Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Waar studeer jij tijdens den blok?


  • Totaal aantal stemmers
    263
  • Opiniepeiling gesloten.

Nas

Legacy Member
Hoe kan je nu een examen vergeten :') :') :') :') :')

En ik ben wel voor OS X, maar sowieso geen laptop fan. Ik heb een iMac staan thuis en dan met dat het in het begin van het jaar promotie was, een MacBook Pro gekocht met 10% korting ofzo.

glashelder

Legacy Member
e.House zei:
Zo'n lange tekst en dan vergeet je hem nog te stofferen met voorbeelden van de begrippen die hij vroeg? :confused:
Alteration zei:
Gencultuurco-evolutie! Gemotiveerde autonomie! Belangenaltruïsme! Gemengde dispersie bij jagers-verzamelaars! Etc. Ik stuur wel een PM, Alteration :p

tommie314 zei:
waarom heb je een aftekenlijst nodig,
Zodat je een bewijs bent dat je je examen hebt ingediend mocht de prof het examen kwijt raken. Wat nu wel gevaarlijk realistisch lijkt te worden :p

edraket

Legacy Member
Toch ook eens switchen naar Mac nu, was ik al een tijdje van plan. Tijd voor nekeer iets nieuws!

s0123986

Legacy Member
Glashelder haar posts zijn geschreven volgens de regels van de kunst. Als je de eerste en de laatste alinea leest, heb je een overzicht over de hele tekst :D

Cadiuro

Legacy Member
glashelder zei:
Vreemdste examen ooit, vanmiddag. Toen er na 20 minuten nog niemand te bekennen was (geen prof, geen assistenten, geen toezichtshouders) is er een groepje naar de FSA gegaan. Daar hebben ze de prof opgebeld, bleek dat hij het examen vergeten was :') Hij zat in de Ledeganck mondelinge examens af te nemen.

Hij heeft dan de examenvragen aan de telefoon gedicteerd (de echte of op dat moment verzonnen, dunno) en hij ging onmiddellijk afkomen maar zo konden we al beginnen. Na nog eens 10 minuten komt er een medewerker van de FSA af met de afgeprinte blaadjes (spelfouten en zo, aangezien die mensen ook niet weten hoe je die begrippen schrijft :D). Twee "grote" vragen die even goed begrippen hadden kunnen zijn... In niets vergelijkbaar met zijn vorige examens (dat waren altijd vragen die over het ganse boek gingen, zo van "leg uit hoe je van hoofdstuk 1 tot hoofdstuk 25 komt"). Nu gewoon twee begrippen uitleggen. En dan een derde vraag die 10 'echte' begrippen zijn.

Prof komt na 10 minuutjes binnen, heeft hij gewoon de studente die op dat moment mondeling aan 't doen was meegepakt naar ons examen :') Dus door Gent met die studente in zijn auto :lol: Korte toelichting bij 't examen en een "excuseer, ik zal het nooit meer doen" (dit is z'n laatste jaar, volgend jaar is hij met pensioen). En nog eens gewoon gezegd dat de eerste vragen echt heel kort beantwoordbaar zijn, we moesten geen voorbeelden geven, gewoon de theorie, "dus dat is een paar lijntjes, je gaat je pen niet leegschrijven hier."

Tijdens 't examen is hij gewoon achteraan gaan zitten met die studente om haar nog haar examen te laten doen :lol: Verder ook geen aftekenlijst, "want bij een vak dat gaat over altruïsme, vertrouwen en reputatie zou het raar zijn om met een aftekenlijst te komen hé." Ik zou zeggen dat er zeker niemand gaat buizen voor ons examen, maar een vriendin van me heeft moeilijk examenrooster en doet dit vak in tweede zit omdat ze morgen nog een lastiger vak heeft uit het eerste jaar. Dus sowieso al één herexamen, arme prof.

Volgende examen is donderdag, maar dat is het bekende vak waarbij de prof elk jaar dezelfde vragen stelt aan richtingen die op een ander dag examen hebben... En waarbij je gewoon alles mag meepakken (boek, samenvatting, oude opgeloste examenvragen, opgeloste examenvragen van dit jaar die je wel van de één of ander gekregen hebt). Dus ja. Morgen eens die vragen oplossen en euh. That's it? (Nog een examen daarna hoor, dat zal minder zijn.)

Uwen boek maakte mij aan het lachen :D Da's goed, want gaan lopen was geen heel goede keuze.

Kwas nog wa stijf van de vorige keer gaan lopen, dus wandelen ging ni heel goe. Joggen ging beter (spier efficienter gebruikt of weet ik veel wat), maar na een tijd werd ik moe en dan moest ik ff wandelen maar dat deed dan zeer want oude stijfheid + nieuwe vermoeidheid in mijn been, dus dan wou ik weer lopen, maar ik was keimoe en echt keihard aant zweten, dus dan wandelde ik weer...

En kben ni eens ver rondgegaan :sop: Conditie = (64 - 4i√(101))/742). Miniem tot imaginair, dus.

En dan ben ik mijne St.-Bernardus nog koud vergeten zetten ook :(

Sebiet film, halverwege zal die wel koud zijn.

lantaarnpaal

Legacy Member
Nas zei:
Hoe kan je nu een examen vergeten :') :') :') :') :')

En ik ben wel voor OS X, maar sowieso geen laptop fan. Ik heb een iMac staan thuis en dan met dat het in het begin van het jaar promotie was, een MacBook Pro gekocht met 10% korting ofzo.

ik ken een prof die de dag voor dat examen snel dat examen opgesteld heeft.

3 maanden later was het nog altijd niet verbeterd, terwijl het een MC examen was :unsure:

josilirios

Legacy Member
edraket zei:
Toch ook eens switchen naar Mac nu, was ik al een tijdje van plan. Tijd voor nekeer iets nieuws!

Koopt de mijne tweedehands ik zal die nieuwe kopen, die gaan toch inferieur zijn :s


Cadiuro zei:
En kben ni eens ver rondgegaan :sop: Conditie = (64 - 4i√(101))/742). Miniem tot imaginair, dus.
haha :rofl: Hoeveel formules gaat gij nog uitvinden? :D

Nas

Legacy Member
Btw, een vraag voor glas en Drew. Ik veronderstel dat het meeste van die vragen van gayhomofag methodologie uit hoofdstuk 6 (steekproeven) komen? Want 8 en vooral 9 niet te vet geblokt :unsure:

Drew

Legacy Member
Nas zei:
Btw, een vraag voor glas en Drew. Ik veronderstel dat het meeste van die vragen van gayhomofag methodologie uit hoofdstuk 6 (steekproeven) komen? Want 8 en vooral 9 niet te vet geblokt :unsure:
Mijn eerste keer waren 7/13 vragen berekeningen, mijn derde keer maar 2 vragen. Best toch eens die zaken over vragenvolgordes etc bekijken, die smeerlap vraagt dat wel.

Lorvet

Legacy Member
Pff, morgen examen Programmeren, en het is nu niet direct dat ik de komende 3 uur nog iets bij kan leren daarover. Ik wou nog een oud-examen hermaken, ma veel gaat dat niet meer uithalen. Cursus op orde steken en chillen ga ik doen.

glashelder

Legacy Member
Drew zei:
Mijn eerste keer waren 7/13 vragen berekeningen, mijn derde keer maar 2 vragen. Best toch eens die zaken over vragenvolgordes etc bekijken, die smeerlap vraagt dat wel.

Serieus? :wtf: Bij mij twee keer maar twee vragen daarover. Idd vragen over vraagvolgordes en de do's en don'ts van al de verschillende soorten bevragingen. Over experimentele designs zit er altijd wel iets tussen maar niet vooral dat... Wel ook altijd over die soorten fouten. Als we dit onderzoek doen en we concluderen dat blahblah, welk soort fout is dat dan.

Nas

Legacy Member
glashelder zei:
Serieus? :wtf: Bij mij twee keer maar twee vragen daarover. Idd vragen over vraagvolgordes en de do's en don'ts van al de verschillende soorten bevragingen. Over experimentele designs zit er altijd wel iets tussen maar niet vooral dat... Wel ook altijd over die soorten fout. Als we dit onderzoek doen en we concluderen dat blahblah, welk soort fout is dat dan.
Over die concretiseringsfout e.d.?

Cadiuro

Legacy Member
josilirios zei:
haha :rofl: Hoeveel formules gaat gij nog uitvinden? :D

Ja helaas is da een formule die ik vanochtend op mijn examen uitkwam. "Bereken q zo dat..."

Ik wist al tijdens de oefening dat het niet klopte, maar had geen tijd (en geen idee hoe) om het te verbeteren. Kheb de juiste werkwijze gevolgd met de foute resultaten, ik vermoed zware telfouten of ergens een verkeerde stap of weet ik veel wat. Ik zei het al, veel geschreven, weinig uitgekomen :p

Enfin, dat was mijn antwoord bij de a-vraag. Kheb van de rest gehoord dat q=2 of zoiets.

B-vraag: "Gebruik de waarde uit vraag a..." CRAP
Kheb derbij geschreven "ik ga ervanuit dat de waarde in mijn antwoord op vraag a onjuist is, en zal daarom voor deze vraag aannemen dat q=2 is."

En toen kwam ik daar ook iets totaal absurd uit :sop:

glashelder

Legacy Member
Nas zei:
Over die concretiseringsfout e.d.?

Ja, en ecologische fout en zo. In eerste zit stond er ook een formule in bijlage en we moesten zeggen voor welke steekproef die was. En ook iets met grafiekjes en dan moesten we zeggen welke soort onderzoeker het was (naturalist of constructivist), dat was raar. In tweede zit was er niks van bijlagen, gewoon normale theorievragen en twee berekeningen (steekproefgrootte en nog ene).

WolCoM

Legacy Member
WolCoM zei:
Keer vertrekken naar Leuven voor men 2e morgenmiddag. Kom op NMBS, liefst geen 2u deze keer!

Jip fail, weer bijna half uur vertraging. Surprise. :)
Kwam dan nog een lelijke drets uit men jaar tegen ook, kon niet anders dan der mee babbelen, zucht. Wel ferme tetten.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan