Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Welke MIlF?


  • Totaal aantal stemmers
    165
  • Opiniepeiling gesloten.

Nunak

Legacy Member
gecko zei:
Die factoren samen zorgden er dus voor dat ik een beetje verbaasd was. Het is alsof je op een forum een profiel van iemand opstelt op basis van zijn posts, maar dat dan toch niet echt klopt.
The power of the internet :cool:

zarathustra

Legacy Member
NotoriousP zei:
De jeugd van tegenwoordig toch he, zo jong en onwetend maar toch zo frank.

Ik heb maar 1 diploma en ben minder snob dan de gemiddelde mens die ik tegenkom. Ik draag geen merkkleding en heb geen dure gsm of laptop. Enkel een goedkope auto die ik zelf betaal. ;)

wat een teleurstelling ! :p

Matt.

Legacy Member
glashelder zei:
Dus jullie hebben de broodjes met eiersalade geschrapt voor al die nieuwe dingen? :angry:

Euh, waarschijnlijk, daar hou ik me niet mee bezig maar andere mensen. :unsure: (Maar die broodjes tomaat mozzarella zijn toch veel beter dan alle andere broodjes dus ge moogt niet klagen!)

De geldkraan wordt dichtgedraaid, ik mag niet meer op kot volgend jaar, hurray voor iedere dag 3h pendelen (6h50 thuis vertrekken met de fiets, 7h15 trein naar Brugge, 7h35 trein Brugge-Gent, 8h-8h15 naar de campus fietsen, 's avonds omgekeerd) in uw thesisjaar. :sop: Toch aan 't overwegen mijn spaarcenten aan te spreken en een jaar als monnik te leven op kot... Pff.

glashelder

Legacy Member
Matt. zei:
Euh, waarschijnlijk, daar hou ik me niet mee bezig maar andere mensen. :unsure: (Maar die broodjes tomaat mozzarella zijn toch veel beter dan alle andere broodjes dus ge moogt niet klagen!)
Maar m'n eiersalade :cry: Ik eet lijk maar 2 soorten beleg van in de resto's dus da's lijk 50% van m'n broodjes die weggepakt zijn.

Matt. zei:
De geldkraan wordt dichtgedraaid, ik mag niet meer op kot volgend jaar, hurray voor iedere dag 3h pendelen (6h50 thuis vertrekken met de fiets, 7h15 trein naar Brugge, 7h35 trein Brugge-Gent, 8h-8h15 naar de campus fietsen, 's avonds omgekeerd) in uw thesisjaar. :sop: Toch aan 't overwegen mijn spaarcenten aan te spreken en een jaar als monnik te leven op kot... Pff.
Zo stom. Waarom zo ineens? 3 uur pendelen is echt echt echt kut, je wordt er doodmoe van en je hebt zo'n beetje elke dag moordneigingen :unsure: Maar het is te doen! Helft van de lessen skippen :unsure: En in je thesisjaar heb je toch niet zo veel les, of wel?

Ik zou zeggen dat we dan 's ochtends soms op dezelfde trein zitten, maar mijn enige les van 8u30 is verplaatst naar 10u :p Die trein van 7u35 schijnt wel nogal eens vertraging te hebben.

f_dieleman

Legacy Member
glashelder zei:
Maar m'n eiersalade :cry: Ik eet lijk maar 2 soorten beleg van in de resto's dus da's lijk 50% van m'n broodjes die weggepakt zijn.


Zo stom. Waarom zo ineens? 3 uur pendelen is echt echt echt kut, je wordt er doodmoe van en je hebt zo'n beetje elke dag moordneigingen :unsure: Maar het is te doen! Helft van de lessen skippen :unsure: En in je thesisjaar heb je toch niet zo veel les, of wel?

Ik zou zeggen dat we dan 's ochtends soms op dezelfde trein zitten, maar mijn enige les van 8u30 is verplaatst naar 10u :p Die trein van 7u35 schijnt wel nogal eens vertraging te hebben.

Niet in iedere richting is een thesis schrijven enkel wat boekjes en artikels lezen é. :p

glashelder

Legacy Member
f_dieleman zei:
Niet in iedere richting is een thesis schrijven enkel wat boekjes en artikels lezen é. :p

'k Zou het niet weten ;) Ik ga maar af op wat ik hier al gelezen heb van anderen, er zijn er toch veel die zeggen "gelukkig heb ik maar weinig vakken", of zo. Daarmee.

Matt.

Legacy Member
glashelder zei:
Zo stom. Waarom zo ineens? 3 uur pendelen is echt echt echt kut, je wordt er doodmoe van en je hebt zo'n beetje elke dag moordneigingen :unsure: Maar het is te doen! Helft van de lessen skippen :unsure: En in je thesisjaar heb je toch niet zo veel les, of wel?

Ik zou zeggen dat we dan 's ochtends soms op dezelfde trein zitten, maar mijn enige les van 8u30 is verplaats naar 10u :p

Ouders anderhalf jaar geleden gescheiden, altijd gekibbel over wie wat betaalt, pa is onlangs hertrouwd met vrouw die geen inkomen heeft --> heeft geen geld meer. Mijn ma kan dat ook niet alleen betalen want verdient ook niet zoveel geld.

Ik heb in mijn eerste semester 4 van de 5 dagen les (ma, di 8.30-11h30, wo 13-19h, do 16-19h), en ik moet nog een keuzevak daar ergens bij zetten. Mijn promotor verwacht mij iedere dag op de faculteit, maar daar valt misschien wel een mouw aan te passen... (Gelukkig heb ik geen labothesis (itt veel andere mensen aan de faculteit) en kan ik veel van thuis uit werken, als mijn promotor daarmee instemt. Het is wel nogal onhandig, zeker in het begin aangezien ik moet leren werken met software die ze op het labo perfect beheersen (ze hebben het zelf gemaakt), en als ik dus niet fysiek aanwezig ben, dat nogal moeilijk is...)
Niet enkel een domper op het gemak, sociaal leven in Gent wordt ook gereduceerd tot bijna onbestaande en mijn studentenvertegenwoordiging zal ook naar een dieptepunt zakken want het merendeel van die vergaderingen is 's avonds, en als voorzitter kun je niet zeggen dat ge eventjes niet aanwezig zult zijn...

Lorvet

Legacy Member
Dacht dat het nog 1 jaartje voor u is. Als je op kot wilt blijven vakantiejob doen in de zomer, eventueel jobke zoeken of spaarcentjes aanspreken. Een anderhalf uur om op school te raken is idd wat teveel. Zelf van plan om met mijn spaarcentjes in mijn master op kot te gaan, als ouders niet willen betalen is dat natuurlijk wel een hele boterham :sop:

En laten we er vandaag eens aan beginnen! Veel te veel tijd gestoken in het ordenen van series, muziek, herinstalleren en verwijderen van allerlei shizzel enz. Lekker productief geweest dus!

Vernon

Legacy Member
In de zomervakantie zo veel mogelijk proberen werken, en met uw ouders iets proberen regelen? Aangezien je nu 50 dagen over het hele jaar kan werken, kan je (buiten herexamens) toch relatief makkelijk zo'n 35 dagen proberen werken? Plezant is het niet, maar daarin kan je toch vrij makkelijk 2000 euro bijeensparen. Afhankelijk van uw kot, kan je toch al een half jaartje op kot gaan...

Matt.

Legacy Member
Ik moet in augustus en september iedere dag op de faculteit zijn om te thesissen iig (+ herexamens), dus werken zou enkel kunnen in juli. Werken tijdens het jaar kan eventueel ook, maar met thesis erbij wordt dat waarschijnlijk wel heel zwaar, als ik mijn maten nu zie stressen... Goeie thesis is een grote kans op doctoraat, prof heeft gezegd dat er sowieso geld is van een project voor 1 persoon maar ik zit wel met een concurrent, dus wordt sowieso hard werken... Ik heb geld genoeg op mijn spaarrekening om het een jaar te rekken, maar toch grote twijfel om dat aan te spreken, 't is niet niets natuurlijk, en dat komt later ook sowieso van pas natuurlijk.

Home weet ik niet wat de regels daarvoor zijn. In principe zijn mijn ouders onderhoudsplichtig hé, dus sowieso kom ik niet in aanmerking vanwege "sociale" redenen waarschijnlijk. En ik wil ook niet zo ver gaan dat ik die onderhoudsplicht moet afdwingen...

beware

Legacy Member
Kunt ge eventueel geen beurs krijgen ofzo in zo'n situatie? Alleszins, ik betaal nu al 1.5 jaar mijn kot zelf, allemaal met geld van vakantiewerk, studentenjob onder het jaar of bijlessen geven. Het is dus wel degelijk mogelijk :)

freakykiller

Legacy Member
Matt. zei:
Ik moet in augustus en september iedere dag op de faculteit zijn om te thesissen iig (+ herexamens), dus werken zou enkel kunnen in juli. Werken tijdens het jaar kan eventueel ook, maar met thesis erbij wordt dat waarschijnlijk wel heel zwaar, als ik mijn maten nu zie stressen... Goeie thesis is een grote kans op doctoraat, prof heeft gezegd dat er sowieso geld is van een project voor 1 persoon maar ik zit wel met een concurrent, dus wordt sowieso hard werken... Ik heb geld genoeg op mijn spaarrekening om het een jaar te rekken, maar toch grote twijfel om dat aan te spreken, 't is niet niets natuurlijk, en dat komt later ook sowieso van pas natuurlijk.

Home weet ik niet wat de regels daarvoor zijn. In principe zijn mijn ouders onderhoudsplichtig hé, dus sowieso kom ik niet in aanmerking vanwege "sociale" redenen waarschijnlijk. En ik wil ook niet zo ver gaan dat ik die onderhoudsplicht moet afdwingen...
Je situatie moet niet zo speciaal zijn om op een home te zitten

Matt.

Legacy Member
Nja, nog eens praten met mijn ma in ieder geval. Zij kon iets bijdragen maar niet alles. Als zij - say - 100 euro of zo kan bijdragen iedere maand, en mijn pa geeft me mijn kindergeld, dan kom ik ook al een heel eind... 't Is gewoon kut, toen m'n ouders nog samen waren was er geld "genoeg", tegenwoordig is het bij mijn pa de verwarming af en boterhammen met kaas. En in zo'n situaties begint ge zelf te twijfelen "zou ik vanavond uitgaan, of moet ik mijn geld toch maar in mijne zak houden". Een hele verandering als je vroeger daar niet moest over nadenken... (Noem me verwend, het is zo.)

f_dieleman

Legacy Member
glashelder zei:
'k Zou het niet weten ;) Ik ga maar af op wat ik hier al gelezen heb van anderen, er zijn er toch veel die zeggen "gelukkig heb ik maar weinig vakken", of zo. Daarmee.

Was niet aanvallend bedoeld, mijn excuses! Gewoon, als je een experimentele thesis (labowerk) hebt, moet je vaak meer naar de unief dan in andere jaren...

glashelder

Legacy Member
f_dieleman zei:
Was niet aanvallend bedoeld, mijn excuses! Gewoon, als je een experimentele thesis (labowerk) hebt, moet je vaak meer naar de unief dan in andere jaren...

Zo vatte ik het ook niet op hoor, don't worry ;)

freakykiller

Legacy Member
Matt. zei:
Nja, nog eens praten met mijn ma in ieder geval. Zij kon iets bijdragen maar niet alles. Als zij - say - 100 euro of zo kan bijdragen iedere maand, en mijn pa geeft me mijn kindergeld, dan kom ik ook al een heel eind... 't Is gewoon kut, toen m'n ouders nog samen waren was er geld "genoeg", tegenwoordig is het bij mijn pa de verwarming af en boterhammen met kaas. En in zo'n situaties begint ge zelf te twijfelen "zou ik vanavond uitgaan, of moet ik mijn geld toch maar in mijne zak houden". Een hele verandering als je vroeger daar niet moest over nadenken... (Noem me verwend, het is zo.)

Met beurs is het 130 ongeveer voor in een home te zitten

NotoriousP

Legacy Member
gecko zei:
Hmm, eerder iemand die in een groep de neiging heeft het gesprek te overheersen en zijn mening op te dringen. Maar dat was helemaal niet het geval. En qua look had ik, afgaande op uw posts in de Power Training thread, een zeer brede kerel verwacht, dus zeker geen typische IT'r. Dat viel ook nog wel mee. ;p

Het powertrainen is helaas al meer dan een jaar geleden door kwetsure, ben 6kg lichter nu. :p Maar ik heb altijd voornamelijk kracht getraind en niet massa dus ik ben nooit boven de 70kg gekomen. Echt breed is dat dus niet, gewoon atletisch.

Ik domineer geen gesprekken, noch dring ik mijn mening niet op maar ik vereis nu eenmaal wel zeer sterke argumenten om mijn eigen mening te veranderen. :)

Nu snap ik wel wat je bedoelt, al een paar keer mensen die ik online kende tegengekomen, het uiterlijk kan soms wel is overeenkomen maar de persoonlijkheid is meestal beduidend anders.

f_dieleman zei:
Was niet aanvallend bedoeld, mijn excuses! Gewoon, als je een experimentele thesis (labowerk) hebt, moet je vaak meer naar de unief dan in andere jaren...

Veronderstellend dat je uw thesis aan de unief doet natuurlijk, anders zal je er zelden zijn. Zelf de campus niet veel gezien in mijn thesisjaar.

zarathustra zei:
wat een teleurstelling ! :p

Kzal eraan werken, 2de diploma is onderweg :p Nu nog iets van luxe kopen... mmm.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan