Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Hoeveel herexamens heb jij?


  • Totaal aantal stemmers
    342
  • Opiniepeiling gesloten.

_DKsissor_

Legacy Member
tommie314 zei:
Wtf die master is toch compleet nutteloos voor u?
Die master legt zich vooral toe op de toepassing van informaticasystemen in een bedrijfcontext, iets wat in m'n ingenieursopleiding zo goed als niet aan bod is gekomen. Daarbij geeft de richting de kans om m'n thesis bij sap te doen wat me ook nog eens de nodige werkervaring kan opleveren. Der gaat hier en daar waarschijnlijk een vak overlappen met wat ik reeds gezien heb maar de meerderheid aan vakken zal wel over nieuwe concepten gaan.

Cephalus

Legacy Member
Pfft, is de vakantie nu volgende week al gedaan ofwa.

En ik heb nog zoveel gepland om te doen. Heb nochtans niet stilgezeten tijdens de vakantie ofzo, vakantie is gewoon echt veel te kort.

Ik pleit voor een inkorting van het academiejaar. Zeker voor wie bv al in de masters zit. 6 maanden les en examens is eigenlijk genoeg.

Cephalus

Legacy Member
Mastamane zei:
Gij gaat werken tof vinden denk ik...

Voor mezelf gaan werken he :). Mij gaat ge niet elke werkdag zien aanschuiven op de ring van Brussel hoor lol, of in een overbevolkte trein zien zitten. Is dat trouwens waar jullie al die jaren voor studeren, om dan elke dag in de file te gaan staan of gekloot te worden door het personeel van de NMBS met perronveranderingen en vertragingen?

Dat is ook wat me stoort aan de lengte van het academiejaar, ik werk nu al voor mezelf maar door het in mijn ogen te lange academiejaar met veel te veel vaak overbodige of nutteloze lessen, practica etc is de combinatie soms moeilijk. Er zouden veel meer mensen werken kunnen combineren met studeren als al de nutteloze overhead geschrapt of ten minste optioneel gemaakt zou worden. Denk dat elke student die tot in de masters raakt dit trouwens wel weet, ongeacht alfa, beta of gammawetenschappen.

Enfin, zal morgen eens zien hoeveel er gebrost kan worden komend academiejaar.

_DKsissor_

Legacy Member
tommie314 zei:
Die is toch eerder bedoeld voor niet-technische opleidingen, bv. een TEW'er die nog wat meer over computers wilt weten?
). Vanuit een basisopleiding in technologie worden de managementaspecten verder uitgediept. De opleiding beoogt vooral het aanleren van vaardigheden voor het analyseren van informatiebehoeften, voor het ontwerpen en beheren van informatiesystemen en voor het afstemmen van de informaticastrategie op de bedrijfsstrategie. De nadruk ligt dus op het voortraject van informatiesysteemontwikkeling.
Buiten een vakje ontwikkeling van bedrijfstoepassingen hebben wij totaal niets gehad dat zelfs in de buurt komt van deze beschrijving hoor.

beware

Legacy Member
_DKsissor_ zei:
Die master legt zich vooral toe op de toepassing van informaticasystemen in een bedrijfcontext, iets wat in m'n ingenieursopleiding zo goed als niet aan bod is gekomen. Daarbij geeft de richting de kans om m'n thesis bij sap te doen wat me ook nog eens de nodige werkervaring kan opleveren. Der gaat hier en daar waarschijnlijk een vak overlappen met wat ik reeds gezien heb maar de meerderheid aan vakken zal wel over nieuwe concepten gaan.

Die master is voor een ingenieur een hoop blabla verpakt in nog meer blaba. Ik ken verschillende mensen die aan die master begonnen zijn met een master informatica / CW en ze zeiden allemaal dat ze daar eigenlijk niets nieuws zagen. Het is daar vooral stating the obvious maar dan verpakt in allerlei buzz woorden.

Het feit dat professor Guido Dedene daar lesgeeft zou al voldoende motivatie moeten zijn om die master zo snel mogelijk in de vuilbak te gooien...

(n/o bedoeld, ik heb die master zelf nog bekeken om te gaan doen, tot ik het programma eens van dichter bij bekeek, toen was mijn goesting rap over)

Gatsby

Legacy Member
https://www.facebook.com/notes/riet-lapierre/open-brief-aan-de-ugent/3971787567250

Ik kon mezelf niet permitteren te buizen dus zette ik alles op alles. Maar toen sloeg het noodlot toe, ik werd ziek en dit net voor een examen. De professor stemde in om een inhaalexamen te plaatsen.

Ik werd echter met verstomming geslagen wanneer ik, de avond van mijn examen IKO, een mailtje ontving van de professor om mijn inhaalexamen de volgende dag te komen maken om 9u. Ik ken de regels van de Ugent hieromtrent niet, maar voor mij was dat mentaal heel uitputtend.


Forgive me if I'm wrong, maar een examen enkele uren later maken dan gepland is toch niet zo ontzettend 'mentaal uitputtend'? :unsure:

Kerelke

Legacy Member
beware zei:
Die master is voor een ingenieur een hoop blabla verpakt in nog meer blaba. Ik ken verschillende mensen die aan die master begonnen zijn met een master informatica / CW en ze zeiden allemaal dat ze daar eigenlijk niets nieuws zagen. Het is daar vooral stating the obvious maar dan verpakt in allerlei buzz woorden.

Het feit dat professor Guido Dedene daar lesgeeft zou al voldoende motivatie moeten zijn om die master zo snel mogelijk in de vuilbak te gooien...

(n/o bedoeld, ik heb die master zelf nog bekeken om te gaan doen, tot ik het programma eens van dichter bij bekeek, toen was mijn goesting rap over)

is prof. Guido Dedene dan zo'n slechte prof? Heb dat nog gehoord, maar weet niet echt wat er nu zo slecht aan is.

Kerelke

Legacy Member
Gatsby zei:
https://www.facebook.com/notes/riet-lapierre/open-brief-aan-de-ugent/3971787567250

Ik kon mezelf niet permitteren te buizen dus zette ik alles op alles. Maar toen sloeg het noodlot toe, ik werd ziek en dit net voor een examen. De professor stemde in om een inhaalexamen te plaatsen.

Ik werd echter met verstomming geslagen wanneer ik, de avond van mijn examen IKO, een mailtje ontving van de professor om mijn inhaalexamen de volgende dag te komen maken om 9u. Ik ken de regels van de Ugent hieromtrent niet, maar voor mij was dat mentaal heel uitputtend.


Forgive me if I'm wrong, maar een examen enkele uren later maken dan gepland is toch niet zo ontzettend 'mentaal uitputtend'? :unsure:

:oink:

Als je uw examen niet kunt doen op dag X omdat je ziek was, is de kans ook klein dat het zal lukken op dag X+1 .....

Als je net ziek wordt voor een examen, zal je heel waarschijnlijk 24 uur later nog niet volledig hersteld zijn.

Kerelke

Legacy Member
tommie314 zei:
Jammer dat je niet kan reageren, ze wist wat de regels waren.
Hoezo?

Ik vind het nogal raar dat een inhaalexamen een dag na het normale examen valt.

Is daar geen officieel beleid rond?
Tenzij ze het gewoon vroeg aan de prof zonder dokterbriefje ofzo.

cdp1193 zei:
Waarschijnlijk is dat examen enkele uren vervroegd ;).
Ze zoekt gewoon excuses :'). Als je op de vooravond van uw examen nog niet klaar bent met het studeren dan is dat alleen uw eigen stomme fout.

Lezen jullie enkel maar dat stuk?
Er staat ook in dat ze ziek was...
(toegegeven: we weten niet wat "ziek" zijn betekent hier, maar is het zo moeilijk te geloven dat iemand effectief ziek is?)

Kerelke

Legacy Member
tommie314 zei:
Ik stoor mij ook aan al dat gedramatiseer "het noodlot sloeg toe". EEn gezin dat op een buur botst, dat is het noodlot, maar ziek worden voor een examen...

Gohja, ik kan daar wel inkomen, als uw erasmus er vanaf hangt en je al zoveel geld gespendeerd hebt voor die uitwisseling dat je niet echt tevreden bent.

cdp1193

Legacy Member
Kerelke zei:
Lezen jullie enkel maar dat stuk?
Er staat ook in dat ze ziek was...
(toegegeven: we weten niet wat "ziek" zijn betekent hier, maar is het zo moeilijk te geloven dat iemand effectief ziek is?)

Ik had mij mislezen, ik dacht dat het examen langer verplaatst was en dat het examen vervroegd was.

Gatsby

Legacy Member
Maar het feit dat ze niet kan gaan ligt toch niet aan de 'willekeur' van de uGent maar gewoon aan haar dat ze niet slaagde op 1 vak? En ja, dat is ontzettend zuur maar je kan je eigen falen (ja zelfs door ziekte) toch niet op je school steken?

Kerelke

Legacy Member
Gatsby zei:
Maar het feit dat ze niet kan gaan ligt toch niet aan de 'willekeur' van de uGent maar gewoon aan haar dat ze niet slaagde op 1 vak? En ja, dat is ontzettend zuur maar je kan je eigen falen (ja zelfs door ziekte) toch niet op je school steken?

Ik zou u wel is willen horen als je zoiets meemaakt: stel dat jij een examen moet doen (op je werk bv) voor een promotie of een werkervaring in het buitenland en je wordt de dag voor het examen ziek en ze stellen u voor om het 24 uur later te doen...

Leuk is anders.

En ja: je kan zeggen dat ze het dan maar in eerste zit had moeten doen, maar dat is toch al vergezocht.

+ ik snap niet goed waarom je niet op erasmus kan gaan omwille van 1 vak dat je niet hebt gehaald.
Lijkt mij zeer bizar en als het al klopt, een vrij idiote regel.

+ (als het klopt) dat er anderen wel mogen gaan die ook een buis hadden... lijkt me inderdaad nogal willekeurig dan.

Gatsby

Legacy Member
Wat moet die prof dan doen? Wachten tot ze helemaal uitgeziekt is en dan pas een inhaalexamen vastleggen? Die prof had waarschijnlijk ook een agenda.
En nee, dat is zeker niet fijn om te horen dat je inhaalexamen slechts 24u later is, maar nogmaals. Wanneer dan wel?

servelli

Legacy Member
Weet iemand wanneer die herinschrijvingsmail van de KU Leuven nu eindelijk komt?

Bij KU loket staat er bij mij nog steeds het volgende: "Je studieresultaten van vorig academiejaar zijn nog niet in deze toepassing opgenomen, wacht nog even met je herinschrijving tot je uitgenodigd wordt per e-mail of brief."

Cadiuro

Legacy Member
Ik vind dat echt bizar dat mensen vragen 'hoe leer je mensen kennen?'. Ik ken precies altijd plots veel mensen.

Ge zit toch sowieso naast iemand altijd in de les, meestal dan nog iemand anders. Uiteindelijk ziet ge snel wie ge afkunt of ni e.

In ieder geval, fragflap, kies echt niet voor je vrienden. De mensen van het middelbaar die ik nog wil zien, zie ik nog regelmatig, maar mijn goede en zelfs beste vrienden zijn niet de mensen die ik uit het middelbaar ken.

decimator

Legacy Member
servelli zei:
Weet iemand wanneer die herinschrijvingsmail van de KU Leuven nu eindelijk komt?

Bij KU loket staat er bij mij nog steeds het volgende: "Je studieresultaten van vorig academiejaar zijn nog niet in deze toepassing opgenomen, wacht nog even met je herinschrijving tot je uitgenodigd wordt per e-mail of brief."

Ik zit op hetzelfde te wachten...
Vorig jaar kreeg ik hem op dezelfde dag als mijn resultaten. Nu duurt het al enkele dagen.

fragflap

Legacy Member
Cadiuro zei:
Ik vind dat echt bizar dat mensen vragen 'hoe leer je mensen kennen?'. Ik ken precies altijd plots veel mensen.

Ge zit toch sowieso naast iemand altijd in de les, meestal dan nog iemand anders. Uiteindelijk ziet ge snel wie ge afkunt of ni e.

In ieder geval, fragflap, kies echt niet voor je vrienden. De mensen van het middelbaar die ik nog wil zien, zie ik nog regelmatig, maar mijn goede en zelfs vrienden zijn niet de mensen die ik uit het middelbaar ken.

Thx.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan