Imho: (maar zit totaal niet in HR ofzo, is ondervinding uit beperkt aantal sollicitaties)
1.
verspil niet te veel tijd aan qualifiers. Er zijn zo'n paar zaken die ze meestal verwachten, maar ook niet meer dan dat. Of ge het 1, 2 of 10 keer herhaalt dat ge daar aan voldoet, gaat het verschil niet maken. Eenmaal afgechecked, komen die daar toch niet te zeer op terug achteraf lijkt me. Zo laat ge meer tijd om over uw winners te praten.
2.
antwoord nooit ja/neen, ook al lenen veel vragen zich voor zo'n antwoord. probeer er toch 1 zinnetje aan te breien, een voorbeeld, een precisering. Ja/Nee geeft niet echt een rijk beeld van uzelf. (eigenlijk zouden ze beter geen zo'n vragen stellen lijkt me, maar goed)
3.
probeer goed op te letten of de ander graag veel zegt of veel laat zeggen.
vond ik persoonlijk vrij ambetant, maar ge hebt dus er echt die een vraag stellen en hopen dat ge een verhaal afsteekt, terwijl er andere zijn die graag een vraag stellen en telkens een nieuwe vraag willen stellen op basis van uw antwoord.
Antwoord je te kort bij de eerste, dan gaat die niet veel oppikken, antwoord je te lang bij de tweede, dan gaat uw interview:
- beginnen uitlopen
- eindigen voor de interviewer eigenlijk echt gereed is
- mogelijks vrij ergerlijk worden voor de interviewer

Ge moet dus beetje proberen te ontwaren wat voor iemand het is.