Archief - [deleted]

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Wie is jouw favoriete moderator?


  • Totaal aantal stemmers
    134
  • Opiniepeiling gesloten.

Servaas.

Legacy Member
De specialisatie in de master computerwetenschappen, of die manama van de KUL :)

coldplayke

Legacy Member
Ik heb zin in mijn bachelorpaper, maar ik vrees dat het veel werk zal worden. Toen ik begin deze week voor de 2de keer langs ging bij mijn promotor, hebben we redelijk grote aanpassingen aan het onderwerp gedaan, waarbij ze zei dat het qua werk eerder richting master thesis dan richting bachelorpaper zal gaan. Het voordeel aan dit onderwerp is dat ik zowel mijn opleiding Engels als mijn opleiding Duits ga kunnen gebruiken :p

glashelder

Legacy Member
Groepswerken :cry:

Twee dit semester. Een redelijke simpele, 't is te zeggen, we zijn maar met twee dus zo'n drama zal dat hopelijk niet worden. Maandag komen we samen na de les om de taakverdeling te bespreken. 12 november moeten we een uur lesgeven over ons onderwerp.

Het andere groepswerk... We zijn met ácht. Dat is echt veel. Ik gok dat dat groepswerk dus wel wat ingewikkelder wordt. Er is ook niemand die tot nu toe al iets gedaan heeft en over anderhalve week hebben we een presentatie waarin we een onderzoeksontwerp moeten voorstellen. Tot nu toe hebben we dus niks, nog niet eens gebrainstormd of zo. Van de helft heb ik zelfs nog niks gehoord. Ik zou het werk willen 'opstarten' maar ik heb tot nu toe al alle initatief genomen (Facebookgroep gestart, oproep op het forum van het vak, andere mensen toegevoegd) en de rest... wacht maar af, of zo? Ik wil niet te overheersend zijn maar al de rest zit precies te wachten op weet ik veel wat. Bovendien zitten we met één lid dat niet te vinden is op Facebook, dus die moet ik nog even mailen (ja, ik blijkbaar) zodat die kan meedoen met de discussie.

Dus kom op mensen, schiet eens in gang, doé eens wat :sop:

J.F.

Legacy Member
Vandaag een beetje Frans herhaald, ben blij dat het er nog beter inzit dan ik dacht ^_^

Lolplayer

Legacy Member
ISP lukt niet

Het individueel examenrooster is niet volledig

:cry:

Stoeme kul

coldplayke

Legacy Member
Lolplayer zei:
ISP lukt niet

Het individueel examenrooster is niet volledig

:cry:

Stoeme kul

Dat probleem had ik ook een paar dagen geleden, gewoon een mailtje sturen naar je faculteit.

Bananarama

Legacy Member
glashelder zei:
Het andere groepswerk... We zijn met ácht. Dat is echt veel. Ik gok dat dat groepswerk dus wel wat ingewikkelder wordt.

Tell me about it. Ik heb zo een groepswerk gehad waar we met 7 voor waren. Drie daarvan bleken echt te achterlijk voor woorden te zijn, letten nooit op, hielden in feite de hele groep alleen maar op, je kent het wel. Met die mensen dus drie weken moeten samenwerken. Drie. weken. Waarvan twee weken dus zonder overdrijven van 8u 's morgens tot 23 uur 's avonds met een constante opeenvolging van deadlines, want het was een crisissimulatie en je moest soms dus binnen het uur iets deftigs naar de proffen kunnen doorsturen.

Man, man, man, ruzies dat wij gehad hebben, en echt zodanig erg dat ik nog altijd verbaasd ben over mijn zelfbeheersing. Zo konden ze het bv absoluut niet verdragen dat ik graag eerst de dt-fouten uit hun teksten haalde voor we ze doorstuurden (élke keer stonden er wel een aantal in). Het is dat het een éénjarige master was en ik dus geen zin had om te bissen (veel van het resultaat hing af van peer-evaluatie), want anders hadden er een paar echt een bitchslap gekregen die hun ogen uit hun kassen had doen floepen. :sop:

Foxiie

Legacy Member
Bananarama zei:
Tell me about it. Ik heb zo een groepswerk gehad waar we met 7 voor waren. Drie daarvan bleken echt te achterlijk voor woorden te zijn, letten nooit op, hielden in feite de hele groep alleen maar op, je kent het wel. Met die mensen dus drie weken moeten samenwerken. Drie. weken. Waarvan twee weken dus zonder overdrijven van 8u 's morgens tot 23 uur 's avonds met een constante opeenvolging van deadlines, want het was een crisissimulatie en je moest soms dus binnen het uur iets deftigs naar de proffen kunnen doorsturen.

Man, man, man, ruzies dat wij gehad hebben, en echt zodanig erg dat ik nog altijd verbaasd ben over mijn zelfbeheersing. Zo konden ze het bv absoluut niet verdragen dat ik graag eerst de dt-fouten uit hun teksten haalde voor we ze doorstuurden (élke keer stonden er wel een aantal in). Het is dat het een éénjarige master was en ik dus geen zin had om te bissen (veel van het resultaat hing af van peer-evaluatie), want anders hadden er een paar echt een bitchslap gekregen die hun ogen uit hun kassen had doen floepen. :sop:

Bedrijfscommunicatie @ KUL?


ontopic: van de eerste week ook al groepen moeten vormen van 6 man terwijl ik niemand ken. Ik vind het VRESELIJK veel... Ik vind dat ook echt ambetant omdat ik niet weet hoe het met hun werkmentaliteit zit. Ik wil altijd mensen die op dezelfde golflengte zitten als ik. Op mn vorige unief waren we een vriendengroep van 10, maar enkel 2 ervan hadden dezelfde work ethic zoals ik. Nu is het dus gissen...

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk

J.F.

Legacy Member
Lolplayer zei:
ISP lukt niet

Het individueel examenrooster is niet volledig

:cry:

Stoeme kul

Ik had dat ook, bij mij was dat omdat ik mijn examenmomenten niet had aangeduid! Je moet in je IER overal 'examenmoment kiezen' aanduiden bij elk examen, ook al is er maar één moment. Zodat elk vakje groen is en dan opslaan en dan uw ISP pas doorsturen... Heeft bij mij geholpen!

coldplayke

Legacy Member
J.F. zei:
Ik had dat ook, bij mij was dat omdat ik mijn examenmomenten niet had aangeduid! Je moet in je IER overal 'examenmoment kiezen' aanduiden bij elk examen, ook al is er maar één moment. Zodat elk vakje groen is en dan opslaan en dan uw ISP pas doorsturen... Heeft bij mij geholpen!

Ik denk dat je paars bedoelt ipv groen :p

Gatsby

Legacy Member
SinDweller zei:
Curriculum nog steeds niet goedgekeurd, 't steekt tegen..

De deadlines voor curriculumregistratie zijn 10/10 (GIT) en 15/10 (normaal traject). Lijkt me nogal sterk dat ze nu al zouden begonnen zijn met het nakijken. :p

Foxiie

Legacy Member
Bananarama zei:

Bijna had ik het dit academiejaar gekozen, maar hoe die vrouw dat aant uitleggen was, precies of het een jaar geen sociaal leven meer hebben betekende. Lastminute opdrachten en groepswerken midden in de nacht en whatever... Whut :p

Verstuurd van mijn GT-I9100 met Tapatalk
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan