Archief - Lessius vs HUB

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Plutus

Legacy Member
Hwer zei:
:wtf:
Van het vetgedrukte geloof ik niets van.

Ik zie niet direct kaderleden van Frankrijk's op één na grootste bank lunchen met een hoop 3de jaar studenten uit Brussel. Die mensen hebben toch wat beters te doen.
't Is ook niet dat we daar at random een mailtje naar gestuurd hebben en het geregeld was he. Zoals ik eerder in mijn post al zei: 'spreek uw connecties aan'. Via een familielid die in de directie van een Belgische grootbank zit was het een kwestie van eens een telefoontje te doen :) mannen kennen elkaar allemaal.

Beeld u daar ook geen galadiner bij in he. De rondleiding was door een director (wat al niet mis is), interview was maximum een halfuur en lunch duurde zowat een uur. Die mens moet ook eten..

Hwer

Legacy Member
Manu zei:
't Is ook niet dat we daar at random een mailtje naar gestuurd hebben en het geregeld was he. Zoals ik eerder in mijn post al zei: 'spreek uw connecties aan'. Via een familielid die in de directie van een Belgische grootbank zit was het een kwestie van eens een telefoontje te doen :) mannen kennen elkaar allemaal.

Beeld u daar ook geen galadiner bij in he. De rondleiding was door een director (wat al niet mis is), interview was maximum een halfuur en lunch duurde zowat een uur. Die mens moet ook eten..

Uw kennis vraagt een gunst van zijn concurrent waar hijzelf of de bank waar hij werkt 0,0 baat bij heeft? Vreemd :p

Maar boh... Da's irrelevant.

Ik zou persoonlijk Lessius (Universiteit Antwerpen volgend jaar) of Hogent (Ugent idem) aanraden. Ik zit aan de HUB en 'k moet zeggen dat het enige vak waar wij echt in uitsteken Frans is. Ik heb daar serieus mee gestruikeld het eerste jaar. :p Voor de rest een gewone middelmatige instelling.

Flawless

Legacy Member
Hwer zei:
:wtf:
Van het vetgedrukte geloof ik niets van.

Ik zie niet direct kaderleden van Frankrijk's op één na grootste bank lunchen met een hoop 3de jaar studenten uit Brussel. Die mensen hebben toch wat beters te doen.

Waarom niet? En het is niet een hoop 3e jaarsstudenten, waarschijnlijk hij en nog een andere student. Ik heb ook al gesprekken gehad met high profile mensen uit het bankwezen, big deal? Ooit gehoord van altruïsme of networking?

Dat is net de bedoeling trouwens van dat vak (CCC geloof ik?), kennis laten maken met mensen die in het echte vak zitten en meestal zijn dat wel redelijk hooggeplaatste mensen (directeurs van hun afdeling, hoofd van finance, marketing,... , regiodirecteur van Noord-Amerika,... :) )

En Lessius is associatie van KULeuven. Departement HW van Brussel is trouwens de beste in het land, daar ben ik vrij zeker van.

Hwer

Legacy Member
Flawless zei:
. Ik heb ook al gesprekken gehad met high profile mensen uit het bankwezen, big deal? Ooit gehoord van altruïsme of networking?

Nu nog beter... Een eerste jaar... :D
Zoals ik al eerder aanhaalde irrelevant.


Flawless zei:
En Lessius is associatie van KULeuven. Departement HW van Brussel is trouwens de beste in het land, daar ben ik vrij zeker van.

Wie iets beweert moet dat ook bewijzen. We wachten... :)

Plutus

Legacy Member
Hwer zei:
Wie iets beweert moet dat ook bewijzen. We wachten... :)
De rapporten van de visitatiecommissie zullen binnenkort wel bekendgemaakt worden, ben zelf ook wel benieuwd naar de uitslag.

De HUB draagt alleszins nog de reputatie van de Ehsal mee, welke meer dan uitstekend was (beter dan HoGent en Lessius alleszins) en dat doet veel. De Ehsal genoot (en nu onder de vorm van de HUB nog steeds) veel aanzien bij talrijke ondernemingen. En om een ander voorbeeld te geven, ik ga deelnemen aan de toelatingsexamens van het IBR en heb minstens evenveel vrijstellingen als studenten van de HoGent. Op zich is het geen objectief criterium voor de kwaliteit van het onderwijs, maar het toont toch aan dat we zeker niet minderwaardig zijn.

Kortom, het maakt niet uit waar je je diploma haalt. Ik woon dichter bij de HoGent dan de HUB en heb voor de laatste gekozen omwille van de nieuwere infrastructuur (al wordt dat door de verhuis in Gent wel opgelost), betere organisatie en goede reputatie van de Ehsal.

Drien

Legacy Member
Hwer zei:
Wie iets beweert moet dat ook bewijzen. We wachten... :)
Jij beweert toch ook dat frans het enige goede vak bij de HUB is. Kan jij dat ook bewijzen?

Volgens mij zijn al de scholen ongeveer gelijk. Bij de ene zullen bepaalde vakken beter zijn dan bij de andere en andersom ook. En sommige mensen zullen zich beter voelen op de ene school terwijl anderen de andere school beter vinden.

SH343

Legacy Member
Flawless zei:
Ik zit niet in het 1e jaar, hoe zou ik dit anders allemaal weten? :wtf:

Even off-topic, zou je die examens eventueel nog kunnen doorsturen? Heb m'n e-mailadres in een privébericht gezet... alvast bedankt.

!joey!

Legacy Member
Wat is jullie mening over 't volgende; eerst nog mijn 2 jaar bedrijfsmanagement marketing uit doen en dan via schakeljaar voor master HW gaan of volgend jaar direct in HW beginnen, tzou me allebei vier jaar duren om af te studeren (ten vroegste) dus dat maakt geen verschil...

SH343

Legacy Member
!joey! zei:
Wat is jullie mening over 't volgende; eerst nog mijn 2 jaar bedrijfsmanagement marketing uit doen en dan via schakeljaar voor master HW gaan of volgend jaar direct in HW beginnen, tzou me allebei vier jaar duren om af te studeren (ten vroegste) dus dat maakt geen verschil...

Schakeljaren zou altijd moeilijker zijn... zou direct beginnen met HW.

hoob

Legacy Member
Wil je 2 jaar niet veel doen en dan relatief zware schakel --> nu bedrijfs
Wil je er nu al harder voor werken --> HW en geen schakel

Plutus

Legacy Member
!joey! zei:
Wat is jullie mening over 't volgende; eerst nog mijn 2 jaar bedrijfsmanagement marketing uit doen en dan via schakeljaar voor master HW gaan of volgend jaar direct in HW beginnen, tzou me allebei vier jaar duren om af te studeren (ten vroegste) dus dat maakt geen verschil...
Je zit momenteel al aan het einde van 1e bach BM dus?
In dat geval.. Schakeljaar is vrij zwaar, maar als je binnen twee jaar geen zin meer hebt, heb je nog je prof. Bachelor nog natuurlijk. Zelf zou ik wel starten in HW, zou me steendood vervelen in BM :p maar dat is iets dat je voor jezelf moet uitmaken, eindresultaat is hetzelfde.

!joey!

Legacy Member
Manu zei:
Je zit momenteel al aan het einde van 1e bach BM dus?
In dat geval.. Schakeljaar is vrij zwaar, maar als je binnen twee jaar geen zin meer hebt, heb je nog je prof. Bachelor nog natuurlijk. Zelf zou ik wel starten in HW, zou me steendood vervelen in BM :p maar dat is iets dat je voor jezelf moet uitmaken, eindresultaat is hetzelfde.

Ik zit inderdaad op het einde van m'n 1ste bachelor, ik wil echt graag m'n master halen omdat ik merk dat het zoveel makkelijker is om aan een mooie job (en salaris) te geraken. Mij persoonlijk lijkt het makkelijker om m'n niveau geleidelijk aan op te krikken zeg maar door nu direct aan HW te beginnen, want zoals ik het nu op heb is dat schakeljaar dus eigenlijk een jaartje om u niveau een beetje op te krikken zodat je die master aan kan?

!joey!

Legacy Member
En zou iemand die in 1e jaar HW heeft gezeten misschien eens een voorbeeld kunnen posten van een lessenrooster?

Alvast bedankt aan iedereen hier ;)!

SyntaX_

Legacy Member
!joey! zei:
En zou iemand die in 1e jaar HW heeft gezeten misschien eens een voorbeeld kunnen posten van een lessenrooster?

Alvast bedankt aan iedereen hier ;)!

Ik heb mijn lessenroosters ooit is gepost ergens. Ik zal die eens zoeken. Die zijn natuurlijk wel al enkele jaren oud.
Mijn uurrooster uit het eerste jaar.

Eerste semester:

maandag
8:30 - 10:30 Publiek recht 209
10:30 - 12:30 Frans 201
13:30 - 15:30 Economie OO6
dindag
8:30 - 10:30 Alg. Asp. Bedrijfsvoering OO6
10:30 - 12:30 Boekhouden OO6
13:30 - 15:30 Extra Wiskunde OO6
donderdag
8:30 - 10:30 Wiskunde 109
10:30 - 12:30 Engels 210
13:30 - 15:30 Boekhouden Monitoraat OO6
vrijdag
8:30 - 10:30 Informatiemanagement OO6
10:30 - 12:30 Burgerlijk recht OO6
13:30 - 15:30 Wiskunde OO6

Tweede semester


maandag
8:30 - 10:30 Economie 005
10:30 - 12:30 Frans 201
13:30 - 15:30 Extra wiskunde 005
dindag
8:30 - 10:30 WPL 006
10:30 - 12:30 Wiskunde 006
13:30 - 15:30 /
donderdag
8:30 - 10:30 Boekhouden 109
10:30 - 12:30 Engels 210
13:30 - 15:30 /
vrijdag
8:30 - 10:30 Inleiding tot de statistiek 006
10:30 - 12:30 Financieel beleid - controle 006
13:30 - 15:30 /

Naar gelang ge verder ga, is het ook minder les. In het 3de had ik gemiddeld 14 a 16 u les en nu 12.
__________________
voila

!joey!

Legacy Member
SyntaX_ zei:
Ik heb mijn lessenroosters ooit is gepost ergens. Ik zal die eens zoeken. Die zijn natuurlijk wel al enkele jaren oud.
voila

Bedankt! Zo heb ik er al eens een beeld
Over, ik ga proberen vrijstellingen halen voor recht, Engels en Frans , of zou dit niet lukken wegens het niveauverschil?

SyntaX_

Legacy Member
!joey! zei:
Bedankt! Zo heb ik er al eens een beeld
Over, ik ga proberen vrijstellingen halen voor recht, Engels en Frans , of zou dit niet lukken wegens het niveauverschil?

Voor taalvakken zal dit wss wel lukken. Recht twijfel ik. Maar je moet eens horen bij Lessius hé.

!joey!

Legacy Member
SyntaX_ zei:
Voor taalvakken zal dit wss wel lukken. Recht twijfel ik. Maar je moet eens horen bij Lessius hé.

ja ga ik doen op de infodag, taalvakken alleen zou al aangenaam zijn!

SH343

Legacy Member
Klopt het dat je bij HUB in het eerste jaar enkel in de voormiddag les hebt? Uitgezonderd projecten enz....
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan