Satkan
Legacy Member
Stationary zei:². Mensen zoals jou hebben ze graag, want je kan net dezelfde job doen als een hoger gekwalificeerd iemand en ze moeten je er minder voor betalen. Probeer eens te onderhandelen over jouw loon en wie weet lukt het wel? Dan moet je helemaal geen documenten gaan vervalsen.
Waarom zou iemand met een diploma van een universiteit meer moeten verdienen dan iemand met een diploma van een hogeschool? Stel je voor dat die persoon die op een hogeschool gestudeerd heeft gewoon meer competenties heeft dan die persoon die aan een universiteit gestudeerd heeft? Is het dan nog 'rechtvaardig' om die persoon meer te betalen, gewoon op basis van zijn diploma? Ik vind dat je moet kijken naar zaken zoals vaardigheden, prestaties, houding, doorgroeimogelijkheden en niet (enkel) naar een diploma.
Mensen die goede "vaardigheden, prestaties en houding" hebben, zullen heus niet op dezelfde plaats blijven zitten waar ze in beginnen.
Als iemand van de univ begint, en toont dat hij totaal geen moeite doet,
dan zal hij ook heus geen promoties krijgen.
Als je zo gefrustreerd loopt over mensen die in een universiteit hebben gestudeert, had het dan zelf gedaan?
Waarom zou iemand met een diploma van een universiteit meer moeten verdienen dan iemand met een diploma van een hogeschool? Stel je voor dat die persoon die op een hogeschool gestudeerd heeft gewoon meer competenties heeft dan die persoon die aan een universiteit gestudeerd heeft? Is het dan nog 'rechtvaardig' om die persoon meer te betalen, gewoon op basis van zijn diploma? Ik vind dat je moet kijken naar zaken zoals vaardigheden, prestaties, houding, doorgroeimogelijkheden en niet (enkel) naar een diploma.
?

