Archief - Examens middelbaar

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

bludgeoned

Legacy Member
Nooby4Ever zei:
5de jaar wet wiskunde 8 (door die 8 geen herexamen, moest ik 6 doen wel)

Ben al is blijven zitten dus nu 2x
Als je al eens bent blijven zitten, zou er toch al een belletje moeten rinkelen dat je beter wat minder hooi op je vork neemt.

Anoniem04

Legacy Member
Proim zei:
Ah dat veranderd de zaak natuurlijk.
Moet wel serieus erg zijn als ze die al moeten ontslaan :/
Zou dan wel goed kunnen dat ze toch hun A krijgen.

Ja, er zijn dit jaar echt wel een paar dingen gebeurd in Wiskunde waar je je toch vragen bij moet stellen. Oefeningen die we nooit gezien hebben en waar we gewoon de bundel van hadden gekregen, maar dan wel uitgebreid op het examen aanwezig. Van Integralen hebben we per hoofdstuk 1 oefening gemaakt, de rest moesten we zelf maar oplossen. We kregen daar dan ook de oplossingen niet van. Regelmatig belachelijk systeem van lesgeven met als gevolg dat het gemiddelde 50 was en dat de helft van de klas gebuisd was.

Dit is in de 4 jaar dat ik in die school zit al de tweede keer dat dat voorvalt, in het 3de middelbaar hadden wij ook zo'n incompetente leerkracht, toen lag het klasgemiddelde wel op 34. Die was dan ook ontslagen op het einde van het jaar.

Het is ook niet zo dat die 3 die moeten blijven zitten geen goede leerlingen zijn, die werken mee in de klas, die hangen het crapuul niet uit, die leren goed... Dan is het niet meer dan logisch dat ze dat C-attest aanvechten, zeker omdat die 3 iets gaan studeren het jaar daarna wat eigenlijk niets met die richting te maken heeft.

Ben ik trouwens de enige die herexamens in het middelbaar raar vind? Ik dacht zelfs dat dat al afgeschaft was.

Proim

Legacy Member
Dillyracer zei:
Ja, er zijn dit jaar echt wel een paar dingen gebeurd in Wiskunde waar je je toch vragen bij moet stellen. Oefeningen die we nooit gezien hebben en waar we gewoon de bundel van hadden gekregen, maar dan wel uitgebreid op het examen aanwezig. Van Integralen hebben we per hoofdstuk 1 oefening gemaakt, de rest moesten we zelf maar oplossen. We kregen daar dan ook de oplossingen niet van. Regelmatig belachelijk systeem van lesgeven met als gevolg dat het gemiddelde 50 was en dat de helft van de klas gebuisd was.

Dit is in de 4 jaar dat ik in die school zit al de tweede keer dat dat voorvalt, in het 3de middelbaar hadden wij ook zo'n incompetente leerkracht, toen lag het klasgemiddelde wel op 34. Die was dan ook ontslagen op het einde van het jaar.

Het is ook niet zo dat die 3 die moeten blijven zitten geen goede leerlingen zijn, die werken mee in de klas, die hangen het crapuul niet uit, die leren goed... Dan is het niet meer dan logisch dat ze dat C-attest aanvechten, zeker omdat die 3 iets gaan studeren het jaar daarna wat eigenlijk niets met die richting te maken heeft.

Ben ik trouwens de enige die herexamens in het middelbaar raar vind? Ik dacht zelfs dat dat al afgeschaft was.
Wtf, hoe is die ooit leerkracht kunnen worden in de eerste plaats? :/ Die van ons heeft speciaal een aantal weken kleine toetskes van integralen gegeven zodat iedereen ze kon en tonnen oefeningen gemaakt.

Ja vind ik ook wel raar, vakantietaak ja maar toch geen herexamen?

bumba007

Legacy Member
Pff, hier een c-attest door een 49.3 op frans en een 48.6 op duits.

Is egt kut.

smitske

Legacy Member
Dillyracer zei:
Ja, er zijn dit jaar echt wel een paar dingen gebeurd in Wiskunde waar je je toch vragen bij moet stellen. Oefeningen die we nooit gezien hebben en waar we gewoon de bundel van hadden gekregen, maar dan wel uitgebreid op het examen aanwezig. Van Integralen hebben we per hoofdstuk 1 oefening gemaakt, de rest moesten we zelf maar oplossen. We kregen daar dan ook de oplossingen niet van. Regelmatig belachelijk systeem van lesgeven met als gevolg dat het gemiddelde 50 was en dat de helft van de klas gebuisd was.

Dit is in de 4 jaar dat ik in die school zit al de tweede keer dat dat voorvalt, in het 3de middelbaar hadden wij ook zo'n incompetente leerkracht, toen lag het klasgemiddelde wel op 34. Die was dan ook ontslagen op het einde van het jaar.

Het is ook niet zo dat die 3 die moeten blijven zitten geen goede leerlingen zijn, die werken mee in de klas, die hangen het crapuul niet uit, die leren goed... Dan is het niet meer dan logisch dat ze dat C-attest aanvechten, zeker omdat die 3 iets gaan studeren het jaar daarna wat eigenlijk niets met die richting te maken heeft.

Ben ik trouwens de enige die herexamens in het middelbaar raar vind? Ik dacht zelfs dat dat al afgeschaft was.

Geloof me dit was bij ons ook zo, en nee het lag zeker niet aan de leerkracht. Het onderdeel meetkunde was een vrij grote ramp bij mij persoonlijk en ik had geluk met de 5%, gelukkig kwam er kansrekennen en was mijn integraalrekennen zo goed dat de slechte punten van meetkunde niet zo zwaar doorwogen. In geen geval lag het aan de leerkracht hier, maar in mijn geval eerder aan de leerstof en in andere gevallen dat ze niets deden.

anywayz ben erdoor vanavond proclamatie en dan unief hooray ^^

Anoniem04

Legacy Member
Proim zei:
Wtf, hoe is die ooit leerkracht kunnen worden in de eerste plaats? :/ Die van ons heeft speciaal een aantal weken kleine toetskes van integralen gegeven zodat iedereen ze kon en tonnen oefeningen gemaakt.

De toetskes waren er bij ons ook, de oefeningen daarentegen...

We hadden een HT Integralen op 30, bijna iedereen had daar ook een zware buis op waarna we die dan maar in de klas gingen verbeteren. Ik heb daar toen 9 nieuwe oplossingsmethoden gezien. :unsure:

Ik vind dat schandalig, zeker omdat Integralen echt belangrijk is voor verdere studies. Vorig jaar hadden wij daar ook les van en toen kon ze de klas waar wij mee samen zaten ook nog eens niet aan.

Ik heb zo ooit een fles van 1L naar mijn kop gekregen omdat ze haar calm niet kon houden door de 2 die achter mij zaten. Was ik blij dat mijn reactievermogen wat aangescherpt was door te gamen, anders had ik die tegen mijn kop gekregen. Ik vertel dan nog niet alles, het was echt schandalig.

Ook de school gaat in de fout, ze hebben die 3 nooit afgeraden om die richting te doen, zelfs tijdens kerstmis dit jaar zeiden ze dat alles in orde ging komen. Mij raden ze al 3 jaar die richting af en ze hebben mij nooit moeten delibereren. :unsure:

-edit-

Nog iets leuk, die maakte geen andere toetsen voor inhaaltoetsen. De klas had een HT meetkunde gedaan terwijl ik ziek was, leerkracht geeft die toetsen verbeterd terug op maandag en ik kreeg de woensdag daarna exact dezelfde toets.

Apex

Legacy Member
Dillyracer zei:
De toetskes waren er bij ons ook, de oefeningen daarentegen...

We hadden een HT Integralen op 30, bijna iedereen had daar ook een zware buis op waarna we die dan maar in de klas gingen verbeteren. Ik heb daar toen 9 nieuwe oplossingsmethoden gezien. :unsure:

Amai 9 nieuwe integratiemethoden nog wel :niceone:

MrXarnus

Legacy Member
Morgen om mijn rapport.Hoogstwaarschijnlijk A-attest want ze hebben mij nog niet opgebeld.B-attest kan ook maar dan is het enkel door mijn frans.

Apex

Legacy Member
Dillyracer zei:
Dat kan belachelijk klinken, maar iets moet altijd voor de eerste keer aangeleerd worden. Je begrijpt me trouwens verkeerd, er waren gewoon oefeningen die ze ons nooit heeft laten zien.

Er zijn er maar drie en voor de rest moet je gewoon een beetje nadenken.

nwnfreak

Legacy Member
_Infected zei:
Het is te zien hoe de leerkrachten er zelf over denken hé. Ik denk dat ze een buis als een buis zien wat je DW ook is. Mja, zal het straks weten.


Da kiezen uw leraars nie zelf. Dat is bepaald dat dat zo moet in het middelbaar. Meestal vertellen ze u zelfs voor hoeveel % het examen meetelt en voor hoeveel % het DW meetelt

Anoniem04

Legacy Member
Apex zei:
Er zijn er maar drie en voor de rest moet je gewoon een beetje nadenken.
Post was al geëdit.

Bijvoorbeeld bij partiële breuken, wij hadden nooit gezien wat er moest gebeuren als de discriminant kleiner dan nul.

Daarbij, dat verder nadenken is ook nutteloos als de basis u al slecht is aangeleerd. Niet iedereen heeft trouwens een even degelijk inzicht in wiskunde.

-edit-

Allé, ze hebben een A-attest.

Muscleduck

Legacy Member
Dillyracer zei:
Ja, er zijn dit jaar echt wel een paar dingen gebeurd in Wiskunde waar je je toch vragen bij moet stellen. Oefeningen die we nooit gezien hebben en waar we gewoon de bundel van hadden gekregen, maar dan wel uitgebreid op het examen aanwezig. Van Integralen hebben we per hoofdstuk 1 oefening gemaakt, de rest moesten we zelf maar oplossen. We kregen daar dan ook de oplossingen niet van. Regelmatig belachelijk systeem van lesgeven met als gevolg dat het gemiddelde 50 was en dat de helft van de klas gebuisd was.

Dit is in de 4 jaar dat ik in die school zit al de tweede keer dat dat voorvalt, in het 3de middelbaar hadden wij ook zo'n incompetente leerkracht, toen lag het klasgemiddelde wel op 34. Die was dan ook ontslagen op het einde van het jaar.

Het is ook niet zo dat die 3 die moeten blijven zitten geen goede leerlingen zijn, die werken mee in de klas, die hangen het crapuul niet uit, die leren goed... Dan is het niet meer dan logisch dat ze dat C-attest aanvechten, zeker omdat die 3 iets gaan studeren het jaar daarna wat eigenlijk niets met die richting te maken heeft.

Ben ik trouwens de enige die herexamens in het middelbaar raar vind? Ik dacht zelfs dat dat al afgeschaft was.

Ik heb iets gelijkaardigs meegemaakt in het 5e middelbaar met Fysica. Ik zat de 2e keer in het 5e jaar en ineens moesten we fluïda beginnen kennen. De 1e keer nochtans nooit gekregen, zelfs niet vermeld. Die vent gaf ons de cursus van een andere leerkracht die zij zelf in het 1e of 2e hoger onderwijs had moeten leren. Ook zijn manier van les geven was niet goed waardoor het in elke klas waar hij les gaf klachten regende. Dagelijks werk punten lagen ver onder de normale waarden en op het examen had iedereen ineens veel te veel voor wat ze geschreven hadden.
Hij heeft ook maar 1 jaar les gegeven op onze school en voor zover ik weet heeft het jaar na ons ook niks over fluïda moeten leren.
Hij kwam overigens totaal niet overeen met andere leerkrachten. Er was 1 leerkracht (die van chemie) die hem echt haatte, vooral nadat hij boterzuur had gemaakt gewoon op zijn tafel ipv onder de trekkast, met als gevolg dat heel het labogebouw een hele dag ongeloofelijk stonk.

Apex

Legacy Member
Dillyracer zei:
Post was al geëdit.

Bijvoorbeeld bij partiële breuken, wij hadden nooit gezien wat er moest gebeuren als de discriminant kleiner dan nul.

Daarbij, dat verder nadenken is ook nutteloos als de basis u al slecht is aangeleerd. Niet iedereen heeft trouwens een even degelijk inzicht in wiskunde.

Je kan toch wel van iemand die in een richting met 8 uur wiskunde zit verwachten dat zo een leerling voldoende inzicht zou moeten bezitten om bij zoiets zelf wat te improviseren?

Anoniem04

Legacy Member
Apex zei:
Je kan toch wel van iemand die in een richting met 8 uur wiskunde zit verwachten dat zo een leerling voldoende inzicht zou moeten bezitten om bij zoiets zelf wat te improviseren?

Ik doe geen 8 uur.

Als ik wil improviseren dan moet ik niet naar school gaan. Ik snap trouwens niet waarom ik deze discussie hou terwijl je nooit hebt gezien hoe het eraan toe ging.

Apex

Legacy Member
Dillyracer zei:
Ik doe geen 8 uur.

Als ik wil improviseren dan moet ik niet naar school gaan. Ik snap trouwens niet waarom ik deze discussie hou terwijl je nooit hebt gezien hoe het eraan toe ging.

Ow ik ben u met Nooby4Ever aan het verwarren :doh:

noinspiration

Legacy Member
Straks om men rapport gaan, wat erg leuk gaat worden want ze hebben al gebeld om te zeggen da ik een c-attest heb. Was te verwachten...

Chappii (oi22)

Legacy Member
Ik moet morgen om 10u om mijn rapport, ze hebben nog niet gebeld.
Kunnen ze in de loop van de dag nog bellen voor C-attest, of heb ik waarschijnlijk A/B ?

noinspiration

Legacy Member
Heel waarschijnlijk A/B.
Alé op mijn school bellen ze zodra de deliberaties van u richting gedaan zijn, bij mij was da 2 dagen na het einde van mijn examens al.
Informeer eens bij u klasgenoten.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan