Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Waar studeer jij tijdens den blok?


  • Totaal aantal stemmers
    263
  • Opiniepeiling gesloten.

Vedeco

Legacy Member
zarathustra zei:
inscannen.. done ?

Het plan staat vol met aanduidingen die voor mijn onderzoek niets waard zijn, wat ik zoek is dus iets waarmee ik snel de straten kan overnemen. Eigenlijk een soort van 'doorstuiven'' maar dan digitaal. :p

Subai

Legacy Member
Vedeco zei:
Het plan staat vol met aanduidingen die voor mijn onderzoek niets waard zijn, wat ik zoek is dus iets waarmee ik snel de straten kan overnemen. Eigenlijk een soort van 'doorstuiven'' maar dan digitaal. :p

Inscannen en photoshop/illustrator? Ik zou het anders niet weten.

OT: beetje mijn goede voormiddag daarnet verkloot. Kga der ne keer terug invliegen zie! En wtf, da begint hier efkes te donderen en te bliksemen!

Cadiuro

Legacy Member
Vedeco zei:
Het plan staat vol met aanduidingen die voor mijn onderzoek niets waard zijn, wat ik zoek is dus iets waarmee ik snel de straten kan overnemen. Eigenlijk een soort van 'doorstuiven'' maar dan digitaal. :p

Inscannen met je scanner en dan 'registreren' met Mapinfo of ArcGIS, maar dat zijn geen gratis programma's :p Kdenk eigenlijk niet dat er goede gratis cartografiesoftware bestaat..

Dat registreren is de afbeelding laden en dan op de afbeelding aanduiden wat wegen zijn, zodat die data in een tabel gezet kan worden en achteraf gebruikt om een deftige kaart van te maken.

Maar ik denk dat gewoon inscannen en dan photoshop of illustrator inderdaad een betere keuze zal zijn voor jou :p

Edit: Interessant, ik zie net dat ArcGIS blijkbaar een online component heeft die (op het eerste zicht) gratis te gebruiken is. Als je weet waar dat stratenplan zich bevindt, kan je hier misschien wel iets mee.

Kheb er zelf nog niet mee gewerkt, dus ik weet niet hoeveel je aan die website hebt, maar je kan het eens nakijken.

ArcGIS

Ardo

Legacy Member
Merde kan m'n eigen wel door de kop slaan. Twas een deel MC met 4 mogelijkheden en giscorrectie +2 -0.5.
Pas als ik afgaf te binnen geschoten dat als ik gewoon alle mogelijkheden aanduid op vragen die ik niet kon ook nog 0.5 heb :doh:

Als ik nu gebuisd zou zijné....:doh::doh::doh:

Misericordiam

Legacy Member
Shit, ik zie zo vanochtend uit mijne raam: sun is shining...


HELL YEAH

Hemdje aan en naar't examen... Ik kom buiten en fuuuuuuuuu regenen voor dood.

Zal er wel door zijn...dus da's 't belangrijkste

NotoriousP

Legacy Member
Ardo zei:
Merde kan m'n eigen wel door de kop slaan. Twas een deel MC met 4 mogelijkheden en giscorrectie +2 -0.5.
Pas als ik afgaf te binnen geschoten dat als ik gewoon alle mogelijkheden aanduid op vragen die ik niet kon ook nog 0.5 heb :doh:

Als ik nu gebuisd zou zijné....:doh::doh::doh:

Ja want zo werkt dat... :wtf:

Exorikos

Legacy Member
Een (half) vak hebben over je thesis is toch wel chill. :) Helaas is het tweede deel van dat vak iets minder triviaal. Stom betaverval. :s

Ardo

Legacy Member
Ja d'r heeft iemand in een andere aula het gevraagd tijdens het examen en ze stond er met haar mond vol tanden blijkbaar en ze zei dat waar was, per goed antwoord +2 en per fout -0.5 :doh:

Plutus

Legacy Member
Ardo zei:
Merde kan m'n eigen wel door de kop slaan. Twas een deel MC met 4 mogelijkheden en giscorrectie +2 -0.5.
Pas als ik afgaf te binnen geschoten dat als ik gewoon alle mogelijkheden aanduid op vragen die ik niet kon ook nog 0.5 heb :doh:

Als ik nu gebuisd zou zijné....:doh::doh::doh:
:rofl:

Nunak

Legacy Member
tommie314 zei:
't is weer den tijd vant jaar voor threads over spieken en C-attesten precies. Elk jaar hetzelfde..

Huh zijn er dan nog andere threads op 9lives behalve deze? :s

Cadiuro

Legacy Member
Bekos zei:
Huh zijn er dan nog andere threads op 9lives behalve deze? :s

9lives?

Also, @Vedeco: Die Arcgis online website dat ik op de vorige pagina postte lijkt me echt wel de beste oplossing. Je kan zelf ook afbeeldingen uploaden daarin en bewerken.

Utred

Legacy Member
Samenvatting is af. Het is een meesterwerk.
Ondertussen kan ik het wel ongeveer:unsure:

Vedeco

Legacy Member
Cadiuro zei:
9lives?

Also, @Vedeco: Die Arcgis online website dat ik op de vorige pagina postte lijkt me echt wel de beste oplossing. Je kan zelf ook afbeeldingen uploaden daarin en bewerken.

Ik ga het onmiddellijk eens testen zie! Alleszins bedankt voor de moeite :)

Orchidee

Legacy Member
Analytische chemie gaat echt te traag vooruit! Zit nu ergens halverwege met het studeren, voor het examen van morgenochtend. Nu weet ik weer waarom ik in de vergadering voor het examenrooster een halve dag meer wou voor dit vak. De volgende keer drijf ik mijn zin door, ipv te denken aan mijn medestudenten. :angry: Ahja, het gevolg van gene blok ook zeker?!


Wel goed nieuws gekregen van docent statistiek. Hij heeft de laatste taak handmatig herverbeterd (in plaats van met toledo), en ik heb ineens 10/10 ipv 0/10. :lol:

Racing_Genk

Legacy Member
tommie314 zei:
't is weer den tijd vant jaar voor threads over spieken en C-attesten precies. Elk jaar hetzelfde..

Idd kwas me al aant afvragen wanneer ze zouden beginnen :D

Snowyflake

Legacy Member
Baats zei:
Goh, met een intensieve cursus moet je dat zeker kunnen bijschaven. Redelijk wat tijden en voc gezien, maar als ik een dialoog in't Spaans zelf moet voeren gaat dat zeker nog niet, of kom ik moeilijk voor bij de standaardzinnen, dus zoveel stelt dat niet voor. 'k Wil je na de examens wel eens overlopen wat we behandeld hebben.

Ah cva dat zou wel goe zijn :) Want ik volg deze zomer een intensieve basiscursus van 3 weken (45u in totaal) maar weet eigenlijk totaal niet of ik dan een vergelijkbare basis zal hebben.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan