacy Member
_ns_ zei:
Ik ken er nochtans genoeg die boekhouden hebben/hadden in hun 1e bac zonder dat ze in het middelbaar daar iets van hadden gezien hoor. Dat zou ge nu toch wel op u eigen moeten kunnen :oink:

Er is een verschil tussen wanneer je het vak toevallig krijgt in een bachelor opleiding en wanneer je ook echt de richting boekhouden hebt studeert, dat zijn 9 studiepunten voor een heel jaar, vijf uren in de week. Een examen boekhouden voor iemand die toegepaste informatica of KMO-management studeert zou ik wel aankunnen, die zien da veel minder uitgebreid.
De ene is er tenslotte rapper mee weg dan de andere ;)

metaphore

Legacy Member
Morrissey zei:
Dus als ik het goed begrijp:

De kans dat ge ze alle 5 juist toewijst=
1/5 + 1/4 +1/3 +1/2 +1/1= 1/120

De kans dat ge er 2 juist toewijst =
1/5 + 1/4

De kans dat ge er 1 juist toewijst =
1/5
?

En @ Y-ssin. Boekhouden bij acc/fisc is toch echt niet zo moeilijk? Ik had ook maar zéér beperkte kennis uit het middelbaar (kleine balansen, D=C en enkele verrichtingen) en ik draai moeiteloos mee bij boekhouden... (En ja, ik zit in dezelfde richting)

Kansrekenen is 8jaar geleden maar ik denk eerder:
Kans dat ge er exact 2 juist toewijst:

(1/5 x 1/4 x 2/3 x 1/2 x 1) + (4/5 x 1/4 x 1/3 x 1/2 x 1) + ( 4/5 x 3/4 x 1/3 x 1/2 x 1) + ( 4/5 x 3/4 x 2/3 x 1/2 x 1) = 42/120

ergens zit ik fout :unsure: maar het gaat de goede richting uit volgens mij :p

edit: ben nog een aantal mogelijkheden vergeten, maar volgens mij kunde dit beter met een combinatie oplossen :p
de combinatie van 2 uit 5 + combinatie van 3 uit 5, is dat niet de kans?

Damn ik ben precies alles van wiskunde vergeten ^^

Matt.

Legacy Member
Inderdaad. Ze vragen ook weer de moeilijkste. :p
Kans dat ge er 5 juist toewijst is 1/120.
Kans dat ge er 4 juist toewijst is 0.
Kans dat ge er 3 juist toewijst is 1/12. (10/120) (Ge kunt op 10 (4+3+2+1) manieren 2 mensen wisselen.)
Kans dat ge er 2 juist toewijst impliceert dat ge er 3 verkeerd toewijst. Ge kunt 10 koppels juist kiezen, en per koppel dat je juist kiest kunt ge de rest op 2 verschillende manieren "fout" zetten, dus ik zou zeggen 2/12. (20/120)
Kans dat ge er 1 juist toewijst impliceert dat ge er 4 verkeerd toewijst. Ge kunt er 5 juist zetten (aja iedereen 1 keer), en dan kunt ge de anderen nog op 9 verschillende maniern "fout" zetten, dus 9/24. (45/120)
Kans dat ge er 0 juist toewijst is dan 1-de rest.

Zoiets? :p Extrapoleren naar meer fietsers moet wel lukken, maar da's nog meer denkwerk. :unsure:

Lopen zal voor morgen zijn, teveel tijd verspild met dit raadseltje. :p

Cadiuro

Legacy Member
Bah, wat een dag was dees weer. Veel geprobeerd te leren, maar opt einde toch moeten vaststellen dat er niet veel van gekomen is.

Sebiet nog wat doen. Eerst eten, njam

Tsubasa

Legacy Member
Cadiuro zei:
Bah, wat een dag was dees weer. Veel geprobeerd te leren, maar opt einde toch moeten vaststellen dat er niet veel van gekomen is.

Sebiet nog wat doen. Eerst eten, njam

Gij zegt dat precies elke dag? :unsure:

coldplayke

Legacy Member
Ik heb een idee voor een volgende label...wait for it...wait for it...
Utred = 9 richtingen

Matt.

Legacy Member
Dat van mij zou moeten kloppen, want 0 juist zetten kunt ge op 4*11=44 manieren en dan komt ge aan één in totaal!
Ziet, gewoon logisch nadenken, ik zou echt niet meer weten wanneer ge nu een permutatie moet gebruiken of zo. :p

Vio

Legacy Member
Matt. zei:
Dat van mij zou moeten kloppen, want 0 juist zetten kunt ge op 4*11=44 manieren en dan komt ge aan één in totaal!
Ziet, gewoon logisch nadenken, ik zou echt niet meer weten wanneer ge nu een permutatie moet gebruiken of zo. :p

"op hoeveel manieren kunnen 5 wielrenners plaatsnemen op 5 fietsen" => permutatie en dan is er maar 1 juiste bij. dus 1/aantal manieren

En dan 2 wielrenners op de juiste fiets moet ge eerst kijken of het MINSTENS twee wielrenners op de juiste fiets is of JUIST twee fietsers dat is altijd belangrijk om naar te kijken in de vraagstelling ook.

Morrissey

Legacy Member
Ja, de vraagstelling is wat vaag geformuleerd. Maar aangezien het een inleiding op statistiek is (we zijn daar echt niet veel), zal JUIST twee fietsers zijn.

Subai

Legacy Member
Insomnasia zei:
Repke gegeven, made my day :)
Pauzes lopen weer uit vandaag...

Thank you sir, straks, binnen 10min vlieg ik er weer in! Heb mijn tweede adem gevonden met de nodige suikers en cafeïne - zo'n golden power kan echt wonderen doen.

Racing_Genk

Legacy Member
Y-Ssin zei:
Ik studeer bac accountancy-fiscaliteit (1ste jaar), en heb wel het gevoel dat dit de juiste richting voor mij is. Het is allemaal reuze interessant maar ook moeilijk, althans voor mij dan. Het zit zo: bijna iedereen van mijn klas heeft int secundair boekhouden-informatica of kantoor gedaan, die hebben dus al veel boekhouden gezien. Voor dit academiejaar had ik nog nooit boekhouden gezien. Ik moest dus extra moeite doen, heb dit niet gedaan :doh: en nu kan ik helemaal nimeer mee. Ik heb het examen boekhouden van november al niet meegedaan, dit examen is ook onhaalbaar voor mij, ik vrees dat ik die achterstand dit academiejaar nimeer kan inhalen, tzal dus voor 2de zit zijn, of volgend jaar overdoen (met zoveel mogelijk vakken van het 2de weliswaar, de rest lukt wel goed).
Nu wil ik ondertussen mijn basis wel bijschaven, mijn vraag was nu, kent iemand goeie instanties waar dit mogelijk is...? Ik denk dan eerder aan de vorm van bijscholing, mss een soort avondschool. Is dit mogelijk als je nog voltijds dagonderwijs volgt?
Tis voor in de regio Antwerpen, ik heb al weleens gehoord van het CVO op het Zuid, mss hen eens belleke geven...?
Grappig da ge met zo'n excuus afkomt van "die hebben al boekhouden int middelbaar gehad"

Ik heb nooit boekhoudne gehad en kwas tiende van de 400 op het proefexamen van boekhouden... Terwijl der zeker zo'n 100 al ooit boekhouden hebben gehad

Kortom: ge deed geen moeite en das de oorzaak

Edit: ik lees nu pas da ge zegt da geen extra moeite hebt gdn :p, ma wrm bijscholing nodig? Als ge uw cursus deftig leest kunt ge daar aan uit zonder bijles..

Snowyflake

Legacy Member
Matt. zei:
Gisteren op ons forum 3 dt-fouten in 1 zin. En zijn post bestond uit 1 zin. :p
Aan 't twijfelen als ik ga lopen of als 'k nog een dag wacht... :p

Ik ga sebiet gaan lopen :D Kheb zo'n start to run schema voor leerlingen om 3km in 6 weken te kunnen lopen :p Kwestie dat ik volgende maand bij het snowboarden toch wat basisconditie heb :p

Dus over half uurtje ga ik 18 minuten gaan lopen waarvan ik de helft mag stappen :applause:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan