Archief - Eindresultaat BSO

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

The Dictator

Legacy Member
BSO 2de en 3de graad

40% praktijkvakken (permanente evaluatie) / 20% theorievakken (dagelijks werk) /
40% examen (ex I: 15% / ex II: 25%)


Kan iemand me wat meer uitleg geven, over wat het minimum zou zijn om geslaagd te zijn ?


gemiddelde rapport 55% ;)

Nas

Legacy Member
Ge doet BSO, zo moeilijk zou het toch niet moeten zijn om te slagen

Irriducibili

Legacy Member
Nas zei:
Ge doet BSO, zo moeilijk zou het toch niet moeten zijn om te slagen

Ja, want als hij pakweg carrosserie doet kan je dat echt vergelijken met een ASO/TSO of andere richting :sop:

The Dictator

Legacy Member
Ja maar deze informatie is niet van mij, wel van een vriend (punten)

Zou gij nou geslaagd zijn of nie ?

B-Attest zou wel kunnen

Lord_Palethorn

Legacy Member
Hangt er ook vanaf op welke vakken hij gebuisd is, hoeveel buizen hij heeft etc. Er hangt ook veel af van de klassenraad en de standpunten van de leerkrachten.

Aan een gemiddelde op een rapport kunt ge echt niet afleiden of hij geslaagd is of niet.
Maar bij meer dan 3 buizen moogt ge er toch vanuit gaan dat hij een jaartje kan overdoen.

The Dictator

Legacy Member
Lord_Palethorn zei:
Hangt er ook vanaf op welke vakken hij gebuisd is, hoeveel buizen hij heeft etc. Er hangt ook veel af van de klassenraad en de standpunten van de leerkrachten.

Aan een gemiddelde op een rapport kunt ge echt niet afleiden of hij geslaagd is of niet.
Maar bij meer dan 3 buizen moogt ge er toch vanuit gaan dat hij een jaartje kan overdoen.


Nou ja, bij sommige praktijk vakken heeft hij juist onder de helft
en soms zit hij er juist boven

Normaal als je gebuisd bent voor je stage, moet je sowieso blijven zitten
Hij heeft er altijd een 6 voor....

Emerxill

Legacy Member
The Dictator zei:
BSO 2de en 3de graad

40% praktijkvakken (permanente evaluatie) / 20% theorievakken (dagelijks werk) /
40% examen (ex I: 15% / ex II: 25%)


Kan iemand me wat meer uitleg geven, over wat het minimum zou zijn om geslaagd te zijn ?


gemiddelde rapport 55% ;)
Minstens 50% op alle onderdelen hebben is het minimum om geslaagd te zijn. Van zodra er onvoldoendes zijn wordt dat gedelibereerd en zal het van de leerkrachten en de vakken waarvoor hij gebuisd is afhangen.

Maw als hij voor (een) hoofdvak(ken) (zwaar) gebuisd is en hij heeft zijn gemiddelde kunnen optrekken met bijvakken zal men niet rap geneigd zijn om hem door te laten.

Is hij anderzijds op al zijn hoofdvakken door, maar een aantal bijvakken gebuisd kan het nog zijn dat ze hem flessen, maar dan bijv. op basis van attitude en gedrag in de klas.

Lord_Palethorn

Legacy Member
Tsjah dat wordt dan een leerling waar een tijdje over zal gediscussieerd worden.
En hoeveel is een aantal? Toen ik nog als leerkracht werkte was het vrij duidelijk, meer dan 3 had je bijna altijd een C-attest. Als zijn andere punten ook allemaal maar juist erop of eronder zijn dan zou ik toch al maar beginnen vrezen. Maar vergeet het vooral niet te melden als hij zijn resultaat kent :-).

Maar ook de motivatie telt mee hé, Ikzelf heb bijvoorbeeld in het middelbaar een B-Attest gekregen ondanks dat ik 7 buizen had. Ik wou absoluut Informatica gaan volgen en dat wist men op school. Ik was totaal niet gemotiveerd in de richting waar ik toen in zat en mocht dus naar het volgende jaar op voorwaarde dat ikinformatica ging volgen. Dat heb ik ook gedaan en het jaar erop was ik geslaagd met grote onderscheiding. Er wordt dus soms ook wel echt gekeken naar wat de leerling binnen een bepaalde richting verder kan doen.

Eigenlijk wil ik zeggen: het is onvoorspelbaar, maar als het een klassiek geval is zal je met een "paar" buizen wel snel richting B / C gaan.

The Dictator

Legacy Member
Lord_Palethorn zei:
En hoeveel is een aantal? ,


1 een keer een 6.5 en 3.5 en 6( Mech, Elek, stage)

2 dan een 4 en 2.5 en 5.5

3 dan een5.5 en 3.5 en 6

4 uiteindelijk 5 en 4 en 6

Elektriciteit is wel zwaar gebuist op het ganse lijn
Mechanica daarnintegen niet

bovendien zit hij in Mechanisch onderhoud

SH343

Legacy Member
The Dictator zei:
1 een keer een 6.5 en 3.5 en 6( Mech, Elek, stage)

2 dan een 4 en 2.5 en 5.5

3 dan een5.5 en 3.5 en 6

4 uiteindelijk 5 en 4 en 6

Elektriciteit is wel zwaar gebuist op het ganse lijn
Mechanica daarnintegen niet

bovendien zit hij in Mechanisch onderhoud

Je bent wel erg up-to-date van die punten van je vriend hoor. Waarom komt hij dat zelf niet vragen?

:crazy:

Lord_Palethorn

Legacy Member
Dus dat is punten kerstmis -> eindexamens?
Als ik het zo zie zijn de meeste punten dan nog in dalende lijn = leerling maakt geen progressie -> B of C.

Het zal er een beetje van afhangen hoeveel leerkrachten hem echt willen steunen (= toont de leerling interesse, is hij gemotiveerd, werkt hij mee, ..) maar in de algemene lijn mag je toch echt geen A verwachten.

Er zijn altijd uitzonderingen natuurlijk :)

The Dictator

Legacy Member
SH343 zei:
Je bent wel erg up-to-date van die punten van je vriend hoor. Waarom komt hij dat zelf niet vragen?

:crazy:

Is via Smartschool, je kan daar alles opvragen haha

Carrion

Legacy Member
Als dat al z'n punten op 10 zijn dan zie ik z'n kansen niet echt optimistisch, en al helemaal als 'm op z'n praktijkvakken gaat buizen.

En interesse, brave leerling en what not of nie, als 'm voor z'n mechanica al ma juist met de hakken over de sloot en de rest nog eens buist. Tja, waarvoor moeten ze 'm dan doorlaten, BSO is nu eenmaal praktijk en als ge op uwe praktijk nie slaagt zou ge de conclusie zelf moeten trekken.

Lord_Palethorn

Legacy Member
Trouwens, als die leerling eerlijk is ten opzichte van zichzelf, moet hij ook beseffen dat hij het niet echt verdient om door te gaan :-)

The Dictator

Legacy Member
Utred zei:
Sowieso er niet door.


Ik ken er veel die 5 buizen hebben, totaal geen interesse,
(elft vant joar nie me afkomn, brossn:))

En ze gaan nog door ''onder voorwaarde'' 2 jaar achter elkaar.
of gewoon is da omdat school van die mensen af wil :)

Dubhead

Legacy Member
hoe zit het eigenlijk als je in aso latijn wiskunde doet en je bent voor latijn gebuist en Frans haal je heel het jaar net boven de 50 (1 keer boven de 60) maar het examen is mogelijk wat slechter? (alle examens ervoor waren er wel door). a-attest b-attest of c-attest?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan