Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Hoeveel herexamens heb jij?


  • Totaal aantal stemmers
    342
  • Opiniepeiling gesloten.

Nooby4Ever

Legacy Member
Ik heb een gevoel dat ik het kan (en dus weinig motivatie), dit gaat morgen op het examen een FUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU gevoel worden :sop:

glashelder

Legacy Member
Wat is het verschil dan tussen tolereren en delibereren? Voor de KUL'ers. 'k Snap namelijk niet veel van de discussie :p

Wij hebben gewoon 12 buispunten in het eerste jaar (gerekend met studiepunten). Voor twee negens of één acht, op voorwaarde dat je er voor de rest alles door bent. En pas na tweede zit, dus sowieso herexamens maken bij een buis in eerste zit. Ik geloof dat we in de master ook nog buispunten hebben (ik hoop het, want ik heb die 12 helemaal niet gebruikt :s).

stinky

Legacy Member
glashelder zei:
Wat is het verschil dan tussen tolereren en delibereren? Voor de KUL'ers. 'k Snap namelijk niet veel van de discussie :p

Wij hebben gewoon 12 buispunten in het eerste jaar (gerekend met studiepunten). Voor twee negens of één acht, op voorwaarde dat je er voor de rest alles door bent. En pas na tweede zit, dus sowieso herexamens maken bij een buis in eerste zit. Ik geloof dat we in de master ook nog buispunten hebben (ik hoop het, want ik heb die 12 helemaal niet gebruikt :s).

Dat van die herexamens klopt niet. Bij ons (firw) kon je gedelibereerd worden in 1e zit, ik ken er zo genoeg. En die buispunten zijn gewogen studiepunten, ma da wordt wel uitgelegd op de site van de UGent.

Cadiuro

Legacy Member
Utred zei:
Zeker? Dat is bij ons niet.

Ja, om mensen aan te moedigen mee te doen met de herexamens laten ze enkel het beste punt meetellen. Baat het niet, dan schaadt het niet.

Ik dacht trouwens dat de tolerantiepunten uit een apart studiekrediet van (in totaal) 18 studiepunten kwam, los van je totaal aantal studiepunten. Maar daar kan ik volledig mis in zijn.

Edit: ik weet niet of tolereren = delibereren, ik denk het niet. Tolereren kies je in ieder geval zelf en mag (in faculteit wetenschappen tenminste) enkel bij een 8 of 9 indien je CSE (Cumulatieve Studie-Efficiëntie) meer dan 50% is. CSE = hoeveel studiepunten je geslaagd bent tov hoeveel je opgenomen had.

Utred

Legacy Member
Nas zei:
Tolereren = delibereren?

In Leuven heet het tolereren en bij ons delibereren en bij Leuven mag je een vak kiezen als je wil en bij ons ben je er ofwel gans door ofwel niet.


En aan jullie faculteit mag je blijkbaar na 1e bach ook nog gedelibereerd worden want uw vakken zijn toch niet belangrijk:unsure:

Fliblit

Legacy Member
Het is eigenlijk erg gemakkelijk. Over heel je carrière heb je 18 tolerantiepunten. Als je er 10 inzet in T&L, en dan verander je, heb je er maar 8 meer voor je volgende richting. Je kan die tolerantiepunten inzetten als je een 8 of een 9 hebt gehaald. Dan betaal je dezelfde hoeveelheid tolerantiepunten als de hoeveelheid studiepunten dat het vak waard is, en dan ben je 'geslaagd' en moet je het niet opnieuw doen. Deliberatie bestaat in dit systeem niet, je kiest je eigen deliberaties (de tolerantiepunten). Sommige uniefs (Gent?) hebben geen tolerantiepunten, dus daar moet je dan hopen dat de prof je delibereert. Aan de KUL heb je dat niet.

Cadiuro: die 18 tolerantiepunten staan inderdaad los van je 140 studiepunten (denk ik, niet 100% zeker).

Glas: die 12 studiepunten is enkel voor het eerste jaar, da's een soort beveiliging zodat je geen studenten hebt die al hun 18 stp gaan inzetten in het eerste. Normaal krijg je dan toegang tot je 18 punten in het tweede. In de master heb je een nultolerantie, dus dan zijn je tolerantiepunten waardeloos en moet je ervoor slagen. Gebruik ze dus in je bachelor en doe een herexamen minder, in de master zijn ze toch weg :p

Dit forum gaat te snel, ik refresh en zie dat het al beantwoord is. Wat Utred dus eigenlijk zei :unsure:

Nas

Legacy Member
Utred zei:
In Leuven heet het tolereren en bij ons delibereren en bij Leuven mag je een vak kiezen als je wil en bij ons ben je er ofwel gans door ofwel niet.

Dus zelfs als je er voor de rest niet door bent, mag je vakken laten tolereren? Waw, easy mode precies ginder

Utred zei:
En aan jullie faculteit mag je blijkbaar na 1e bach ook nog gedelibereerd worden want uw vakken zijn toch niet belangrijk:unsure:
Maar het blijft wel eenmalig. Dus je kan meer een keer delibereren. Dat vind ook wel het eerlijkst. Als ge er in het eerste volledig door was en in het tweede/derde nipt niet, dan mag dat wel zeker?

thecoon

Legacy Member
Nas zei:
Dus zelfs als je er voor de rest niet door bent, mag je vakken laten tolereren? Waw, easy mode precies ginder

ge moet op da vak wel een 8+ hebben en uw eerste jaar kunt ge max 12 studiepunten tolereren

Fliblit

Legacy Member
Nas zei:
Dus zelfs als je er voor de rest niet door bent, mag je vakken laten tolereren? Waw, easy mode precies ginder

Na 18 punten is het wel gedaan he, terwijl in Gent je kan blijven gedelibereerd worden :p

Bananarama

Legacy Member
Nas zei:
Dus zelfs als je er voor de rest niet door bent, mag je vakken laten tolereren? Waw, easy mode precies ginder

Ik geloof wel dat je er voor minstens 50% van je opgenomen studiepunten door moet zijn vooraleer je iets mag tolereren. In mijn richting (T&L) is het ook zo dat je voor bepaalde clusters een maximum aantal tolerantiepunten mag inzetten. Per taal mag je bij ons er bv maximum 8 inzetten, gespreid over de hele bachelor. Er rekening mee houdend dat er al een boel taalvakken 8sp op zich zijn, is dat dus enorm beperkend. In een subcluster van Nederlands (Taalbeheersing) is het volgens mij zelfs zo dat je er maar max 4 mag inzetten.

tgc_9012

Legacy Member
josilirios zei:
Why de fuck zou ge u studiepunten moeten afgeven na u bachelor (of master zoals Utred zegt)?
Na uw masteropleiding verlies je 140 punten van je leerkrediet. De komende jaren krijg je ieder jaar telkens terug 10 punten leerkrediet bij. Waarom dat zo is weet ik ook niet.

Nas

Legacy Member
Fliblit zei:
Na 18 punten is het wel gedaan he, terwijl in Gent je kan blijven gedelibereerd worden :p
In Gent heb je er 12 en je kan maar eenmaal in je opleiding gedelibereerd worden

Plus, je moet ook nog voldoen aan een aantal regels: Deliberatie — Universiteit Gent


thecoon zei:
ge moet op da vak wel een 8+ hebben en uw eerste jaar kunt ge max 12 studiepunten tolereren
Dat is in Gent, mijn reactie ging over Leuven

Nooby4Ever

Legacy Member
Nu een lange pauze nemen en straks nog effe knallen, kheb het gevoel dat het "heel" goed of heel slecht gaat zijn morgen.

Bananarama

Legacy Member
tgc_9012 zei:
Na uw masteropleiding verlies je 140 punten van je leerkrediet. De komende jaren krijg je ieder jaar telkens terug 10 punten leerkrediet bij. Waarom dat zo is weet ik ook niet.

"Eeuwige studenten vermijden", veronderstel ik. De staat investeert liever in iemands eerste master dan in iemands tweede, derde, vierde,... Geld komt niet uit de poep he :D

Bananarama

Legacy Member
Nas zei:
Dat is in Gent, mijn reactie ging over Leuven

In Leuven mag je in het eerste ook maar voor 12 punten tolereren. In het tweede worden dat er dan 18.

Bananarama

Legacy Member
Cadiuro zei:
Ik dacht trouwens dat de tolerantiepunten uit een apart studiekrediet van (in totaal) 18 studiepunten kwam, los van je totaal aantal studiepunten. Maar daar kan ik volledig mis in zijn.

Je krijgt een getoleerd aantal sp nooit terug he. Dus dat rugzakje met studiepunten dat je mag inzetten is dan gezakt. Als je daarentegen slaagt voor een vak, dan krijgt je dat aantal sp gewoon terug.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan