Sylph*
Legacy Member
ik heb geen diploma, maar doe wel hetzelfde werk van mijn collega's met diploma. ik presteer evengoed en heb dezelfde verantwoordelijkheden
zij verdienen meer
stel nu dat; ik de mogelijkheid heb om op de computer van de administratie mijn diploma statuut aan te passen in een enkele muisklik
waardoor mijn loon dus stijgt...
wie gaat dit merken? zijn er mensen die op mijn loonsbrief controleren wat mijn diploma statuut is? zijn er effectief personen die elke maand controleren of mijn loon wel overeenstemt met mijn diploma statuut?
volgens mij wordt dat eenmalig ingevoerd wnr ge u contract tekent en wordt daar verder nooit naar gekeken en is dat gewoon een geautomatiseerd programma dat u uitbetaald?
opinions?
zij verdienen meer
stel nu dat; ik de mogelijkheid heb om op de computer van de administratie mijn diploma statuut aan te passen in een enkele muisklik
waardoor mijn loon dus stijgt...
wie gaat dit merken? zijn er mensen die op mijn loonsbrief controleren wat mijn diploma statuut is? zijn er effectief personen die elke maand controleren of mijn loon wel overeenstemt met mijn diploma statuut?
volgens mij wordt dat eenmalig ingevoerd wnr ge u contract tekent en wordt daar verder nooit naar gekeken en is dat gewoon een geautomatiseerd programma dat u uitbetaald?
opinions?


Waarom zou iemand met een diploma van een universiteit meer moeten verdienen dan iemand met een diploma van een hogeschool? Stel je voor dat die persoon die op een hogeschool gestudeerd heeft gewoon meer competenties heeft dan die persoon die aan een universiteit gestudeerd heeft? Is het dan nog 'rechtvaardig' om die persoon meer te betalen, gewoon op basis van zijn diploma? Ik vind dat je moet kijken naar zaken zoals vaardigheden, prestaties, houding, doorgroeimogelijkheden en niet (enkel) naar een diploma.