Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wie?


  • Totaal aantal stemmers
    217
  • Opiniepeiling gesloten.

e.House

Legacy Member
Lorvet zei:
@Nas; Naar het schijnt hangt dat zwaar af van je vooropleiding. Ik ken 2 WeWi'ers die Pol&Soc doen (oud-klasgenoten) die waren er beiden vlot door. Degene met wat minder wiskundig inzicht waren idd nogal gescheten :woohoo:

Naar het schijnt hangt het af van je individuele capaciteiten, maar ik kan natuurlijk verkeerd zijn. :s:s:s:s:s:s:s

GemaneDude

Legacy Member
Mondeling exaam English Literature II ging vlotjes. Tekstvraag was een fragment van Hard Times van Dickens en daar wist ik alles van. :p Mijn presentatie ging ook wel oke, al was mijn Engels bij momenten echt te belabberd. :D

Ortwin toch wel de zaligste prof ooit tot nu toe. _O_

Matt.

Legacy Member
tom1 zei:
Farmaceutische polluenten proberen afbreken met zelfgemaakte katalysatoren (voorlopig bio palladium en goud). Eerste semester was vooral batchtestjes (proof of principle) en nu wordt het opschalen naar continue reactor.

BOEIEND E!

Welke vakgroep is da? LabMET? Organische? Niets te maken met het werk dat ge zoekt (cfr uw andere topic)? :)

Utred zei:
Kan je het een beetje uitleggen? Met een voorbeeld ofzo?
Ik ben geen ingenieur e:p

Fictief voorbeeld:
Ge hebt bv. een verontreinigd milieu, ik zeg maar een verontreinigde waterloop waarin bv. hormonen uitgescheiden door varkens zitten, maar om de een of andere reden kunt ge de bron van vervuiling niet vinden en dus het probleem ni aan de basis aanpakken. Nu wordt er bv. ook aan visvangst gedaan in die waterloop. Probleem: die hormonen kunnen accumuleren in de vissen die vervolgens opgegeten worden door mensen, en dat kan op zijn beurt zorgen voor een verstoring van de mens die die vissen eet.
Nu kunt ge met katalysatoren er bv. voor zorgen dat het water behandeld wordt en die farmaceutische producten (grotendeels) afgebroken worden! Ge kunt da doen in batch (ge voegt afvalwater toe, uw proces gaat door, ge voert uw afvalwater af, ge kuist uw reactor, voegt bv. bepaalde producten toe, en het proces kan opnieuw beginnen) of ge kunt dat continu doen (uw afvalwater wordt continu aangevoerd, afgebroken, afgevoerd, zonder dat ge bv. uw reactor moet spoelen o.i.d.).

Correct me if I'm wrong, Tom. :p

Lospeed

Legacy Member
Eens doorrammen op "theorie/blokwerk" (eigenschappen en structuren enz) maar ik ken er precies nog redelijk veel van van de vorige 2 keer. :unsure:
En dan hopelijk vandaag al beginnen aan de cyclussen en families zodat ik morgen niet TE veel moet stressen om rond te geraken. :p

Sqarzz

Legacy Member
Matt. zei:
Welke vakgroep is da? LabMET? Organische? Niets te maken met het werk dat ge zoekt (cfr uw andere topic)? :)



Fictief voorbeeld:
Ge hebt bv. een verontreinigd milieu, ik zeg maar een verontreinigde waterloop waarin bv. hormonen uitgescheiden door varkens zitten, maar om de een of andere reden kunt ge de bron van vervuiling niet vinden en dus het probleem ni aan de basis aanpakken. Nu wordt er bv. ook aan visvangst gedaan in die waterloop. Probleem: die hormonen kunnen accumuleren in de vissen die vervolgens opgegeten worden door mensen, en dat kan op zijn beurt zorgen voor een verstoring van de mens die die vissen eet.
Nu kunt ge met katalysatoren er bv. voor zorgen dat het water behandeld wordt en die farmaceutische producten (grotendeels) afgebroken worden! Ge kunt da doen in batch (ge voegt afvalwater toe, uw proces gaat door, ge voert uw afvalwater af, ge kuist uw reactor, voegt bv. bepaalde producten toe, en het proces kan opnieuw beginnen) of ge kunt dat continu doen (uw afvalwater wordt continu aangevoerd, afgebroken, afgevoerd, zonder dat ge bv. uw reactor moet spoelen o.i.d.).

Correct me if I'm wrong, Tom. :p

En de bedoeling is dat uw afvalwater 'live' gefilterd wordt in die reactor? Zie ik het juist? Of is die poluent door zijn gewijzegde conformatie met het gebonden additief onschadelijk en moet ge het er niet eer uithalen? Bestaat er geen gevaar dat u reactief invloed kan hebben op andere stoffen/mechanismen/evenwichten?

Morrissey

Legacy Member
Pauzeke pakken, ik val hier bijna in slaap :sleep:. Straks nog wat doorwerken, en eventueel dezen avond/nacht nog wat doorknallen.

xversex

Legacy Member
tom1 zei:
Farmaceutische polluenten proberen afbreken met zelfgemaakte katalysatoren (voorlopig bio palladium en goud). Eerste semester was vooral batchtestjes (proof of principle) en nu wordt het opschalen naar continue reactor.

BOEIEND E!

Bio-ir milieutechnologie? :unsure:

Ziet er nog een interessant onderwerp uit! :)

OT: 1.5 dagen voor milieurecht, knallen die handel! :)

Mss. Slash

Legacy Member
14u30 en nog maar 1 hoofdstuk gedaan :s
Amaaai het gaat weer goed vooruit vandaag..

Matt.

Legacy Member
Sqarzz zei:
En de bedoeling is dat uw afvalwater 'live' gefilterd wordt in die reactor? Zie ik het juist? Of is die poluent door zijn gewijzegde conformatie met het gebonden additief onschadelijk en moet ge het er niet eer uithalen? Bestaat er geen gevaar dat u reactief invloed kan hebben op andere stoffen/mechanismen/evenwichten?

Katalysator. Natuurlijk moet ge ervoor zorgen dat ge uw oorspronkelijke stof niet afbreekt in een andere schadelijke stof. Leer schrijven.

xversex zei:
Bio-ir milieutechnologie? :unsure:

Ziet er nog een interessant onderwerp uit! :)

OT: 1.5 dagen voor milieurecht, knallen die handel! :)

Chemie- en procestechnologie.

Fliblit zei:
EEWWWWWW WAT EEN VUILE RICHTING

Ga nog maar wat literatuur studeren, daarmee zult ge ook wel levens redden!

xversex

Legacy Member
Weet iemand soms waar je vlarem kan downloaden? (we mogen vlarem gebruiken op pc, maar ge moet uw netwerk afzetten)

EDIT: nvm, kwas vergeten daje da op navigator.emis.vito.be ook kunt opslaan als pdf :p

glashelder

Legacy Member
Lorvet zei:
Tis idd van Devos, voor zover ik weet is dat het moeilijkste vak dat de Pol&Soc te verwerken krijgt (toch in het 1ste jaar).
't Is zeker niet het moeilijkste qua moeilijkheidsgraad (er is namelijk niks moeilijk aan), het is gewoon het grootste vak, met het meeste blokwerk.

Ik heb de exacte cijfers niet en het gaat alleen maar over herexamens (wat niet 100% correct is natuurlijk, want sommige mensen stoppen of doen niet mee), maar statistiek en methodologie waren de vakken waaraan de meeste mensen deelnamen in tweede zit. Statistiek is te verklaren doordat er idd weinig mensen uit een wiskundige richting komen + de giscorrectie, en methodologie gewoon door de giscorrectie.

De andere vakken waar meer mensen herexamen voor deden, waren recht (stond op nr 3 geloof ik) en leerstelsels. Recht was vrij moeilijk vergeleken met de vorige jaren vond ik en leerstelsels is ook gewoon weer veel blokwerk.

Dáárna kwam politicologie pas. Wat mij ook verbaasd had, want ik had ook altijd gehoord dat dat hét buisvak was.

Nas: komt wel goed! Ik had ook één open vraag die beduidend minder was, maar de rest was gewoon goed.

Matt.

Legacy Member
Wait, "giscorrectie" is een oorzaak van "veel mensen met herexamens"? Niet moeilijk dat er zoveel mensen buizen voor methodologie. :s

glashelder

Legacy Member
Matt. zei:
Wait, "giscorrectie" is een oorzaak van "veel mensen met herexamens"? Niet moeilijk dat er zoveel mensen buizen voor methodologie. :s

't Is geen normale giscorrectie van +3/-1 of zo, 't is echt crazy shit en je komt er compleet gek van als je probeert van er een logica in te vinden :p Voor elke vraag is de giscorrectie anders, afhankelijk van hoeveel juiste antwoorden er zijn, maar je weet nooit hoeveel juiste antwoorden er zijn.

Dus veel mensen flippen daar gewoon op en gaan rare dingen uitsteken. Ze denken dan toch één of andere methode gevonden te hebben, of ze gaan vragen met elkaar vergelijken ("oei, twee keer vier juiste antwoorden na elkaar?") of antwoorden veel te veel of juist veel te weinig. Het is nogal moeilijk om de klassieke MC-strategie erop los te laten, dus veel mensen weten niet wat ze dan wél moeten doen als ze twijfelen over een antwoord.

Heb het nog gehad toen ik van die voorbeeldexamens maakte. Een heleboel vragen juist (niet 100% juist allemaal, dus geen volledige score, maar wel de helft of meer) en dan één of twee vragen compléét verkeerd... En ik was gebuisd. En zo had ik een 9 op mijn echte examen :p

Matt.

Legacy Member
Tja, als ge de methodologie van het punten geven al niet snapt, dan hebt ge geen recht om te slagen zeker!

Schummi88

Legacy Member
Geen fail maar succes! "Het was een schitterend examen" -- Geluk met de vragen maar dat mag al eens :p.

tom1

Legacy Member
glashelder zei:
't Is geen normale giscorrectie van +3/-1 of zo, 't is echt crazy shit en je komt er compleet gek van als je probeert van er een logica in te vinden :p Voor elke vraag is de giscorrectie anders, afhankelijk van hoeveel juiste antwoorden er zijn, maar je weet nooit hoeveel juiste antwoorden er zijn.

Dus veel mensen flippen daar gewoon op en gaan rare dingen uitsteken. Ze denken dan toch één of andere methode gevonden te hebben, of ze gaan vragen met elkaar vergelijken ("oei, twee keer vier juiste antwoorden na elkaar?") of antwoorden veel te veel of juist veel te weinig. Het is nogal moeilijk om de klassieke MC-strategie erop los te laten, dus veel mensen weten niet wat ze dan wél moeten doen als ze twijfelen over een antwoord.

Heb het nog gehad toen ik van die voorbeeldexamens maakte. Een heleboel vragen juist (niet 100% juist allemaal, dus geen volledige score, maar wel de helft of meer) en dan één of twee vragen compléét verkeerd... En ik was gebuisd. En zo had ik een 9 op mijn echte examen :p

Bedoel je +1/-1(n-1) :s? Crazy shit! Als ge buist, is het omdat ge het niet kunt aja.

Tsubasa

Legacy Member
In de geschiedenis kozen veel vrienden van mij voor politicologie in hun minor (in functie van hun 2de master) en die waren er allemaal in 1e zit door.

Geschiedenis > politicologie

:cool:

OT: dik aan't knallen. Herhalen gaat goed. Bijna 50 pagina's herhaald van de 120 die ik vandaag wil doen. Tegen het avondeten moet dat 80 zijn. KOMAAN.

Ik ga heel hard vloeken als ik op dat examen kom en beide vragen hebben te maken met deel 3. Kan wel bijna niet want is maar 25% van de cursus maar toch :p.

glashelder

Legacy Member
tom1 zei:
Bedoel je +1/-1(n-1) :s? Crazy shit! Als ge buist, is het omdat ge het niet kunt aja.
Het kan ook gewoon afhangen van hoe de vragen in elkaar zitten. De antwoordmogelijkheden hebben namelijk niet altijd met elkaar te maken. Dus als de antwoordmogelijkheid die jij verkeerd beantwoordt in een andere vraag stond, had je daar misschien minder of meer punten voor gehad en was je er misschien net wel of net niet doorgeweest.

Natuurlijk, als je het ontzettend goed kent zal je waarschijnlijk wel slagen, en als je het langs geen kanten kent zal je wel buizen. Maar die ertussen, die kunnen net pech of geluk hebben :p En ik denk dat de meerderheid van de studenten wel in die categorie valt.

Tsubasa zei:
In de geschiedenis kozen veel vrienden van mij voor politicologie in hun minor (in functie van hun 2de master) en die waren er allemaal in 1e zit door.

Geschiedenis > politicologie

:cool:
Misschien heeft het er ook mee te maken dat ze er expliciet voor kiezen? Ik gok dat velen met tweede zit voor politicologie uit de communicatiewetenschappen en sociologie komen. Die hebben dus helemaal niks met politiek en dat is een vak waar ze "door moeten." Terwijl de politicologen het toch wel interessanter vinden.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan