Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wie?


  • Totaal aantal stemmers
    217
  • Opiniepeiling gesloten.

Snowyflake

Legacy Member
Nog één hoofdstuk en dan als beloning how I met your mother aflevering met pizza :love:


TheRedDevils zei:
Geen wc-papier meer! Dan maar kladblok gebruiken, binnen een halfuur moet ik immers vertrekken :p

Ze hebben op school ook toiletten he .. :p

s0123986

Legacy Member
Ik heb een paar domme fouten gemaakt op mijn examen van maandag en ik kan dat zo moeilijk van mij afzetten. Daardoor lukt het gelijk ook niet om deftig te leren voor het examen van vrijdag. De tijd begint hier te dringen en toch krijg ik nog niets van stress om mij er eens deftig aan te zetten :sad::confused:

Nas

Legacy Member
crunx zei:
Wel spijtig dan. Is dat van Carl Devos? In Leuven is politicologie net het "gemakkelijkste" vak.
Welk boek wordt er gebruikt in Leuven?
Vincort zei:
Als ge 2.4/3 grote vragen juist hebt, dan slaagt ge toch?
Ge moet ook nog termen en actua/parate kennis erbij rekenen e :p
Lorvet zei:
Tis idd van Devos, voor zover ik weet is dat het moeilijkste vak dat de Pol&Soc te verwerken krijgt (toch in het 1ste jaar).
Het is niet de moeilijkheidsgraad die het hem doet, wel de hoeveelheid. Voor mij persoonlijk dan toch.

Ironpole

Legacy Member
Lorvet zei:
En die oefeningen beginnen mij hier zwaar de keel uit te hangen. Altijd de exponentiële / nde-macht van een matrix uitrekenen met diagonaliseren = 2 blzen per deelvraagje :sop:

Ik vraag mij eigenlijk af hoe diepgaand dat die meerkeuzevraagjes gaan zijn. De meerkeuzevraagjes vanuit de oefeningenlessen vond ik meestal vrij kort. Maar zou hij dan ook vragen stellen waarbij je wel zo'n lange technische berekeningen moet doen? :confused:

Ik denk wel dat hij over alles iets gaat vragen. Maar dan nog zijn 20 vragen wel weinig, zeker als hij een mengeling wil vragen van oefeningen/theoretische vragen.

Heb alle oefeningenlessen al hermaakt, dus ik ga ne keer kijken naar de oefeningen van vorig jaar of er geen zijn die we niet gezien hebben, dan kan ik die maken...

crunx

Legacy Member
Nas zei:
Welk boek wordt er gebruikt in Leuven?

Ge moet ook nog termen en actua/parate kennis erbij rekenen e :p

Het is niet de moeilijkheidsgraad die het hem doet, wel de hoeveelheid. Voor mij persoonlijk dan toch.

Boek van prof Marc Hooghe, Politiek: Inleiding in de pol. wet. . Maar het examen is volledig meerkeuze :applause: Statistiek en Sociologie zijn de zwaarste buisvakken hier.

crunx

Legacy Member
Ja niet moeilijk. Eerste les van statistiek in een volle PDS, vroeg de prof wie er uit een wiskundige richting kwam. Nog geen 10 man stak hun hand op, inclusief mij en een vriendin :p Dan was het de beurt aan degene die 3u wiskunde hadden gehad, meer als de helft van die zaal stak hun hand op. En ik denk dat er toch zeker 500-600 man zat.

tom1

Legacy Member
Matt. zei:
Zeg tom1, waarover gaat uw thesis eigenlijk?

Farmaceutische polluenten proberen afbreken met zelfgemaakte katalysatoren (voorlopig bio palladium en goud). Eerste semester was vooral batchtestjes (proof of principle) en nu wordt het opschalen naar continue reactor.

BOEIEND E!

Utred

Legacy Member
tom1 zei:
Farmaceutische polluenten proberen afbreken met zelfgemaakte katalysatoren (voorlopig bio palladium en goud). Eerste semester was vooral batchtestjes (proof of principle) en nu wordt het opschalen naar continue reactor.

BOEIEND E!

Wat is het praktisch nut?

Utred

Legacy Member
Kan je het een beetje uitleggen? Met een voorbeeld ofzo?
Ik ben geen ingenieur e:p

Subai

Legacy Member
Nas zei:
Stand van zaken: politicologie was eigenlijk makkelijk. Had ik een dag eerder begonnen of in het jaar misschien een beetje meer gedaan, was ik er gegarandeerd door.
Eerste grote vraag zo half en half, de tweede quasi juist en de derde 100% zeker juist.
Van de termen twee niet ingevuld, eentje half.
Actua en parate kennis was nog het beste deel van het examen.

Nu weet ik toch al dat het zeker haalbaar is. Deze zomer extra zetje doen!

Ik ben ook geweest en het zag er idd doenbaar uit als je geleerd ofc (pro forma indienen ftw!). Alleen wordt het wel streng verbeterd, dat kan wel eens tegenvallen. In de zomer ga ik mij ook eens aan dat boek zetten.

PS: als ik zo lees wat jij schrijft ben jij er toch door?

Lorvet

Legacy Member
Ironpole zei:
Ik vraag mij eigenlijk af hoe diepgaand dat die meerkeuzevraagjes gaan zijn. De meerkeuzevraagjes vanuit de oefeningenlessen vond ik meestal vrij kort. Maar zou hij dan ook vragen stellen waarbij je wel zo'n lange technische berekeningen moet doen? :confused:

Ik denk wel dat hij over alles iets gaat vragen. Maar dan nog zijn 20 vragen wel weinig, zeker als hij een mengeling wil vragen van oefeningen/theoretische vragen.

Heb alle oefeningenlessen al hermaakt, dus ik ga ne keer kijken naar de oefeningen van vorig jaar of er geen zijn die we niet gezien hebben, dan kan ik die maken...
Die oefeningen op toestandsmodel zijn allemaal veel te lang naar mijn goesting, als je weet dat we maar 5 minuten gemiddeld hebben per vraag kan hij onmogelijk zo een exponentiële vragen ofzo :p
Ik heb al die oefenlessen al eens in den blok hermaakt, nu nog maar eens en formules leren. De oefeningen van vorig jaar zijn quasi dezelfde, hier en daar eentje meer, maar dat is het dan ook.

@Nas; Naar het schijnt hangt dat zwaar af van je vooropleiding. Ik ken 2 WeWi'ers die Pol&Soc doen (oud-klasgenoten) die waren er beiden vlot door. Degene met wat minder wiskundig inzicht waren idd nogal gescheten :woohoo:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan