Hawk
Legacy Member
Is oppervlakkig van haar maar ge weet toch dat vrouwen "zekerheid" willen? Veel vrouwen zoeken een man die er financieel goed voor staat. Daarbij komt nog eens het eventueel ploegwerk als arbeider. Ik weet dat er (haven)arbeiders bestaan die +2500 netto verdienen, maar doe dat maar eens 30j en er zijn geen of weinig promotiekansen.die_another_day zei:Een vriendin van me wou geen relatie met me beginnen omdat ik arbeider was. Als ik een bureaujob zou uitvoeren dan wel.
Mijn ervaring met arbeiders komt uit mijn vakantiejobs. Het spijt me hier te moeten zeggen dat er veel arbeiders de vooroordelen die sommigen tegen hen hebben gewoon bevestigen. Weet je waarover werd gesproken, ELKE DAG en 20 dagen lang in de fabriek? 1: (blote) vrouwen, 2: voetbal, 3: allochtonen, 4: "het nieuws" (a la hln.be). Ik overdrijf niet. Ik heb ook enkele vakantiejobs in administratieve functies gedaan en ja er werd ook daar over die thema's gesproken maar niet CONSTANT en niet elke dag. Ze gaven toch serieus de indruk niets anders te kennen of niet geïnteresseerd te zijn in andere zaken.
Verder hoorde ik (dialect met fouten) en voelde ik aan dat de meeste een beperkte scholing achter de rug hadden. Navraag gedaan en de meeste hadden geen of net een middelbaar diploma. Ik ben van mening dat elk mens hun werk kan doen. Er wordt hier in de thread een voorbeeld gegeven van een flaterende student die geen dozen kan plakken ofzoiets. Tja misschien heeft die gast 2 linkerhanden, misschien was hij er nog maar 1 week. Laat die gast dat werk meer dan één maand doen en hij zal er ook wel mee weg zijn.
Ik beweer niet dat alle arbeiders zo zijn, ik kan enkel neertypen wat ik zag en meemaakte. Wat ik ook raar vind zoals velen is dat de TS meer respect wil voor arbeiders maar dan zelf neerkijkt (wat blijkt uit zijn post, ook al zegt hij van niet) op bedienden. Begin met anderen met respect te behandelen. TS klinkt alsof hij met frustraties kampt.
Tenslotte wil ik nog de fantasie de wereld uithelpen dat unief deze dagen doodsimpel is en dat elke clown het aankan. Waarom oordelen over zaken die je niet hebt gedaan als arbeider? Doe jij het eens 5j eender welke richting. Als je je er niet voor inzet en niet blokt ga je niet slagen. Ja voor sommige vakken kunt ge zonder inzicht vanbuiten blokken, sommige vakken, niet allemaal en het is trouwens niet echt aangeraden daar ge uzelf in't zak zet als het een vak is dat je later in uw werkveld nodig zult hebben. Voor universitairen die deze stelling aanhalen kan ik enkel zeggen dat ze het snobisme best zouden laten vallen (a la "ik ben burgie, filosofie of psy is de vuilbak"). En natuurlijk kunnen universitairen domme uitspraken doen, t zijn maar mensen. Zij hebben gewoon een zekere mate van intelligentie en motivatie gehad om het diploma te behalen.
Ik kijk niet neer op het werk van een arbeider, ik heb het zelf gedaan weliswaar als jobstudent, maar ik ben:
1: Blij dat ik het niet moet doen
2: Van mening dat iedereen het werk van een fabrieksarbeider kan doen
Zelfstandige arbeiders (a la loodgieter, ed) zijn een ander verhaal.
Oh en @ de persoon die zich afvroeg of arbeiders nu middenklasse of lagere klasse zijn: Die indeling is al BS maar als ge er per sé gebruik van wilt maken hangt het af van wat de persoon (of het koppel) aan inkomsten heeft, niet wat hun jobtitel is.
