Archief - Lessius vs HUB

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Plutus

Legacy Member
SH343 zei:
Klopt het dat je bij HUB in het eerste jaar enkel in de voormiddag les hebt? Uitgezonderd projecten enz....
Klopt, standaardrooster is enkel voormiddag. Extra lessen en dergelijke zijn uiteraard wel in de namiddag.

SH343

Legacy Member
Manu zei:
Klopt, standaardrooster is enkel voormiddag. Extra lessen en dergelijke zijn uiteraard wel in de namiddag.

Komen die extra lessen vaak voor doorheen het eerste jaar? En als ze voorkomen, dan direct aansluitend op de middag?

MichaelS

Legacy Member
Afair zijn de lessen van het +traject veelal van 13u30 tot 15u30. Occasioneel hebt ge dan nog compleet ridicule en redundante doch verplichte colleges voor het vak "Team&taal" van 15u30 tot 17u30.

SH343

Legacy Member
MichaelS zei:
Afair zijn de lessen van het +traject veelal van 13u30 tot 15u30. Occasioneel hebt ge dan nog compleet ridicule en redundante doch verplichte colleges voor het vak "Team&taal" van 15u30 tot 17u30.

Dat hangt er natuurlijk vanaf welke lessen ik heb in dat plus traject. Stel dat ik alleen wiskunde extra heb, dan heb ik 1 dag in de week van 08:30 tot 12:30 les, en dan 2 uur wiskunde om 13:30?

MichaelS

Legacy Member
'k Geloof het wel ja, bij mij was dat in 1e bach de woensdagnamiddag.

SH343

Legacy Member
MichaelS zei:
'k Geloof het wel ja, bij mij was dat in 1e bach de woensdagnamiddag.

Hoe was dat plustraject? Moest je trouwens in het begin van het jaar nu zo'n proeftest afleggen? Dat is wat ze daar toch beweerden op de infodag. :D

MichaelS

Legacy Member
Proeftest heb ik niet geweten, maar ik heb ook wel meteen voor het plustraject gekozen omdat ik uit EMT kwam. Voor zover ik het nog weet ziet ge voornamelijk meer oefeningen in de les die ge anders zelfstandig moet verwerken. Examen is hetzelfde voor beide trajecten.

Het is een torenhoog cliché, maar veel hangt af van uw zelfdiscipline om onder het jaar oefeningen te maken en de leerstof bij te houden. Doe dit en ge kunt bij de enkele zitten die er in 1e zit door zijn voor wiskunde. (klinkt overdreven maar in mijn klasgroep zijn er 0-scores gevallen, en dan bedoel ik niet pro-forma.)

SH343

Legacy Member
MichaelS zei:
Proeftest heb ik niet geweten, maar ik heb ook wel meteen voor het plustraject gekozen omdat ik uit EMT kwam. Voor zover ik het nog weet ziet ge voornamelijk meer oefeningen in de les die ge anders zelfstandig moet verwerken. Examen is hetzelfde voor beide trajecten.

Het is een torenhoog cliché, maar veel hangt af van uw zelfdiscipline om onder het jaar oefeningen te maken en de leerstof bij te houden. Doe dit en ge kunt bij de enkele zitten die er in 1e zit door zijn voor wiskunde. (klinkt overdreven maar in mijn klasgroep zijn er 0-scores gevallen, en dan bedoel ik niet pro-forma.)

Is het zo moeilijk dan? Ik kom ook uit EMT, ben van plan deze zomervakantie wat wiskunde bij te spekken zodat ik dat plustraject kan laten vallen...

Plutus

Legacy Member
SH343 zei:
Is het zo moeilijk dan? Ik kom ook uit EMT, ben van plan deze zomervakantie wat wiskunde bij te spekken zodat ik dat plustraject kan laten vallen...
Nah is niet zo verschrikkelijk moeilijk, veel mensen onderschatten het gewoon of hebben geen inzicht. Ik kom ook uit eco-MT en was voor zowel Wiskunde IA, IB als II in eerste zit geslaagd.

SH343

Legacy Member
Manu zei:
Nah is niet zo verschrikkelijk moeilijk, veel mensen onderschatten het gewoon of hebben geen inzicht. Ik kom ook uit eco-MT en was voor zowel Wiskunde IA, IB als II in eerste zit geslaagd.

Moet lukken dan. Heb het boek "wiskunde voor bedrijfseconomen" gehaald uit de bibliotheek, dat is het boek wat ze op Lessius gebruiken. 5 hoofdstukken die basiskennis van het secundair herhalen, dus best wel handig om even door te lezen.

mla

Legacy Member
Eerlijk gezegd zou ik voor HUB kiezen. Ik heb eerst op Lessius gezeten en nu HUB. HUB is echt wel professioneler hoor.
Ik heb ook het gevoel dat er meer strevers in brussel zitten :p
In antwerpen waren er verschillende lotgenoten die 6-8 herexamens hadden, maar ik ben er in brussel nog geen enkele tegengekomen :unsure:

SH343

Legacy Member
mla zei:
Eerlijk gezegd zou ik voor HUB kiezen. Ik heb eerst op Lessius gezeten en nu HUB. HUB is echt wel professioneler hoor.
Ik heb ook het gevoel dat er meer strevers in brussel zitten :p
In antwerpen waren er verschillende lotgenoten die 6-8 herexamens hadden, maar ik ben er in brussel nog geen enkele tegengekomen :unsure:

Lijkt me ook, alhoewel Lessius denk ik sfeervoller en in een gezelligere stad is.

!joey!

Legacy Member
SH343 zei:
Lijkt me ook, alhoewel Lessius denk ik sfeervoller en in een gezelligere stad is.

Ga voor Lessius gaan dan, vind da wel twee belangrijke aspecte die je hier noemt, Gent is voor mij wel dichter maar 't lijkt mij wel eens een 'avontuur' voor eens antwerpen te verkennen.

SH343

Legacy Member
!joey! zei:
Ga voor Lessius gaan dan, vind da wel twee belangrijke aspecte die je hier noemt, Gent is voor mij wel dichter maar 't lijkt mij wel eens een 'avontuur' voor eens antwerpen te verkennen.

Je niet enkel baseren op mijn post, lol. Het waren maar indrukken, HUB lijkt voor mij gewoon beter.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan