Archief - Stigma op handenarbeid

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

the_fox

Legacy Member
GMotha zei:
Weet jij wat satire is?
Ik weet perfect wat satire is, toon mij eens wat hier in dit topic een satire is...
(We gaan u nog de dichterlijke vrijheid geven dat een forumpost een kunstvorm kan zijn :p)

Vio

Legacy Member
Ik heb ook respect voor alle soorten van werk. Maar mensen die in het uitoefenen van hun job andere mensen tekort doen, bedriegen, misleiden, ... daar heb ik het toch moeilijk mee. Bijvoorbeeld bepaalde verkopers die proberen misleiden zeg maar.

En waar veel mensen het moeilijk mee hebben denk ik is dat sommige mensen nogal meerwaardig naar hun job kijken en er hautain en superieur over doen terwijl dat belachelijk is. Iedereen doet de job die hij/zij eventueel goed kan en normaal gezien graag doet.

Gray

Legacy Member
Ik ben ook jarenlang onderhoudstechnieker geweest en uw werk is meestal 'intern' de machines onderhouden en repareren als ze kapot zijn.
Dus als ge iets maakt helpt ge vooral de firma, het is dan ook UW werk, daarvoor wordt ge betaald. soms krijgt ge wel is ne merci maar dat is eerder zelden... dat hoeft ook niet. (Ik zeg ook nooit merci aan die mensen die dagelijks (helpen) 'producten' maken)

Als ik iets "extra" moet doen, hangt daar financieel ook iets aan vast, ik hoef van niemand ne merci te krijgen. ;)

Stimpy

Legacy Member
Aan het niveau van de openingspost te zien is duidelijk dat TS slechts een arbeider is





klik

Darkness

Legacy Member
overal lopen er boeren rond, kunt ge er niet gewoon mee lachen? ik weet in elk geval dat het goed is dat er stielmannen zijn, ook al zitten daar ook de nodige dwazen zijn die het vertikken om u uit de nood te helpen omdat het probleem te klein is of die half werk leveren...

dat is zo bij arbeiders, bedienden, maar net hetzelfde geldt trouwens voor "de ambtenaren". ik kan uit ervaring zeggen dat ik mensen en diensten heb zien verzuipen onder het werk terwijl andere mensen en diensten nog aan het kaarten zijn. zelfs qua loon wordt er al te vaak onnozel gedaan: ambtenaren hebben dan wel een iets beter pensioen, maar toon er mij eens ene gewone die een auto krijgt?

veralgemeningen leiden tot stigma's leiden tot onvrede.
daarenboven: strikt hiërarchische structuren zijn gemaakt om (hebben als resultaat dat) mensen onder de knoet te houden en dus ook een bron van onvrede; er zijn dus veel meer factoren voor gelukkig zijn en u gewaardeerd voelen dan het werk zelf en de mensen rond u.

GMotha zei:
Nope, marketers zijn het vleesgeworden kwaad.

ik lees een beetje verder dat het satire is, maar ik wou toch effe zeggen dat marketing gaat over het afstemmen van vraag en aanbod en dat opdringerige salesmensen meestal hun orders krijgen van hogerhand (vaak geen marketingmensen) :)

DBK

Legacy Member
NotoriousP zei:
n/o maar zo'n zaken kan je voor de meeste beroepen vinden als je wilt hoor. Trouwens om stikstof al als uiterst dodelijk te gaan beschouwen, dan kan je water ook uiterst dodelijk noemen. :s
1 keer inademen in een volledig geïnertiseerde ruimte en je gaat bewusteloos en uw ademhalingsreflex stopt, dus ja, vrij dodelijk. Wij hebben bij een incident vorige week nog 2 mensen mogen laten afvoeren die iets teveel stikstof hadden ingeademd.

NotoriousP

Legacy Member
DBK zei:
1 keer inademen in een volledig geïnertiseerde ruimte en je gaat bewusteloos en uw ademhalingsreflex stopt, dus ja, vrij dodelijk. Wij hebben bij een incident vorige week nog 2 mensen mogen laten afvoeren die iets teveel stikstof hadden ingeademd.

Vervang stikstof door water en je zit in exact dezelfde situatie. Uiteraard kunnen er zaken gebeuren en is het mogelijk om stikken in stikstof (simpelweg door gebrek aan zuurstof, zoals in water dus) maar dat maakt stikstof toch geen uiterst dodelijk materiaal? Ik kan u een gigantische lijst geven van materialen die stuk voor stuk veel gevaarlijker zijn dan een stof waarvan lucht uit 79% bestaat. :)

Elke jobs heeft zijn risico's en dat gaat meestal gepaard met risicopremies of een standaard hoger loon.

GMotha

Legacy Member
@the_fox: wat je quotte; een overdrijving met een achterliggende boodschap. Moet niet per sé een literair werk zijn.
Darkness zei:
ik lees een beetje verder dat het satire is, maar ik wou toch effe zeggen dat marketing gaat over het afstemmen van vraag en aanbod en dat opdringerige salesmensen meestal hun orders krijgen van hogerhand (vaak geen marketingmensen) :)
Orders krijgen is geen excuus, men kon een andere job kiezen ^^
Uiteindelijk kom winst op de eerste plaats, de koper helpen is bijzaak.

Een bijproduct van het consumerisme, een economisch systeem dat strikt genomen enkel dient om zichzelf in stand te houden.

DBK

Legacy Member
NotoriousP zei:
Vervang stikstof door water en je zit in exact dezelfde situatie. Uiteraard kunnen er zaken gebeuren en is het mogelijk om stikken in stikstof (simpelweg door gebrek aan zuurstof, zoals in water dus) maar dat maakt stikstof toch geen uiterst dodelijk materiaal? Ik kan u een gigantische lijst geven van materialen die stuk voor stuk veel gevaarlijker zijn dan een stof waarvan lucht uit 79% bestaat. :)

Elke jobs heeft zijn risico's en dat gaat meestal gepaard met risicopremies of een standaard hoger loon.
Als je je hoofd in water steekt weet je het meestal wel... Al de andere gevaarlijke producten zijn goed op te merken bij ons, H2S ruik je snel en hebben we detectoren voor, HF heeft ook zijn typische geur en is zichtbaar, amines hebben hun typische geur... Imo maakt het feit dat stikstof kleurloos, geurloos en smaakloos is het een van de dodelijkste zaken in de industrie.

Evelyn123

Legacy Member
jbreak zei:
Met die 99% bedoelde ik dat er zoveel % mensen zijn die prostituees minder (of geen) respect zouden geven dan eenderwelk ander beroep.

Ik ben zelf escorte van beroep. :-) Ik vind dit de tofste job die ik ooit gedaan heb. Veel verdienen, elke dag uitslapen, geen baas en geen stress. Ik vind het geweldig om geld te maken met mijn superhete lichaam :-). Ik zou deze job wel missen moest ik ermee moeten stoppen. Vooral het sociaal contact met mijn klanten zou ik echt wel missen (kweet het, klinkt echt lachwekkend :-) . Dat andere mensen geen respect voor me zouden hebben interesseert me geen bal. Ik hou van mijn job and that's it.

Mini

Legacy Member
Meer moet dat idd niet zijn


Sent from an undisclosed smarthphone with random spellingcorrector

Anoniem15

Legacy Member
Als ik zie wat escortes soms rapen van geld wou ik dat ik het ook was ;)

NotoriousP

Legacy Member
Evelyn123 zei:
Ik vind het geweldig om geld te maken met mijn superhete lichaam :-).

Geen idee waar jij precies werkt maar ik moet de eerste 'escorte' met een superheet lichaam nog tegen komen. Als je ziet wat er in Antwerpen of Schaarbeek tegenwoordig in de raampjes staat... dat kan ik krijgen zonder te betalen. Het is ook vrij grappig dat de bekendste prostituee in dit land (hot marijke) niet eens aantrekkelijk is. :s

Anoniem15

Legacy Member
NotoriousP zei:
Geen idee waar jij precies werkt maar ik moet de eerste 'escorte' met een superheet lichaam nog tegen komen. Als je ziet wat er in Antwerpen of Schaarbeek tegenwoordig in de raampjes staat... dat kan ik krijgen zonder te betalen. Het is ook vrij grappig dat de bekendste prostituee in dit land (hot marijke) niet eens aantrekkelijk is. :s

Raamhoeren != Escortes, 't verschil is dat ge bij de laatste meer dan het dubbele betaalt.

Dorien89

Legacy Member
Ik denk dat elke categorie wel zijn stigma heeft. Denk aan ambtenaren: traag, geen persoonlijkheid, nors. ICT'ers: nerds. Mannen in kostuum: onbetrouwbaar, harteloos. Zelfstandigen: louche. Verkoopsters en andere vrouwelijke bedienden : dom.
Ik ben het er wel mee eens dat het in de media vooral de handarbeiders zijn die tot de lagere klassen gerekend worden. Ook in de familie merk ik het dat er nog iets bestaat als het lief van uw kind beoordelen op zijn/haar diploma.
Over het algemeen heb ik echt wel respect voor de handenarbeider, omdat die duidelijke resultaten van nut aflevert. Ik zou bijv. graag onderzoeker worden; hoor ik ook van alle kanten: 'en daar gaat ons (belastings-)geld heen? Naar nutteloos onderzoek door iemand die niks van de praktijk weet?' Ik kan daar niet van wakker liggen omdat het altijd overal wel iets is.

GMotha

Legacy Member
NotoriousP zei:
Het is ook vrij grappig dat de bekendste prostituee in dit land (hot marijke) niet eens aantrekkelijk is. :s
En toch verdient ze'r goed haar kost mee, ze zal dan wel een geweldig gevoel voor humor hebben :unsure:

joshetei

Legacy Member
Ik heb het als jobstudent in de productiearbeid ook al genoeg meegemaakt, vooral dan van andere jobstudenten. Die komen daar dan met nen air van 'ik als slimme student ga ier nekeer tussen het domme volk komen staan en wat apenwerk doen'...Om dan vervolgens 3u later nog altijd geen doos te kunnen vouwen op iet of wat deftig tempo.
Onlangs nog gehad, andere student die tegen mij zegt 'wavoor achterlijk werk is da hier, daar moet ge toch echt niets voor kunnen' waarop ik antwoord 'waarom hebt ge dan just al die dozen met den tekst naar beneden gemaakt? wie is hier de mongool?' Die kerel zijn face, priceless :rofl:

NotoriousP

Legacy Member
GMotha zei:
En toch verdient ze'r goed haar kost mee, ze zal dan wel een geweldig gevoel voor humor hebben :unsure:

Of weten wat ze doet. :p Nuja er zullen wel genoeg mannen zijn voor wie Marijke zelfs aantrekkelijk is.

Mini

Legacy Member
Evelyn123 zei:
Ik vind het geweldig om geld te maken met mijn superhete lichaam :-)

Bewijzen op tafel aub :p


Sent from an undisclosed smarthphone with random spellingcorrector

Flawless

Legacy Member
NotoriousP zei:
Geen idee waar jij precies werkt maar ik moet de eerste 'escorte' met een superheet lichaam nog tegen komen. Als je ziet wat er in Antwerpen of Schaarbeek tegenwoordig in de raampjes staat... dat kan ik krijgen zonder te betalen. Het is ook vrij grappig dat de bekendste prostituee in dit land (hot marijke) niet eens aantrekkelijk is. :s

Bwa, sommige Oost-Europeanen in Antwerpen... :drool: Nog nooit zelf naar een hoer gegaan, wel al voorbijgestapt verschillende keren, ligt naast café d'anvers. :p

joshetei zei:
Ik heb het als jobstudent in de productiearbeid ook al genoeg meegemaakt, vooral dan van andere jobstudenten. Die komen daar dan met nen air van 'ik als slimme student ga ier nekeer tussen het domme volk komen staan en wat apenwerk doen'...Om dan vervolgens 3u later nog altijd geen doos te kunnen vouwen op iet of wat deftig tempo.
Onlangs nog gehad, andere student die tegen mij zegt 'wavoor achterlijk werk is da hier, daar moet ge toch echt niets voor kunnen' waarop ik antwoord 'waarom hebt ge dan just al die dozen met den tekst naar beneden gemaakt? wie is hier de mongool?' Die kerel zijn face, priceless :rofl:

Al vaak meegemaakt, velen van de mensen die op unief zitten (voornamelijk humane wet.) slagen gewoon door te studeren zonder inzicht, gewoon blokken en meer niet. En dan denken ze dat ze veel intelligentie bezitten ( sommigen tijdens de colleges, wat voor onzin dat daar soms uitkomt :puke:)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan