Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wie?


  • Totaal aantal stemmers
    217
  • Opiniepeiling gesloten.

Nas

Legacy Member
Subai zei:
Ik ben ook geweest en het zag er idd doenbaar uit als je geleerd ofc (pro forma indienen ftw!). Alleen wordt het wel streng verbeterd, dat kan wel eens tegenvallen. In de zomer ga ik mij ook eens aan dat boek zetten.

PS: als ik zo lees wat jij schrijft ben jij er toch door?
Doe je ook politieke wetenschappen?
Ik ben nogal moeilijk in het voorspellen van examens :p
Lorvet zei:
@Nas; Naar het schijnt hangt dat zwaar af van je vooropleiding. Ik ken 2 WeWi'ers die Pol&Soc doen (oud-klasgenoten) die waren er beiden vlot door. Degene met wat minder wiskundig inzicht waren idd nogal gescheten :woohoo:
Ik heb een economische richting gevolgd vorig jaar, dus slechts 3u wiskunde. Ik deed 5u tot in het 4e middelbaar, maar 'k had geen zin in nog een uur (ook omdat ik net 65% had :unsure:).
Ik had dan op het einde van het 6e eind de tachtig procent, 3u wiskunde is echt een batje en je bent er niks mee.
Wel de chance gehad dat de eerste twee hoofdstukken van statistiek ik vorig jaar al gezien heb :cool:
glashelder zei:
Misschien heeft het er ook mee te maken dat ze er expliciet voor kiezen? Ik gok dat velen met tweede zit voor politicologie uit de communicatiewetenschappen en sociologie komen. Die hebben dus helemaal niks met politiek en dat is een vak waar ze "door moeten." Terwijl de politicologen het toch wel interessanter vinden.
Ik doe ook politieke en ben er wrs niet door :$
Maar ik heb dan ook te weinig gedaan ervoor.

tom1

Legacy Member
glashelder zei:
Het kan ook gewoon afhangen van hoe de vragen in elkaar zitten. De antwoordmogelijkheden hebben namelijk niet altijd met elkaar te maken. Dus als de antwoordmogelijkheid die jij verkeerd beantwoordt in een andere vraag stond, had je daar misschien minder of meer punten voor gehad en was je er misschien net wel of net niet doorgeweest.

Heh :p? Daar snap ik nu eens niks van.

Tsubasa

Legacy Member
glashelder zei:
Misschien heeft het er ook mee te maken dat ze er expliciet voor kiezen? Ik gok dat velen met tweede zit voor politicologie uit de communicatiewetenschappen en sociologie komen. Die hebben dus helemaal niks met politiek en dat is een vak waar ze "door moeten." Terwijl de politicologen het toch wel interessanter vinden.

Of misschien heeft het er ook mee te maken dat...

Geschiedenis > politicologie

:cool:
:p

_ns_

Legacy Member
Volgend juridisch informatica, hopelijk is het inderdaad zo makkelijk als vorige jaren beweren. :unsure:

glashelder

Legacy Member
tom1 zei:
Heh :p? Daar snap ik nu eens niks van.

Hoeveel punten aan een goed of fout antwoord worden toegekend, hangt af van hoeveel juiste antwoorden er voor die bepaalde vraag zijn (zo dus). Maar vaak staan die antwoordmogelijkheden los van elkaar en kunnen ze even goed in een andere vraag staan waar er dan meer of minder punten aan toegekend worden.

Als jij onderwerp X niet goed kent en onderwerp X staat in een vraag waar je veel punten verliest voor een fout antwoord, heb je pech en dat kan wel eens nét de pech zijn die je niet kon gebruiken. Als onderwerp X in een vraag staat waar je weinig punten verliest voor een fout antwoord, heb je minder pech.

Ik vond het in ieder geval geen fijne giscorrectie :p Je kan niet zo redeneren van "als ik over de helft kom, stop ik" want je hebt geen idee waar je staat.

tom1

Legacy Member
xversex zei:
Bio-ir milieutechnologie? :unsure:

Ziet er nog een interessant onderwerp uit! :)

OT: 1.5 dagen voor milieurecht, knallen die handel! :)

BioIr Chemie :), gewoon thesis bij een milieuvakgroep.

Sqarzz zei:
En de bedoeling is dat uw afvalwater 'live' gefilterd wordt in die reactor? Zie ik het juist? Of is die poluent door zijn gewijzegde conformatie met het gebonden additief onschadelijk en moet ge het er niet eer uithalen? Bestaat er geen gevaar dat u reactief invloed kan hebben op andere stoffen/mechanismen/evenwichten?

Afvalwater stroomt naar reactor > wordt gezuiverd > stroomt naar rivier (om het ruw te schetsen).
En da kan inderdaad dat die polluent er slechter uitkomt dan dat hij erin komt, maar dat wordt allemaal wel onderzocht (de reacties die plaatsvinden).

Matt. zei:
Welke vakgroep is da? LabMET? Organische? Niets te maken met het werk dat ge zoekt (cfr uw andere topic)? :)

Ja 't is LabMET. Ge moogt daar nogal sterk uw eigen ding doen aan uw eigen tempo, en da sprak mij vooral aan. Een tip voor uw thesis: kies voor uw begeleiding/vakgroep en niet voor het onderwerp (want da maakt gene zak uit :p).

Bij de organische synthese is het veel te strikt en eentonig naar mijn goesting. Voor de gezondheid moet ge het daar ook al niet doen :unsure:, al die solventdampen.

En ik wil later procesingenieur in de chemie worden, echt veel thesissen die u daarop voorbereiden zijn er ni. Maar ik kies mijn thesis omdat ik eens iets anders wil doen wat mij leuk leek, niet iets wat ik later toch al plan te doen :p. 't Zijn er veel die denken da ze een organische synthese thesis moeten volgen om in de chemie te kunnen werken, maar da geldt alleen (en dan nog in een kleine minderheid vermoed ik) als ge in de R&D wilt werken.

TheRedDevils

Legacy Member
Ik ben ook nog niet herbegonnen (wel examen gehad vanmorgen)
Heb mijn kot opgekuist , meer dan een uur mee bezig geweest :crazy:

xversex

Legacy Member
tom1 zei:
Ja 't is LabMET. Ge moogt daar nogal sterk uw eigen ding doen aan uw eigen tempo, en da sprak mij vooral aan. Een tip voor uw thesis: kies voor uw begeleiding/vakgroep en niet voor het onderwerp (want da maakt gene zak uit :p).

Weet ge soms toevallig of er een goede begeleiding is aan de vakgroep BIOMATH?

Ik doe daar namelijk volgend jaar als ing milieukunde mijn masterproef :) (mijn promotor binnen BIOMATH is Ingmar Nopens btw)

tom1

Legacy Member
Daar weet ik niks van :). Kweet wel dat Nopens vriendelijk is, behalve op mondeling vond ik hem nogal intimiderend :unsure:.

xversex

Legacy Member
tom1 zei:
Daar weet ik niks van :). Kweet wel dat Nopens vriendelijk is, behalve op mondeling vond ik hem nogal intimiderend :unsure:.

:p Welk vak had je dan van hem? Modelleren en Simuleren zeker?

josilirios

Legacy Member
glashelder zei:
Hoeveel punten aan een goed of fout antwoord worden toegekend, hangt af van hoeveel juiste antwoorden er voor die bepaalde vraag zijn (zo dus). Maar vaak staan die antwoordmogelijkheden los van elkaar en kunnen ze even goed in een andere vraag staan waar er dan meer of minder punten aan toegekend worden.

Als jij onderwerp X niet goed kent en onderwerp X staat in een vraag waar je veel punten verliest voor een fout antwoord, heb je pech en dat kan wel eens nét de pech zijn die je niet kon gebruiken. Als onderwerp X in een vraag staat waar je weinig punten verliest voor een fout antwoord, heb je minder pech.

Ik vond het in ieder geval geen fijne giscorrectie :p Je kan niet zo redeneren van "als ik over de helft kom, stop ik" want je hebt geen idee waar je staat.
da kan toch niet, als ge 1 vraag antwoord en die is juist en ge geeft af hebt ge 30, alsge 2 vragen juist hebt en ge geeft af hebt ge 30,...
Ik denk da ge het systeem fout hebt begrepen? :p

edit; nu pas afgelezen tklopt wel maar is afhankelijk van andere mensen dus :p

Misericordiam

Legacy Member
Haha, 't gaat hier ook niet te schitterend. Nog maar een goede twee uur gewerkt. De dag is nog jong en ik ga nog wa verder doen.

Gatsby

Legacy Member
Voor degene met een examen op 30/01: werd jullie examen verzet nav de algemene staking?
Wij kregen net een mailtje dat ons examen op die datum sowieso doorgaat en dat afwezigheid door staking geen gewettigde afwezigheid is terwijl ik al gehoord heb van andere mensen in een andere richting dat hun examen wél verzet werd.

Utred

Legacy Member
Toch maar voortgedaan omdat het gisteren al verlof was. Het gaat al veel trager. Ik haat namiddagen.

Matt.

Legacy Member
tom1 zei:
Ja 't is LabMET. Ge moogt daar nogal sterk uw eigen ding doen aan uw eigen tempo, en da sprak mij vooral aan. Een tip voor uw thesis: kies voor uw begeleiding/vakgroep en niet voor het onderwerp (want da maakt gene zak uit :p).

Bij de organische synthese is het veel te strikt en eentonig naar mijn goesting. Voor de gezondheid moet ge het daar ook al niet doen :unsure:, al die solventdampen.

En ik wil later procesingenieur in de chemie worden, echt veel thesissen die u daarop voorbereiden zijn er ni. Maar ik kies mijn thesis omdat ik eens iets anders wil doen wat mij leuk leek, niet iets wat ik later toch al plan te doen :p. 't Zijn er veel die denken da ze een organische synthese thesis moeten volgen om in de chemie te kunnen werken, maar da geldt alleen (en dan nog in een kleine minderheid vermoed ik) als ge in de R&D wilt werken.

Uhu, ze zeiden dat ook toen ik eens ging horen waar ik graag thesis zou doen "ja, dat onderwerp, dat kan altijd nog aangepast worden, als je bezig bent met iets en ge vindt dat interessant kunt ge daar altijd op verderwerken". Dus ge moogt ook uw eigen ding doen, wat wel tof is. Hoe het zit met begeleiding weet ik niet, maar dat zien we dan wel weer. :unsure: Ik hoop deftig, want 't is redelijk niche en een steile leercurve, die indruk had ik toch op dat gesprek. Ze waren daar wat dingen aan 't tonen waar ze mee bezig waren en dat houdt echt weinig verband met dingen die we in cursussen gezien hebben. :p In huis ontwikkelde software en zo kunt ge niet ff googlen hoe het werkt, wordt nog amusant. :p

Al aan 't solliciteren? Of nog de opties aan 't afwegen? :)

xversex zei:
Weet ge soms toevallig of er een goede begeleiding is aan de vakgroep BIOMATH?

Ik doe daar namelijk volgend jaar als ing milieukunde mijn masterproef :) (mijn promotor binnen BIOMATH is Ingmar Nopens btw)

Naar wat ik er van hoor moogt ge ook redelijk uw ding doen (ge moet wel werken natuurlijk :p), ze houden wel uw handje ni vast, dus als ge begeleiding wilt, moet ge er zelf om vragen.

xversex zei:
:p Welk vak had je dan van hem? Modelleren en Simuleren zeker?

Chemie&milieu heeft ook nog procesregeling dacht ik.

TimeFtw zei:
Bioirs goed vertegenwoordigd hier!

En, hoe vlotten de examens?

glashelder

Legacy Member
Gatsby zei:
Voor degene met een examen op 30/01: werd jullie examen verzet nav de algemene staking?
Wij kregen net een mailtje dat ons examen op die datum sowieso doorgaat en dat afwezigheid door staking geen gewettigde afwezigheid is terwijl ik al gehoord heb van andere mensen in een andere richting dat hun examen wél verzet werd.

Nog niks gehoord.

Exorikos

Legacy Member
glashelder zei:
Hoeveel punten aan een goed of fout antwoord worden toegekend, hangt af van hoeveel juiste antwoorden er voor die bepaalde vraag zijn (zo dus). Maar vaak staan die antwoordmogelijkheden los van elkaar en kunnen ze even goed in een andere vraag staan waar er dan meer of minder punten aan toegekend worden.

Als jij onderwerp X niet goed kent en onderwerp X staat in een vraag waar je veel punten verliest voor een fout antwoord, heb je pech en dat kan wel eens nét de pech zijn die je niet kon gebruiken. Als onderwerp X in een vraag staat waar je weinig punten verliest voor een fout antwoord, heb je minder pech.

Ik vond het in ieder geval geen fijne giscorrectie :p Je kan niet zo redeneren van "als ik over de helft kom, stop ik" want je hebt geen idee waar je staat.

Dat is toch exact hetzelfde als op elk ander examen? Als je alle vragen kent, buiten één en hij vraagt net die, dan ben je ook gebuisd. Pech bij meerkeuze-examens is een even belachelijk excuus als "ik kreeg net die ene vraag die hij niet mocht vragen"...

Subai

Legacy Member
Nas zei:
Doe je ook politieke wetenschappen?
Ik ben nogal moeilijk in het voorspellen van examens :p

Jep, zit in mijn schakeljaar. Het examenrooster is niet écht ideaal te noemen, maar ja, dat nemen we erbij. Welke afstudeerrichting ga je kiezen?

glashelder zei:
Nog niks gehoord.

Hier ook niet. Heb wel examen op die dag, hopelijk veranderden ze het niet.

OT: we gaan eens een andere tactiek gebruiken na de pauze! Want de huidige gaat veel te traag... En er is weinig overzicht doorheen de cursus.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan