Archief - Examens middelbaar

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

SXe

Legacy Member
F= Q1.Q2/4.π(dat tekentje moet pi voorstellen).griekse letter epsilon.r²

Vertelt mij nu is hoe ge bijvoorbeeld epsilon eruit haalt :p

Tibokio

Legacy Member
Ik zal eens 'n poging wagen :D

Ik zal epsilon voorstellen als ehh.. e, in dit geval.

Als F=Q1.Q2/4.pi.e.r²

Dan is 4.pi.e.r²= Q1.Q2/F

Dus... Ik dacht dat e=(Q1.Q2/F) / 4.pi.r²

SXe

Legacy Member
En waarom gaat de F naar Q1.Q2? (Aleja, kweet dat ze ergens bij moet maar waarom juist daar?)

Tibokio

Legacy Member
Secondje, ik zal mijn speciale driehoek eens tekenen :p

Ze hebben da in 't derde getoond, en nooit vergeten...

SXe

Legacy Member
C=Q/U omvormen is wreed simpel (zelfs zonder driehoek) maar vanaf ge met meer als 3 grootheden zit lukt het bij mij nietmeer.

Tibokio

Legacy Member
Voila : http://i47.tinypic.com/2hoxqp4.jpg

:D

Kijk, zo doe ik dat als ik dingen moet verplaatsen in formules.
Ik heb het bij dit voorbeeld gewoon met simpele getallen gedaan.

Je dekt 1 getal af, dat komt in het linkerlid. De 2 andere in het rechter.

Dek je 2 af, dan blijft er over 6/3, dus 6/3 gaat in het rechterlid, d.i. 2 = 6/3

Dek je dan bijvoorbeeld 6 af, dan is wat overschiet 2 * 3 (want 2 en 3 staan naast elkaar en niet boven elkaar. Naast elkaar is maal, boven elkaar is delen).

Dus als ge hebt F = Q1.Q2 / 4.pi.e.r² dan is uw driehoek http://i45.tinypic.com/8ziid4.png

En voila, ge kunt spelen met formules :p

Khoop dat het ewa duidelijk is en dat het u heeft geholpen :D

Tibokio

Legacy Member
Aha, maar in principe zijn er niet meer dan 3!

Dus, voor ge e afzondert, hebt ge dus 4.pi.e.r² = Q1.Q2/F

==> e.4.pi.r² =Q1.Q2/F

dan zet ge die 4.pi.r² gewoon in het rechterlid

==> e = (Q1.Q2/F) / 4.pi.r²

-Steve-

Legacy Member
Ge kunt het ook gemakkelijker maken en eerst alle getallen invullen die ge hebt, dat al uitrekenen en dan hebt ge uiteindelijk maar 3 factoren meer ofzo.

Tibokio

Legacy Member
Geen probleem ^^

'k Ga nekeer ewa gaan leren nu :p

Edit: Haha, zwijg mij van Duits, vandaag examen gehad en 'k ben blij dat 'k daar nu voor héél lang vanaf ben :p

Nooby4Ever

Legacy Member
nog nooit van die driehoek gehoord :s vind het toepassen van de def gewoon het gemakkelijkste.

-Steve-

Legacy Member
Tibokio zei:
Geen probleem ^^

'k Ga nekeer ewa gaan leren nu :p

Edit: Haha, zwijg mij van Duits, vandaag examen gehad en 'k ben blij dat 'k daar nu voor héél lang vanaf ben :p

Ach, bij ons is da ni veel. Drie woordenlijsten en wat grammatica. :p

Tibokio

Legacy Member
Bij ons was dat 18 pagina's, die woordenlijst :p

+ grammatica en teksten...

Anyway, morgen natuurwetenschappen, da's tof om te leren :D

blockkiller

Legacy Member
Morgen Nederlands en kan mij echt niet motiveren om dieje brol te gaan leren.

Morrissey

Legacy Member
blockkiller zei:
Morgen Nederlands en kan mij echt niet motiveren om dieje brol te gaan leren.

², maar dan voor Frans. Constant aan het uitstellen, maar straks is het voetbal. Nuja, van de 3 woordenschatlijsten ken ik er al 2 door algemene kennis, Frans is als een 2e taal voor mij, dus geen probleem :woohoo:

_ns_

Legacy Member
Fireflies zei:
², maar dan voor Frans. Constant aan het uitstellen, maar straks is het voetbal. Nuja, van de 3 woordenschatlijsten ken ik er al 2 door algemene kennis, Frans is als een 2e taal voor mij, dus geen probleem :woohoo:

Vuile waalse infiltrant :angry:

smitske

Legacy Member
Dr_Drew_ zei:
Nogmaals fout.. :p
Het initiatief kwam niet van de Franse overheid, maar van Ferdinand de Lesseps, die hier zowat de eerste multinational creëerde. Napoleon III steunde Lesseps wel financieel, terwijl de Britten radicaal tegen het plan waren. En Eiffel heeft hier niets mee te maken..

Hoe dan ook ik wist het niet, maart had met suez crisis te maken niet met de uitgraving dus verkeerd geformuleerd hier xp


^morge engels, en das 3 artikels kenne en 2 toneelstukke van shakespeare, dus kzal al maar wa aardrijkskunde lere want das verdomd veel ><
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan