Burrid
Legacy Member
Matt. zei:Goh, ik heb dat vak niet gevolgd hé.Maar als ik taxonomie e.d. moet leren, zie ik dat nooit zitten. Ik heb nog uren naar vissen en vogels en zoogdieren zitten staren tot ik gans diene taxonomie vanbuiten kon, dat is echt afstompend en allesbehalve leuk. Bovendien is het niet erg nuttig, afhankelijk van wat je wil doen natuurlijk. Het is leuk om te weten "ah, dat is die plant", en als ge dat weet, weet ge genoeg om de rest op te zoeken. Wat de wetenschappelijke naam, familie, etc. van al die planten is, vind je dat echt interessant? Je kan dan beter onkruidkunde of zo komen volgen bij ons, dat heeft tenminste nog nuttige toepassingen als ge weet welk onkruid welk is, en hoe ge het kunt bestrijden.
(Niet dat ik dat interessant vond en zou aanraden, integendeel.)
Taxonomie is inderdaad geen pretje. Maar ik had gehoopt dat het niet enkel dat ging zijn. Zo kan je bvb aan de boom afleiden wat er in de ondergrond zit: maretak in boom duid op kalkbodem.
Daar hoop ik meer op

Maar als ik taxonomie e.d. moet leren, zie ik dat nooit zitten. Ik heb nog uren naar vissen en vogels en zoogdieren zitten staren tot ik gans diene taxonomie vanbuiten kon, dat is echt afstompend en allesbehalve leuk. Bovendien is het niet erg nuttig, afhankelijk van wat je wil doen natuurlijk. Het is leuk om te weten "ah, dat is die plant", en als ge dat weet, weet ge genoeg om de rest op te zoeken. Wat de wetenschappelijke naam, familie, etc. van al die planten is, vind je dat echt interessant? Je kan dan beter onkruidkunde of zo komen volgen bij ons, dat heeft tenminste nog nuttige toepassingen als ge weet welk onkruid welk is, en hoe ge het kunt bestrijden.
Ik ben vooral een theoretische hippie.
ad:


(ge krijgt een troostpintje van mij moest het niet zo zijn
)