Archief - Examens middelbaar

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Baats

Legacy Member
Oh, dat ben ik zelfs nog vergeten te vermelden ;) Inclusief taalverschuivingen en taalwetten en die shit.

En natuurlijk ook de letterlijke inhoud van talloze nutteloze verhalen die ooit een of andere betekenis in onze cultuur hadden :)

Nooby4Ever

Legacy Member
Pfff 50% van de cursus van ned is spelling en van waar onze namen komen enz :puke:

Nuja het is een mondeling ga denk ik toch de spelling alleen maar in grote lijnen leren :)

_ns_

Legacy Member
Baats zei:
Oh, dat ben ik zelfs nog vergeten te vermelden ;) Inclusief taalverschuivingen en taalwetten en die shit.

En natuurlijk ook de letterlijke inhoud van talloze nutteloze verhalen die ooit een of andere betekenis in onze cultuur hadden :)

Jups, waarschijnlijk de taalwetten eind 19e/begin 20 eeuw :)?

Burntfaceman

Legacy Member
Baats zei:
Oh, dat ben ik zelfs nog vergeten te vermelden ;) Inclusief taalverschuivingen en taalwetten en die shit.

En natuurlijk ook de letterlijke inhoud van talloze nutteloze verhalen die ooit een of andere betekenis in onze cultuur hadden :)

Zo herkenbaar

smitske

Legacy Member
Baats zei:
Oh, dat ben ik zelfs nog vergeten te vermelden ;) Inclusief taalverschuivingen en taalwetten en die shit.

En natuurlijk ook de letterlijke inhoud van talloze nutteloze verhalen die ooit een of andere betekenis in onze cultuur hadden :)

Marieke van Niemegem anyone?

Oij

Legacy Member
smitske zei:
Marieke van Niemegem anyone?

Hier ook!

Super saaai...echt, ik denk er serieus over na om dat gewoon eens grondig te lezen (paar keer).
We moeten gelijk 100 pagina's kunnen waarvan het meeste met gedichten, datums, namen,....:puke:

Zo nutteloos!:sop:

noinspiration

Legacy Member
Bij zo een onderwerpen vraag ik mij vaak af wat wij er later nog aan hebben?

Baats

Legacy Member
noinspiration zei:
Bij zo een onderwerpen vraag ik mij vaak af wat wij er later nog aan hebben?

Niets, behalve als je er later iets mee wilt doen, en dan studeer je daar toch gewoon voor..

Nuja, 'tis een mondeling examen, dus ik ga chance moeten hebben met welke vragen dat ik trek. Liever een vraag over het Grieks drama (ontstaan theater) dan die taalverschuivingen hoor :/

Alexat

Legacy Member
Ja het leerplan voor Nederlands in het 6de is niet het tofste wat ik al heb geleerd nee :p maar ik vind het nog wel meevallen, beetje geschiedenis erbij kan geen kwaad om u cultuur/roots te leren kennen imo

Proim

Legacy Member
Baats zei:
Wat voor nutteloze dingen leer ik toch bij NL.. Echt, het 5e en 6e middelbaar Nederlands is gewoon urenvulling en verspilling van mijn tijd. Wat kan mij het schelen rond welke maand de baby zijn eerste woordje leert en dat het rond de leeftijd van X jaar over een woordenschat van X woorden beschikt..
Moesten wij ook kennen :')

Arg, kansrekenen wil echt niet vlotten. Sommige oefeningen maak ik juist terwijl er bij andere dan nog iets bij staat waar ik geen flauw benul van heb waarom het er staat :/

eurowarriors

Legacy Member
Gisteren laatste examens, Nederlands, héél goed gegaan. Ben er eindelijk vanaf, hehe :) Voor degene die nog examens hebben, nog veel succes! ;)

Nooby4Ever

Legacy Member
Chemie eens schuin doorgelezen, dat is nog redelijk veel :(

Straks nog een end doorlopen en morgen nog een paar keer en dan zal ik het wel kennen voor maandag.

smitske

Legacy Member
Burntfaceman zei:
Heb dat helemaal mogen presenteren op mijn mondeling examen :puke:

ik krijg de vraag ' bespreek het decor'

leuk, gelukkig wistek da links en rechts belangrijk was xp

blockkiller

Legacy Member
Alexat zei:
Ja het leerplan voor Nederlands in het 6de is niet het tofste wat ik al heb geleerd nee :p maar ik vind het nog wel meevallen, beetje geschiedenis erbij kan geen kwaad om u cultuur/roots te leren kennen imo

Het leerplan niet, maar de manier waarop da in dieje boek staat :puke:, volgens mij ben ik grandioos gebuisd op het examen Nederlands, maar da telt maximaal voor 25% van de punten mee ofzo.

Baats

Legacy Member
Man man man, twas weer op een laag pitje vandaag ^^

Met de cursus voor't TV om niets van het WK te missen, met als gevolg 30 min intrinsieke studietijd ofzo ^^

noorderzon

Legacy Member
nog drie examens te gaan hier: maandag economie, dinsdag Nederlands over de theatergeschiedenis van middeleeuwen tot hedendaags theater en woensdag dan Frans over een slaapverwekkend boekske
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan