Ironpole
Legacy Member
Cycloon zei:Elk systeem heeft zijn voor- en nadelen. Maar niets houdt u tegen om het jaar nadat je niet door het ingangsexamen was jezelf goed voor te bereiden op het volgende ingangsexamen. Het is gewoon een beetje idioot dat sommigen 2-3 jaar aan een stuk blijven proberen om het dan maar op te geven en te gaan werken. Dat is gewoon een verloren investering. Er zouden meer studenten gemotiveerd zijn om aan een hogere opleiding te starten. De helft van de eerstejaarsstudenten is dat vantegenwoordig totaal niet meer.
Als ik dan tijdelijk een jaar een prutsrichting doe om het jaar nadien al dan niet de slagen voor het ingangsexamen, dan kost ik ook veel geld. Zie ook de huidige situatie met het ingangsexamen geneeskunde en andere richtingen zoals farmacie die dan voor een jaartje babysitten op studenten die wachten op het ingangsexamen.


