Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Heb je de juiste studiekeuze gemaakt?


  • Totaal aantal stemmers
    219
  • Opiniepeiling gesloten.

Nas

Legacy Member
Lol, den dezen ontbrak er nog aan.

Even situatie schetsen: een volledig semester lang ligt de frigo vol met beschimmelde producten. Nooit van mij, want als ik iets koop, maak ik het meteen klaar.
Laatste 3 weken minder, want ik zat in de kerstvakantie alleen in het gebouw en heb alles weggesmeten van iedereen. Deze week terug een of twee beschimmelde dingen.

Nu in de kerstvakantie was de frigo uitgevallen, kuisvrouw zei dat ze naar de kotbaas ging bellen, maar blijkbaar dus niet gebeurd. Nu ik had de frigo niet echt nodig (enkel blikjes Pepsi), dus no problem for me.

Nu hangt er op de frigo een papier met de woorden: 'Wil iemand de kotbaas bellen, want de frigo is stuk en ik heb geen belkrediet meer (:lol:). En beschimmelde producten weg = goor!'

:')

metaphore

Legacy Member
allright, iedereen van men collega kandidaten orthopedie is juist naar de staf-vergadering geweest int ziekenhuis, behalve ik.

Weer goeie punten gescoord zo vlak voor de selectie :sop:

Iemand

Legacy Member
Y-Ssin zei:
Ik studeer bac accountancy-fiscaliteit (1ste jaar), en heb wel het gevoel dat dit de juiste richting voor mij is. Het is allemaal reuze interessant maar ook moeilijk, althans voor mij dan. Het zit zo: bijna iedereen van mijn klas heeft int secundair boekhouden-informatica of kantoor gedaan, die hebben dus al veel boekhouden gezien. Voor dit academiejaar had ik nog nooit boekhouden gezien. Ik moest dus extra moeite doen, heb dit niet gedaan :doh: en nu kan ik helemaal nimeer mee. Ik heb het examen boekhouden van november al niet meegedaan, dit examen is ook onhaalbaar voor mij, ik vrees dat ik die achterstand dit academiejaar nimeer kan inhalen, tzal dus voor 2de zit zijn, of volgend jaar overdoen (met zoveel mogelijk vakken van het 2de weliswaar, de rest lukt wel goed).
Nu wil ik ondertussen mijn basis wel bijschaven, mijn vraag was nu, kent iemand goeie instanties waar dit mogelijk is...? Ik denk dan eerder aan de vorm van bijscholing, mss een soort avondschool. Is dit mogelijk als je nog voltijds dagonderwijs volgt?
Tis voor in de regio Antwerpen, ik heb al weleens gehoord van het CVO op het Zuid, mss hen eens belleke geven...?

Egdt? :s
Kerel, zet u aan dat boek en leer wat. Zo overdreven moeilijk is dat niet en het kost veel minder tijd en geld.

JasonC

Legacy Member
Mensen ik heb niet gevraagd achter een preek, ik heb het volgende gevraagd:

Nu wil ik ondertussen mijn basis wel bijschaven, mijn vraag was nu, kent iemand goeie instanties waar dit mogelijk is...? Ik denk dan eerder aan de vorm van bijscholing, mss een soort avondschool. Is dit mogelijk als je nog voltijds dagonderwijs volgt?
Tis voor in de regio Antwerpen, ik heb al weleens gehoord van het CVO op het Zuid, mss hen eens belleke geven...?

Dank u ;)

glashelder

Legacy Member
Doe dat gewoon in tweede zit op je gemak. Statistiek was ook een lost cause bij mij (3/20 in eerste zit) en in tweede zit heb ik gewoon geen excuses meer gebruikt en me er gewoon aangezet en niet zitten wenen van het gaat niet en ik kan het niet en ik wil het niet.

Ik had uiteindelijk ook maar een 10 hoor in tweede zit, maar 'k was er wel door. En ik dacht tijdens eerste zit dat ik er nooit door zou zijn.

Dus. Niet zagen en kijk eerst eens wat er gebeurt als je er wél moeite voor doet. Dingen lijken al snel onhaalbaar als je geen inzicht hebt in de structuur en niet weet hoe het allemaal in elkaar past. Zodra je een beetje moeite doet en het overzicht krijgt, valt het allemaal wel mee.

WolCoM

Legacy Member
Snowyflake zei:
Ik ga sebiet gaan lopen :D Kheb zo'n start to run schema voor leerlingen om 3km in 6 weken te kunnen lopen :p Kwestie dat ik volgende maand bij het snowboarden toch wat basisconditie heb :p

Dus over half uurtje ga ik 18 minuten gaan lopen waarvan ik de helft mag stappen :applause:

Haha, dat is toch al te belachelijk zo'n schema. 6 (!!!) weken voor 3 (!!!) km? :p

3km dat is een scheetje laten en ge zijt er.

Morrissey

Legacy Member
Y-Ssin zei:
Mensen ik heb niet gevraagd achter een preek, ik heb het volgende gevraagd:
Dank u ;)

Gaat gewoon werken he, als het eerste semester boekhouden al te moeilijk is. Wat in godsnaam gaat gij de komende 2,5 jaar liggen doen?

Hellrabbit

Legacy Member
metaphore zei:
allright, iedereen van men collega kandidaten orthopedie is juist naar de staf-vergadering geweest int ziekenhuis behalve ik.

Weer goeie punten gescoort zo vlak voor de selectie :sop:

Die jeugd van tegenwoordig kan geen Nederlands meer zeker? :s

Cadiuro

Legacy Member
Tsubasa zei:
Gij zegt dat precies elke dag? :unsure:

Elke dag is wat overdreven, maar wel regelmatig.
Vooral de voorbije dagen ging het best goed eigenlijk. Wel wat stress voor mijn examen vrijdag - kga mij morgen bezighouden met voorbeeldexamens en oefeningen en examenvragen en aan de hand daarvan de curus herleren.

Efflorescence

Legacy Member
Eindelijk terug op schema!
Me = happy woman now :p
(Hoogstwaarschijnlijk verpest ik het morgen al weer :p)

Iemand

Legacy Member
Y-Ssin zei:
Mensen ik heb niet gevraagd achter een preek, ik heb het volgende gevraagd:



Dank u ;)

Ik zeg u dat ge uwe cursus, moet blokken. Dat is de basis. Als je nu al geen tijd vindt om de basis onder de knie te krijgen zal dat zeker niet gaan wanneer je nog es tijd aan externe opleidingen moet hangen.

Wanneer je louter adressen wil google je maar.

Exorikos

Legacy Member
Efflorescence zei:
Eindelijk terug op schema!
Me = happy woman now :p
(Hoogstwaarschijnlijk verpest ik het morgen al weer :p)

Zoveel vrouwen in deze thread vandaag! Saphira is wel al even niet meer geweest... :sad:

metaphore

Legacy Member
Exorikos zei:
Zoveel vrouwen in deze thread vandaag! Saphira is wel al even niet meer geweest... :sad:

Mja die heeft nogal veel op de trein gezeten de laatste dagen, van Gent naar Leuven (en volgende dag terug) ;), dus ze had weinig tijd om op het forum te zitten...

Maar ik moest wel de groetjes doen aan u :unsure:

Racing_Genk

Legacy Member
Y-Ssin zei:
Mensen ik heb niet gevraagd achter een preek, ik heb het volgende gevraagd:



Dank u ;)
Ik raad u aan te stoppen met accountancy fiscaliteit en een job als magazijnier oid te zoeken. Als ge voor de BASIS van boekhouden al bijlessen nodig hebt acht ik u niet in staat om de moeilijkere dingen te begrijpen.

Vincort

Legacy Member
Racing_Genk zei:
Ik raad u aan te stoppen met accountancy fiscaliteit en een job als magazijnier oid te zoeken. Als ge voor de BASIS van boekhouden al bijlessen nodig hebt acht ik u niet in staat om de moeilijkere dingen te begrijpen.

Wat nen baas zijt gij, dus gij moet nog maar 6 ofzo halen voor erdoor te zijn? Ik kon dat proefexamen niet meedoen :(

Ik vind alle EO cava makkelijk maar die laatste daar is toch iets pittiger, "test 2" moet ik nog bekijken. Vooral de correcte info uit die proefbalans halen vind ik soms lastig. Ik haat het ook als ze er niet bij vermelden of het gegeven bedrag incl of excl btw is :angry:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan